Goudmijn gekocht zonder het door te hebben? (Vastgoed)
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Goudmijn gekocht zonder het door te hebben? (Vastgoed)
Beste,
Ik heb een woning gekocht voor €145.000 van een grote NV voor apothekers. + €45.000 voor renovatiewerken.
Ik betaal hier €817 euro voor af.
Nu nu heb ik op het gelijkvloers een handelszaak dat ik wil omzetten tot appartmentje.
Op het eerste verdiep, is er een appartment met mooie openkeuken, eiland alles erop en eraan modern ingericht. 2 slaapkamers. Grote badkamer met hoekbad en douche.
En op de “zolder” heb ik nog een 80m2 mogelijke leefruimte met nog uit te breiden met 10m2 als ik bijbouw.
Nu ligt het aan mij of heb ik een goudmijn “onbewust” gekocht? Want moest ik dit verhuren dan houdt ik er geld aan over en wordt dit pand volledig afbetaald als ik naar de huurprijzen kijk in de buurt dan zou ik het zo opsplitsen.
Gelijkvloers= €570
1e= €800
2e= €730
Totaal: €2100 maandelijks - 817 afbetaling = €1283 over om te “sparen” dus word mijn huis afbetaalt en krijg k er nog geld voor ook? Ik weet dat er slechte huurders zijn bla bla bla. Sanitair, CV, en nog veel meer heb ik allemaal zelf gelegd dus ik ben handig moest er iets misgaan.
Nu ben ik van plan om dit echt te verhuren of is dit allemaal te mooi om waar te zijn?
Als dit waar is dan zou ik graag meteen mijn 2de opbrengsteigendom (huis) kopen en opsplitsen zoals ik Nu heb gedaan.
Wat vinden jullie?
Ik heb een woning gekocht voor €145.000 van een grote NV voor apothekers. + €45.000 voor renovatiewerken.
Ik betaal hier €817 euro voor af.
Nu nu heb ik op het gelijkvloers een handelszaak dat ik wil omzetten tot appartmentje.
Op het eerste verdiep, is er een appartment met mooie openkeuken, eiland alles erop en eraan modern ingericht. 2 slaapkamers. Grote badkamer met hoekbad en douche.
En op de “zolder” heb ik nog een 80m2 mogelijke leefruimte met nog uit te breiden met 10m2 als ik bijbouw.
Nu ligt het aan mij of heb ik een goudmijn “onbewust” gekocht? Want moest ik dit verhuren dan houdt ik er geld aan over en wordt dit pand volledig afbetaald als ik naar de huurprijzen kijk in de buurt dan zou ik het zo opsplitsen.
Gelijkvloers= €570
1e= €800
2e= €730
Totaal: €2100 maandelijks - 817 afbetaling = €1283 over om te “sparen” dus word mijn huis afbetaalt en krijg k er nog geld voor ook? Ik weet dat er slechte huurders zijn bla bla bla. Sanitair, CV, en nog veel meer heb ik allemaal zelf gelegd dus ik ben handig moest er iets misgaan.
Nu ben ik van plan om dit echt te verhuren of is dit allemaal te mooi om waar te zijn?
Als dit waar is dan zou ik graag meteen mijn 2de opbrengsteigendom (huis) kopen en opsplitsen zoals ik Nu heb gedaan.
Wat vinden jullie?
Re: Goudmijn gekocht zonder het door te hebben? (Vastgoed)
toch geen huis in Thailand zeker ?
en de fiscus vond dat goed dat je dat huis zo goedkoop gekocht hebt ?
en de fiscus vond dat goed dat je dat huis zo goedkoop gekocht hebt ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind de huurprijzen voor de 1ste en de 2de verdieping veel te hoog. Heb je al eens nagevraagd of je de woning mag omvormen tot een appartementsblok ? En idd, die prijs die je betaald hebt komt totaal niet overeen met jouw beschrijving van het pand. Lijkt me dus het zoveelste broodje aap. 

-
- Newbie
- Contacteer:
Was een huis met wat werk aan electriciteit, sanitair, Cv, betegelen, bad erin etc... moest nog gebeuren en is gebeurd, ik heb daar nog geld aan overgehouden allee de bank wat ik dus minder moet aflossen, het is vooral ook omdat ik zo handig ben, het kon nog goedkoper maar heb er rekening mee gehouden dat de kwaliteit nog goed is en toch nog een chique uiterlijk zou krijgen.
Ik ben vergeten te vermelden dat op 1ste nog een terras is.
Wat betreft de Fiscus dat weet ik niet heb het eerlijk gekocht? En had hier nog kosten aan minder omdat ik veel zelf doe maar toch. Zou die dan nog problemen kunnen brengen?
van de fiscus zal hij in thailand ook nog wel hun "ereloon" ontvangen , wegens ondoken registratierechten
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ga echt geen moeite doen om alles neer te typen, om een account aan te maken, om vervolgens leugens te vertellen, ik had dit zelf niet door op het begin. Allee ik wou hier eerst gaan wonen met mijn partner 1e woning, ik wist wel dat het een koopje was maar wel werk aan. Maar als ik kijk naar de opsplitsingen kan dit perfect.
