goud naar hoogste prijs in 6 jaar
Re: goud naar hoogste prijs in 6 jaar
Dat was een future-contract, Yaris, als ik deze morgen bij mijn eerste koffie goed gelezen heb.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik heb mijn goudfonds verkocht (Blackrock World Gold A2RF USD; goed gekend door Yaris
). Heel mooie winst, maar het gaat wat snel nu... Mijn fysiek goud houd ik goed vast.
Bij terugval van de goudprijs weet ik niet of ik terug voor dit fonds zou gaan of eerder een goudmijntracker zou kopen.
Ik heb niet de indruk dat dit fonds zijn kostenplaatje waard is (2% per jaar).
Iemand goede raad?
Bij terugval van de goudprijs weet ik niet of ik terug voor dit fonds zou gaan of eerder een goudmijntracker zou kopen.
Ik heb niet de indruk dat dit fonds zijn kostenplaatje waard is (2% per jaar).
Iemand goede raad?
Goudprijs terug naar af: -4,50% momenteel.
Youngmoneymoney zal gisteren toch geen fysiek goud gekocht hebben zeker? 
Ze schudden gewoon even aan de boom
Iemand een gokje bij welke prijs terug kopen?
Mijn % goud in de port moet terug in balans geraken na mijn verkoop van vrijdag
Mijn % goud in de port moet terug in balans geraken na mijn verkoop van vrijdag
Goud zet zijn val verder: al onder 1.900 dollar.
Tja, kun je een reden geven waarom het goud op zo een korte tijd tot boven 2.000 dollar is geklommen? Dat was een overdrijving en nu gaan we terug naar een realistisch niveau.
wauw topantwoord
Wat is jouw verklaring, davido72?
Poetin die claimt een COVID vaccin te hebben?
Port: Basic Fit - TINC- IWDA
het dal lijkt eventjes terug gemmakt. traagjes terug stijgen naar nieuw record.
Was een beetje te vlug aan het gaan de laatste maand (van 51K naar 56K, de top) Nu terug 53K blijkbaar.
https://www.goldrepublic.nl/goudprijs?p ... &type=line
Was een beetje te vlug aan het gaan de laatste maand (van 51K naar 56K, de top) Nu terug 53K blijkbaar.
https://www.goldrepublic.nl/goudprijs?p ... &type=line
De verklaring die in de financiële pers gegeven wordt is de stijging van de rente. Al was die beperkt. Hoewel een stijging van 0.5 naar 0.65% procentueel best een serieuze vooruitgang is op een week tijd. Misschien belangrijker was het voorlopig uitblijven van een akkoord over extra stimuli.
Enfin, zoals steeds weten enkel de verkopers (of de schrijvers van de algoritmes) waarom ze verkocht hebben. Psychologie ook niet onderschatten. Stel dat je 1000 euro winst had en dat is plots nog maar 900, dan begin je te twijfelen. Wordt het 800 dan word je zenuwachtig en 600 dan denk je: ik zal maar verkopen, heb nu toch nog een mooie winst. Ook “stop hunting” zal zijn rol wel gespeeld hebben aangezien er onder de 2000 heel wat stops zullen gelegen hebben.
Het lichte herstel van vandaag is volgens mij gewoon te danken aan de daling van de dollar.
Enfin, zoals steeds weten enkel de verkopers (of de schrijvers van de algoritmes) waarom ze verkocht hebben. Psychologie ook niet onderschatten. Stel dat je 1000 euro winst had en dat is plots nog maar 900, dan begin je te twijfelen. Wordt het 800 dan word je zenuwachtig en 600 dan denk je: ik zal maar verkopen, heb nu toch nog een mooie winst. Ook “stop hunting” zal zijn rol wel gespeeld hebben aangezien er onder de 2000 heel wat stops zullen gelegen hebben.
Het lichte herstel van vandaag is volgens mij gewoon te danken aan de daling van de dollar.