gratis Vlaamse tv op android tv toestel
-
neo
gratis Vlaamse tv op android tv toestel
Beste allen,
Ik vroeg me af of een van de volgende apps het mogelijk maakt om een paar Vlaamse kanalen zoals één gratis te kunnen kijken op een android tv toestel (is geen gewone android, de keuze van apps is beperkt). Dit zonder een tv abonnement.
Ik vroeg me af of een van de volgende apps het mogelijk maakt om een paar Vlaamse kanalen zoals één gratis te kunnen kijken op een android tv toestel (is geen gewone android, de keuze van apps is beperkt). Dit zonder een tv abonnement.
- VTM GO
- Telenet TV
- TV VLAANDEREN
- TV4 Play
- Telenet TV Now
Re: gratis Vlaamse tv op android tv toestel
Met VTMgo en de app 'NUplayer' voor de VRT's heb je toch al een mini gratis legaal lineair basispakket.
https://play.google.com/store/apps/deta ... g.nuplayer
https://play.google.com/store/apps/deta ... g.nuplayer
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tv Vlaanderen kijken via de app is nooit gratis. Je moet er een abonnement voor hebben maar ze hebben ook abonnementen voor enkel app kijken.
Telenet en gratis kijken zal wel een onmogelijke combinatie zijn.
Anders wil ik het ook wel.
Telenet en gratis kijken zal wel een onmogelijke combinatie zijn.
Anders wil ik het ook wel.
Zonder te weten over welke tv het gaat, is het maar raden.
Hoe oud tv-toestel, wifi internet aansluiting?
Android welke 7 8 9 10.
Playstore beschikbaar en dan nog niet alle apk.
Al wat je vraagt is mogelijk maar .... zonder meer info.
Hoe oud tv-toestel, wifi internet aansluiting?
Android welke 7 8 9 10.
Playstore beschikbaar en dan nog niet alle apk.
Al wat je vraagt is mogelijk maar .... zonder meer info.
Estate Guru believer.
Wat platin zegt.
Mijn Smart TV was niet zo smart meer en ik heb een Mi Box gekocht, een klein Androidkastje met afstandsbediening voor op de HDMI port.
De Mi Box draait inderdaad VTM Go en Kodi met de VRTNu plugin. Ik kende Nuplayer niet en die ga ik zeker ook proberen.
Je kan dan de VRT-zenders, de VTM-zenders en een hele collectie series en films 'online only' bekijken. Werkt uitstekend.
Ook heel mooi: je kan je via een SMS-je op je Belgische GSM-nummer identificeren als 'Belg' en dan werkt dat kastje ook in het buitenland.
Voorts werken de players van Arte, RTL, Auvio (RTBF) en NPO (Nederland) ook, waarbij die van Nederland wel aan geoblocking doet. Maar daar gebruik ik dan de Windscribe VPN voor (ook beschikbaar voor de Mi Box).
Je ziet wel, dat de vlaamse politiek heeft ingegrepen. De VRT heeft dus geen officiële player voor Android TV, sommige series en films zijn wel heel snel uit het aanbod verdwenen. Dat aanbod is weliswaar ruim, maar Auvio, bijvoorbeeld heeft een uitstekende 'online only' catalogus waarbij je de (buitenlandse) series ook in originele taal (met of zonder ondertiteling) kan aanhoren. Auvio heeft ook een mooie app voor de TV Box. Aan Auvio kan je dus zien hoe mooi VRT Nu had kunnen worden.
Mijn Smart TV was niet zo smart meer en ik heb een Mi Box gekocht, een klein Androidkastje met afstandsbediening voor op de HDMI port.
De Mi Box draait inderdaad VTM Go en Kodi met de VRTNu plugin. Ik kende Nuplayer niet en die ga ik zeker ook proberen.
Je kan dan de VRT-zenders, de VTM-zenders en een hele collectie series en films 'online only' bekijken. Werkt uitstekend.
Ook heel mooi: je kan je via een SMS-je op je Belgische GSM-nummer identificeren als 'Belg' en dan werkt dat kastje ook in het buitenland.
Voorts werken de players van Arte, RTL, Auvio (RTBF) en NPO (Nederland) ook, waarbij die van Nederland wel aan geoblocking doet. Maar daar gebruik ik dan de Windscribe VPN voor (ook beschikbaar voor de Mi Box).
Je ziet wel, dat de vlaamse politiek heeft ingegrepen. De VRT heeft dus geen officiële player voor Android TV, sommige series en films zijn wel heel snel uit het aanbod verdwenen. Dat aanbod is weliswaar ruim, maar Auvio, bijvoorbeeld heeft een uitstekende 'online only' catalogus waarbij je de (buitenlandse) series ook in originele taal (met of zonder ondertiteling) kan aanhoren. Auvio heeft ook een mooie app voor de TV Box. Aan Auvio kan je dus zien hoe mooi VRT Nu had kunnen worden.
Slechts 10 Gb gratis per maand voor Windscribe.
Of vraagsteller exotisch wil kijken, gezien het over gratis gaat.
Estate Guru believer.
-
neo
Bedankt. De NUPlayer en VTM GO ga ik zeker gebruiken!
Het betreft dus effectief een mi box s met android tv 9. Playstore beschikbaar maar enkel android tv specifieke apps, niet alle apps die beschikbaar zijn op de gewone android 9 dus. Verbinding met internet via WiFi.
