gratis 12 treinritten
Re: gratis 12 treinritten
Dat scheelt, de trein heeft toch altijd een paar minuten vertraging dus een groot probleem lijkt mij dat nietNefertari schreef: ↑3 november 2020, 16:30 En het klopt dat de Hello Railpass op weekdagen niet mag gebruikt worden vóór 9 uur.
Hierover heb ik trouwens enkele weken geleden, een webmail gestuurd naar de NMBS en ik kreeg als antwoord dat ik een trein met vertrekuur om 2 minuten vóór 9u niet mag nemen.

Of is het gebaseerd op het tijdstip dat de trein normaal moet vertrekken? :p
Mooie voorstellen en het overwegen waard.
Alleen vrees ik dat té lange wandelingen met eventuele moeilijkheidsgraad niet haalbaar zijn ivm de gezondheidstoestand (RA) van mijn man.
In augustus zijn we trouwens nog een weekje met vakantie geweest aan de Ourthe (ter vervanging van onze afgelaste buitenlandvakantie); weliswaar per auto.
Begin oktober gebruikten we onze gratis treinritten voor een uitstapje naar centrum Brussel. Zeer raar om te zien: zónder de gebruikelijke massa toeristen op de Grote Markt, vóór Manneken Pis, en in de glazen Galerijen (maar nog nét met de gelegenheid om er iets te gaan drinken).
Momenteel zijn niet-essentiële verplaatsingen nog toegelaten (in tegenstelling tot de lockdown van maart).paul schreef: ↑3 november 2020, 16:33 maar staat er ergens dat wij die op dit ogenblik niet meer mogen gebruiken voor niet - essentiele verplaatsingen ?
( wie weet straks overvolle treinen, met allemaal gratis reizigers met zo een gratis kaart ) 2 ritten per maand MOETEN opgebruikt worden het
typisch belgisch
dacht dat spoorwegen NIET de baas was, maar de Federale Roverheid, die kunnen dat toch verlengen die 12 gratis ritten ?
Ik denk niet dat de treinen zullen overvol geraken door die 2 gratis ritjes per maand (heen en terug op dezelfde dag =2 ritten) en alleen nà de piekuren.
Tenzij natuurlijk iedereen persé tegelijkertijd op zonnige weekends naar de kust wil rijden.
Tot nader order kunnen we alleen de richtlijnen van de NMBS volgen ivm de 12 gratis ritten.
Dat is wat ik mij ook afvroeg; maar de NMBS was zeer strikt in haar antwoord: het is het officieel aangekondigde vertrekuur dat telt.SMGGM schreef: ↑3 november 2020, 16:47Dat scheelt, de trein heeft toch altijd een paar minuten vertraging dus een groot probleem lijkt mij dat nietNefertari schreef: ↑3 november 2020, 16:30 En het klopt dat de Hello Railpass op weekdagen niet mag gebruikt worden vóór 9 uur.
Hierover heb ik trouwens enkele weken geleden, een webmail gestuurd naar de NMBS en ik kreeg als antwoord dat ik een trein met vertrekuur om 2 minuten vóór 9u niet mag nemen.
Of is het gebaseerd op het tijdstip dat de trein normaal moet vertrekken? :p
Ik had zelfs gespecifieerd dat ik vanuit het treinstation in mijn gemeente, voor de meeste bestemmingen via Brussel moet rijden; en als ik de trein naar Brussel met vertrek 08u58 niet kan nemen, het te laat wordt om nog een daguitstap naar een verdere bestemming te plannen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Pas op he maar de NMBS is echt strikt en ze kunnen er niet van afwijken. Ik had eens om 9 minuten na het uur mijn treinticket via mobiel gekocht voor een trein die normaal om 6 minuten na het uur vertrok en ik kon daarvoor een boete krijgen...
"alleen nà de piekuren"
tijdens de week na 9 uur ' s morgens vertrekken
maar men mag wel tijdens de PIEKUREN terug naar huis komen
einde van elke maand zou een stormloop kunnen zijn, gratis ticketten MOETEN opgebruikt worden he ( moeten is niet het juiste woord, maar iets dat je gratis krijgt....................
einde van elke maand zou een stormloop kunnen zijn, gratis ticketten MOETEN opgebruikt worden he ( moeten is niet het juiste woord, maar iets dat je gratis krijgt....................
Van Coo (treinhalte) naar Trois-ponts (station) langs het stuwmeer ? (langs de weg 3 km, hier misschien 5). Kan zo gewenst kaartje maken.Nefertari schreef: ↑3 november 2020, 16:53Mooie voorstellen en het overwegen waard.
Alleen vrees ik dat té lange wandelingen met eventuele moeilijkheidsgraad niet haalbaar zijn ivm de gezondheidstoestand (RA) van mijn man.
In augustus zijn we trouwens nog een weekje met vakantie geweest aan de Ourthe (ter vervanging van onze afgelaste buitenlandvakantie); weliswaar per auto.
Begin oktober gebruikten we onze gratis treinritten voor een uitstapje naar centrum Brussel. Zeer raar om te zien: zónder de gebruikelijke massa toeristen op de Grote Markt, vóór Manneken Pis, en in de glazen Galerijen (maar nog nét met de gelegenheid om er iets te gaan drinken).
Dank aan allen voor de reacties en voor de interessante tips.
Maar alvorens ik iets inplan voor november, heb ik toch nog een paar praktische vragen.
Tijdens de duur van een volledige daguitstap zijn er toch ook natuurlijke behoeften waaraan moet voldaan worden?
Picknick en drinks kunnen uiteraard meegenomen worden.
Maar hoe moet dat met toiletbezoek, tijdens deze coronatijden waarin zowat alles gesloten is, en in ons land de openbare toiletten meestal vér te zoeken zijn? (Wildplassen is strafbaar en is voor vrouwen een extra probleem.)

