gratis griepvaccin 50 plussers
gratis griepvaccin 50 plussers
is er al iemand aan zo een gratis griepvaccin geraakt ?
of moeten ze het misschien nog in het staatsblad publiceren ?
of moeten ze het misschien nog in het staatsblad publiceren ?
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: gratis griepvaccin 50 plussers
Ik weet niet of het gratis is.
Maar in elk geval kan je het halen zonder voorschrift van de huisarts.
Maar in elk geval kan je het halen zonder voorschrift van de huisarts.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201003_94602774De Standaard schreef:Verwarring over vaccin: ‘Griepspuit nog niet te verkrijgen zonder voorschrift, en zeker niet gratis’
Heel wat mensen zakten al af naar de apotheek met de verwachting dat ze er zonder voorschrift een gratis griepvaccin konden krijgen. ‘Maar het Koninklijk Besluit daarover is nog niet gepubliceerd in het staatsblad en bovendien zijn er op dit ogenblik nog onvoldoende vaccins voorhanden’, zegt Lieven Zwaenepoel van de Apothekersbond. ‘Het vaccin is ook niet gratis, wel is het remgeld gedaald.’
Vandaag griepvaccin toegediend gekregen.
Risicopersonen en 50plussers: zonder voorschrift af te halen bij de apotheker:
te betalen aan apotheker 4,08 euro en je krijgt een soort kassaticket mee voor de volledige terugbetaling bij de mutualiteit.
Zonder tegemoetkoming van de ziekteverzekering betaal je voor een griepvaccin ongeveer 16 euro.
Risicopersonen en 50plussers: zonder voorschrift af te halen bij de apotheker:
te betalen aan apotheker 4,08 euro en je krijgt een soort kassaticket mee voor de volledige terugbetaling bij de mutualiteit.
Zonder tegemoetkoming van de ziekteverzekering betaal je voor een griepvaccin ongeveer 16 euro.
Is dit niet wat vroeg om het al te krijgen?
Ik meen te herinneren dat het optimale tijdstip midden november is. Het duurt ongeveer 2 weken na vaccinatie vooraleer het effect er is. De griepperiode begint iets vroeger maar situeert zich vooral tussen week 50 en week 16.

Wat ook speelt: hoe langer het geleden is dat je gevaccineerd was, hoe minder het bevorderlijk effect ervan is.
De griep wordt vooral via kinderen en hun ouders eerst opgepikt, en vervolgens doorgegeven aan de oudere generatie.
Net daarom meende ik, dat ouderen niet al een vaccin te zetten vanaf begin oktober (w40), maar wachten tot begin november (w44) of half november (w46).
Ik meen te herinneren dat het optimale tijdstip midden november is. Het duurt ongeveer 2 weken na vaccinatie vooraleer het effect er is. De griepperiode begint iets vroeger maar situeert zich vooral tussen week 50 en week 16.

Wat ook speelt: hoe langer het geleden is dat je gevaccineerd was, hoe minder het bevorderlijk effect ervan is.
De griep wordt vooral via kinderen en hun ouders eerst opgepikt, en vervolgens doorgegeven aan de oudere generatie.
Net daarom meende ik, dat ouderen niet al een vaccin te zetten vanaf begin oktober (w40), maar wachten tot begin november (w44) of half november (w46).
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
anonymous10
Zoals covid muteert, muteert de griep ook. Hopelijk zal het vaccin werken ...
"Is dit niet wat vroeg om het al te krijgen?"
Al griepvaccins zijn al op, er zijn al wachtlijsten bij de apotheker tot half november
Inderdaad het is niet gratis voor 50 plussers, wel zonder voorschrift voor hen, dat is toch al wel een positief punt.
Op het moment dat men griep krijgt is het te laat voor een vaccin, dat zou het alleen maar erger maken, dan maakt men zich nog zieker als men dan het vaccin laat zetten.
Het is zeker niet ongbruikelijk dat men telkens rond deze tijd van het jaar het vaccin al laat zetten.
Al griepvaccins zijn al op, er zijn al wachtlijsten bij de apotheker tot half november
Inderdaad het is niet gratis voor 50 plussers, wel zonder voorschrift voor hen, dat is toch al wel een positief punt.
Op het moment dat men griep krijgt is het te laat voor een vaccin, dat zou het alleen maar erger maken, dan maakt men zich nog zieker als men dan het vaccin laat zetten.
Het is zeker niet ongbruikelijk dat men telkens rond deze tijd van het jaar het vaccin al laat zetten.
Ik vind het een beetje een dubbelzinnige maatregel (dat griepvaccin).
Je zit dus gelijktijdig met een erger coronavirus waartegen nog geen vaccin bestaat en je dus andere maatregelen moet nemen (afstand, handen wassen en de hele gekende tralala).
Logischerwijs zou ik dan denken als je de maatregelen in gevolge Covid-19 goed opvolgt je dan ook even goed beschermt bent tegen de griep.
Je zit dus gelijktijdig met een erger coronavirus waartegen nog geen vaccin bestaat en je dus andere maatregelen moet nemen (afstand, handen wassen en de hele gekende tralala).
Logischerwijs zou ik dan denken als je de maatregelen in gevolge Covid-19 goed opvolgt je dan ook even goed beschermt bent tegen de griep.
Inderdaad: ik heb op zeker gespeeld en het griepvaccin opgehaald bij de apotheker, zodra ik wist dat er een levering binnenkwam.
Enkele dagen later maakte ik een afspraak bij mijn huisdokter om het vaccin te laten toedienen.
Geen idee of dat "te vroeg" was, want het was de eerste keer in mijn leven, maar de dokter vond dit blijkbaar niet te vroeg.
En ikzelf wou liever niet wachten tot ze allemaal tegelijk hun prikje willen en de dokters overbelast worden met aanvragen.
Het is natuurlijk niet noodzakelijk om de aankoop en de toediening aan elkaar te koppelen.
Mijn griepvaccin is afgehaald, en ligt in mijn koelkast te wachten tot ik het half november laat toedienen door mijn huisarts.
De apotheker sprak over een wachtlijst van 200 personen. Dit toch in een relatief kleine gemeente.
Mijn griepvaccin is afgehaald, en ligt in mijn koelkast te wachten tot ik het half november laat toedienen door mijn huisarts.
De apotheker sprak over een wachtlijst van 200 personen. Dit toch in een relatief kleine gemeente.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
het remgeld bij de dokter ben je wel kwijt normaal.
Als het werk het door de bedrijfsarts laat doen... 4 euro in de pokket houden
wat ik me dan afvraag, wat als er 20pct van de mensen enkele dagen ziek wordt voor een paar dagen, na die inenting? Boel sluiten en productie stil leggen?
Ik vermoed dat ze daarom die inenting u op een vrijdag gaan geven en niet op een maandag. Ze zullen wel weten wat ze doen zeker?
Ik vermoed dat ze daarom die inenting u op een vrijdag gaan geven en niet op een maandag. Ze zullen wel weten wat ze doen zeker?