Bedankt. Ik ga die zeker en vast uitproberen.
Buitenlands content hoeft eigenlijk niet maar proberen kan geen kwaad.
Laatst gewijzigd door neo op 20 juli 2021, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Werkt die Mi box met Kodi?
Best interesant, ik gebruik nu een raspberry pi met Kodi en Plex. Daarmee kunnen we uitgesteld tv kijken via een,vtm,vier,... ik heb ook enige tijd geleden NPO getest en dat werkte.
De TV is op zich niet belangrijk, alleen dat deze een HDMI poort dient te hebben - voor de rest niets speciaal.
Best interesant, ik gebruik nu een raspberry pi met Kodi en Plex. Daarmee kunnen we uitgesteld tv kijken via een,vtm,vier,... ik heb ook enige tijd geleden NPO getest en dat werkte.
De TV is op zich niet belangrijk, alleen dat deze een HDMI poort dient te hebben - voor de rest niets speciaal.
Windscribe offreert inderdaad 'slechts' 10 GB per maand, maar je hoeft niet heel NPO Start leeg te trekken. Het volstaat om 1 of 2 series per maand te volgen. De serie Red Light bijvoorbeeld. Die is voor de vlamingen te betalen op Streamz en voor de Nederlanders was hij gratis op NPO Start.
Mijn Mi Box S draait inderdaad Kodi, maar ik gebruik Kodi alleen maar vanwege de VRT Nu plug-in. Er zitten veel meer toeters en bellen op natuurlijk en die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Jamesken, als je de NPO-programma's kijkt via Kodi, is de geoblock dan weg ?
Auvio, Arte en RTL bieden geen Nederlandstalige ondertitels en hoewel Auvio een fikse catalogus heeft, komt het natuurlijk niet in de buurt van Netflix. Maar ik ben al aangenaam verrast, dat een gratis streaming-module 'original content' levert ! Ze zenden ook een e-mailnieuwsbrief met de nieuwste tips.
Auvio had onlangs de film 'Niet schieten' in het aanbod, over de bende van Nijvel. Maaarrr... hadden die rakkers toch alleen maar de Franse nasynchronisatie beschikbaar gemaakt ! Dat was wat spijtig.
Auvio biedt ook de radiozenders en hun online themakanalen, dus tijdens mijn vakantie hebben we naar Classic 21 geluisterd. De vakantiehuisjes hadden prima Wifi.
Mijn Mi Box S draait inderdaad Kodi, maar ik gebruik Kodi alleen maar vanwege de VRT Nu plug-in. Er zitten veel meer toeters en bellen op natuurlijk en die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Jamesken, als je de NPO-programma's kijkt via Kodi, is de geoblock dan weg ?
Auvio, Arte en RTL bieden geen Nederlandstalige ondertitels en hoewel Auvio een fikse catalogus heeft, komt het natuurlijk niet in de buurt van Netflix. Maar ik ben al aangenaam verrast, dat een gratis streaming-module 'original content' levert ! Ze zenden ook een e-mailnieuwsbrief met de nieuwste tips.
Auvio had onlangs de film 'Niet schieten' in het aanbod, over de bende van Nijvel. Maaarrr... hadden die rakkers toch alleen maar de Franse nasynchronisatie beschikbaar gemaakt ! Dat was wat spijtig.
Auvio biedt ook de radiozenders en hun online themakanalen, dus tijdens mijn vakantie hebben we naar Classic 21 geluisterd. De vakantiehuisjes hadden prima Wifi.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

De geoblock van NPO omzeilen is een koud kunstje.
Probleem met NPO Start is dat als je bepaalde series wil volgen buiten de livestream je al vlug vervalt in de betalende NPO Plus (na de eerste gratis maand).
Probleem met NPO Start is dat als je bepaalde series wil volgen buiten de livestream je al vlug vervalt in de betalende NPO Plus (na de eerste gratis maand).
Hoe bedoel je, je kan uitgesteld tv kijken via vier? Bedoel je dan gewoon op hun website of gebruik je er iets anders voor?
Vier (of Play4) doen er zo lang over om een app met Chromecast ondersteuning uit te brengen. Ik download gewoon de media als mp4 van op hun website (via omwegjes), zet het op een stick en bekijk het dan op mijn tv. Voordeel is dat het zonder reclame is, nadeel is dan weer dat het wat omslachtig is.
Misschien een pb voor het omweggetje.
Estate Guru believer.
Ja, via Kodi en een plugin werkt dat. Ik zou eens moeten kijken met welke plugin ik dat heb kunnen doen. Zo kijken we uitgesteld naar topdokters hier tot groot jolijt van de vrouw des huizes.SMGGM schreef: ↑20 juli 2021, 21:09Hoe bedoel je, je kan uitgesteld tv kijken via vier? Bedoel je dan gewoon op hun website of gebruik je er iets anders voor?
Vier (of Play4) doen er zo lang over om een app met Chromecast ondersteuning uit te brengen. Ik download gewoon de media als mp4 van op hun website (via omwegjes), zet het op een stick en bekijk het dan op mijn tv. Voordeel is dat het zonder reclame is, nadeel is dan weer dat het wat omslachtig is.
Update: Ik heb het juist nog eens getest voor jou, even topdokters gestart, het werkt via de retrospect plugin. https://www.rieter.net/content/