Maar alvorens ik iets inplan voor november, heb ik toch nog een paar praktische vragen.
Tijdens de duur van een volledige daguitstap zijn er toch ook natuurlijke behoeften waaraan moet voldaan worden?
Maar hoe moet dat met toiletbezoek, tijdens deze coronatijden waarin zowat alles gesloten is, en in ons land de openbare toiletten meestal vér te zoeken zijn? (Wildplassen is strafbaar en is voor vrouwen een extra probleem.)

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Gratis, het woord is gevallen. En dan denk ik meteen terug aan Patrick1, de man die vergat van voor het zingen de kerk uit te gaan.paul schreef: ↑3 november 2020, 18:22 "alleen nà de piekuren"

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gratis hmm
Hier ook een interessante situatie over geld haha
https://www.youtube.com/watch?v=SXZZtZq30Ss
Hier ook een interessante situatie over geld haha
https://www.youtube.com/watch?v=SXZZtZq30Ss
En plassen in het stuwmeer van Coo is eveneens verboden. Langs de oevers staan namelijk tweetalige borden met de tekst 'Verboden de gevers te betreden'.Nefertari schreef: ↑3 november 2020, 19:38 Dank aan allen voor de reacties en voor de interessante tips.![]()
Maar hoe moet dat met toiletbezoek, tijdens deze coronatijden waarin zowat alles gesloten is, en in ons land de openbare toiletten meestal vér te zoeken zijn? (Wildplassen is strafbaar en is voor vrouwen een extra probleem.)![]()
![]()

In oktober ben ik op de trein geweest, vlak voor we aan onze bestemming kwamen. Bij de oude treinen zou ik dat ook niet overwegen, maar bij de moderne treinen van de laatste jaren, is dat wel doenbaar. En natuurlijk zorgen dat je een busje ontsmettingsgel bij hebt.
De gratis treinritten werden niet automatisch aan iederéén uitgedeeld.
Ze moesten op naam aangevraagd worden: en dan veronderstel ik dat alleen wie er effectief voordeel kon uithalen dat deed.
Dus is het toch normaal dat we ze dan ook willen opgebruiken.
Wat is dan het probleem

Co-ro-na.Nefertari schreef: ↑4 november 2020, 10:32De gratis treinritten werden niet automatisch aan iederéén uitgedeeld.
Ze moesten op naam aangevraagd worden: en dan veronderstel ik dat alleen wie er effectief voordeel kon uithalen dat deed.
Wat is dan het probleem![]()
Juist daarom dat ik vind dat het mogelijk zou moeten zijn, om de ritten voor november (en indien nodig ook de volgende maanden) uit te stellen naar latere en veiligere periodes. (zie mijn vraag van gisteren-VM)Dixit schreef: ↑4 november 2020, 10:38Co-ro-na.Nefertari schreef: ↑4 november 2020, 10:32
De gratis treinritten werden niet automatisch aan iederéén uitgedeeld.
Wat is dan het probleem![]()
Maar neen: dat blijkt niet mogelijk.
->Vergeet ook niet dat het juist omwille van co-ro-na is dat de 12 gratis ritten aangeboden werden.