Als ik kijk naar de huurmarkt in de buurt dan ben ik nog de goedkoopste aangezien de nieuw keuken(s) badkamers etc... want als ik op immoweb kijk zijn al die appartementen verouderd of stellen niets voor.
Als ik kijk naar de huurmarkt in de buurt dan ben ik nog de goedkoopste aangezien de nieuw keuken(s) badkamers etc... want als ik op immoweb kijk zijn al die appartementen verouderd of stellen niets voor.
Wat ik er van vind dat er iets niet klopt in die tekst, wat vinden jullie?Theinsecure schreef: ↑6 december 2018, 20:49 Nu nu heb ik op het gelijkvloers een handelszaak dat ik wil omzetten tot appartmentje.
Wat vinden jullie?
gewoon klassieke " Thaise" taalconstructies, om ons eens met onze chokkedijzen te hebben
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben bezig met ondernemen daarmee deze ingesteldheid. Ook aangezien een bank dan naar 20% van de eigen inkomsten zal bekijken en de rest van de huurprijs. Aangezien ik hieraan ook zal verdienen lijkt me dit gemakkelijk.Frederic schreef: ↑6 december 2018, 21:13Wat ik er van vind dat er iets niet klopt in die tekst, wat vinden jullie?Theinsecure schreef: ↑6 december 2018, 20:49 Nu nu heb ik op het gelijkvloers een handelszaak dat ik wil omzetten tot appartmentje.
Wat vinden jullie?
Als het gelijkvloers gekend is als handelspand, zal U er ook een veel hoger KI voor betalen.
De inkomsten van een handelspand zijn belastbaar op de werkelijke huur inkomsten en niet enkel op het KI.
Private huur is enkel belastbaar op het KI ongeacht hoeveel huur je ervoor optrekt.
Best als er maar één KI voor het hele gebouw is laat U best dit eerst opsplitsen.
Hou er rekening mee dat voor leegstand van handelspanden een boete kan aangerekend worden.
Als U het gelijkvloerse handelspand wil wijzigen in woonst dan hebt U daar eerst een vergunning voor nodig.
https://www.vlaanderen.be/nl/ondernemen ... fsgebouwen
De inkomsten van een handelspand zijn belastbaar op de werkelijke huur inkomsten en niet enkel op het KI.
Private huur is enkel belastbaar op het KI ongeacht hoeveel huur je ervoor optrekt.
Best als er maar één KI voor het hele gebouw is laat U best dit eerst opsplitsen.
Hou er rekening mee dat voor leegstand van handelspanden een boete kan aangerekend worden.
Als U het gelijkvloerse handelspand wil wijzigen in woonst dan hebt U daar eerst een vergunning voor nodig.
https://www.vlaanderen.be/nl/ondernemen ... fsgebouwen
Laatst gewijzigd door ludo op 7 december 2018, 01:11, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Aan allen voor alle duidelijkheid: dit is geen boordje-aap verhaal of wat dan ook. Ik kom mij gewoon informeren. Ik start dit topic om gewoon te kunnen communiceren en niet als een leugenaar bestempelt te worden.
Of dit nu een trol bericht is of niet maakt niet uit.
Trouwens hebt U daar een bewijs voor, of is dat enkel in uw ziekelijke fantasie.
Het is een normale vraag, en met de juiste respons kan iedereen er wel wat uit leren.
Hou eens op met dat paranoia trol gedoe, U besmet het forum en jaagt steeds nieuwe leden van het forum weg waardoor ze niet serieus genomen worden met een normale vraag.
Laatst gewijzigd door ludo op 6 december 2018, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt! Inderdaad KI is wat hoger (grootbeschrijf betaalt) ik heb hier ookal voor geïnformeerd ivm Gelijkvloers en dit zou dan mogelijks herzien kunnen worden als het als appartment word ingericht inderdaad na goedkeuring/aanvraag.ludo schreef: ↑6 december 2018, 21:17 Als het gelijkvloers gekend is als handelspand, zal U er ook een veel hoger KI voor betalen.
Nieuwe leden zeggen niet meteen "ik weet het bla bla bla"
Wat zegt hij dat hij weet en bla bla bla..

Die zegt niets , hij vraagt enkel om raad wat andere forum leden ervan vinden wat hij wil bekomen. Thats it.
Lees anders zijn bericht maar eens goed,voor er verkeerde conclusies getrokken worden en iemand onterecht van iets beschuldigd van wie of wat hij is.
Is wel opvallend dat het steeds dezelfde zijn die nieuwe leden als trol beschouwen en van het forum wegjagen.
Zal eens melding maken bij de webmaster.