Grote spaarders mee in bad bij bankenredding
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Coike
Re: Grote spaarders mee in bad bij bankenredding
Take the money and run ? Wat is dat voor iets ? Dat antwoord kon ik zelf ook wel verzinnen .
dwz dat je best je geld ergens plaatst waar EUROPA er niet aankan !Coike schreef:Take the money and run ? Wat is dat voor iets ? Dat antwoord kon ik zelf ook wel verzinnen .
-
Coike
Insider , waar heb jij je geld verstopt ? Is het buiten Europa zoveel beter ? Ik heb mijn twijfels ...
1. ik heb mijn geld niet "verstopt"Coike schreef:Insider , waar heb jij je geld verstopt ? Is het buiten Europa zoveel beter ? Ik heb mijn twijfels ...
2. ik ga hier zeker niet uit de doeken doen welke "oplossing" ik heb gehanteerd
3. als je twijfelt ... nou wacht dan gewoon af: niemand -en ik zeker niet- kan je opleggen om iets te gaan doen...
-
Coike
Zeg me dan waarom het buiten Europa zoveel beter is ?
met alle Chinezen maar .....Coike schreef:Zeg me dan waarom het buiten Europa zoveel beter is ?
Ja, de spaarders zullen kunnen opdraaien voor de bonussen van de bankiers !insider schreef:dit heeft niks met liberalen te maken want ze zijn allemaal dezelfden als het erop aankomt : DIEVEN !
idd en dat komt omdat de banken EN de politiek EEN EN DEZELFDE KLIEK vormt Evita...kijk maar naar het ACW-BELFIUS gedoe. ETHIAS en de SpA etc....evita schreef:Ja, de spaarders zullen kunnen opdraaien voor de bonussen van de bankiers !insider schreef:dit heeft niks met liberalen te maken want ze zijn allemaal dezelfden als het erop aankomt : DIEVEN !
-
Coike
Dan maar wat goud of zilver bijkopen zeker....ik zou anders niet weten wat te doen . Liever dat ....dan mijn geld aan Europa en de rest van de wereld te geven .Diep in de grond wegsteken en over 25-30 jaar opgraven en uitdelen aan de arme uitgehongerde kinnekes in Europa 
Ze zijn hier weer al eens goed bezig!
Hoe minder mensen van iets weten, hoe meer paniek ze zaaien...
We hebben hier een tijdje geleden identieke verhaaltjes gehad van een zekere sparende belegger.
1 raad kan ik je wel geven, Coike; neem NOOIT beslissingen ingegeven door paniek. Daarvan worden alleen paniekzaaiers beter: ofwel emotioneel (neem van mij maar gerust aan dat er hier ook een aantal hersenloze nitwits rondfladderen, die kicken op angst van anderen) ofwel financieel.
... en als ik zo wat van jou door mij geschatte leeftijd uitga, zal je binnen 30 jaar niet veel meer om je goudschat geven of, wat ik je overigens niet toewens, misschien niet meer weten waar hij begraven ligt
Hoe minder mensen van iets weten, hoe meer paniek ze zaaien...
We hebben hier een tijdje geleden identieke verhaaltjes gehad van een zekere sparende belegger.
1 raad kan ik je wel geven, Coike; neem NOOIT beslissingen ingegeven door paniek. Daarvan worden alleen paniekzaaiers beter: ofwel emotioneel (neem van mij maar gerust aan dat er hier ook een aantal hersenloze nitwits rondfladderen, die kicken op angst van anderen) ofwel financieel.
... en als ik zo wat van jou door mij geschatte leeftijd uitga, zal je binnen 30 jaar niet veel meer om je goudschat geven of, wat ik je overigens niet toewens, misschien niet meer weten waar hij begraven ligt
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Bijkopen kan je eventueel overwegen, maar toch zeker niet al je spaargeld omzetten in goud of zilver. Nu ("grote") spaarders blijkbaar worden aanzien als zware risiconemers die mogen gestraft worden zou ik gewoon oppassen waar je je geld op een rekening zet, dat is iets wat je altijd al moest doen. Zoals hier al vele malen geschreven is ook in andere topics: diversifiëren, in tijd en product. Niet panikeren, gewoon goed opletten en je gezond verstand gebruiken en je komt al ver. Een bankrun zie je minstens één weekend op voorhand aankomen...Coike schreef:Dan maar wat goud of zilver bijkopen zeker....ik zou anders niet weten wat te doen . Liever dat ....dan mijn geld aan Europa en de rest van de wereld te geven .Diep in de grond wegsteken en over 25-30 jaar opgraven en uitdelen aan de arme uitgehongerde kinnekes in Europa
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
-
Coike
Spaarplan @ ik ben nooit een grote spaarder geweest . Nu , ik heb een paar jaar geleden mijn huis verkocht . Waarom ? Omdat ik geen leven meer had . Ik ben vrijgezel .Ik stak al mijn geld in dat verdomde huis . Ik kon nooit eens op vakantie , had geen spaarcentjes . Daarom dat ik nu mijn verloren tijd aan het inhalen ben . Ga ieder jaar op vakantie en geniet van het leven .Maar ik zit natuurlijk nog met een behoorlijk bedrag op mijn rekeningen . Heb mijn geld gespreid over 3 verschillende banken en over verschillende fondsen , spaarplus rekeningen , termijn rekeningen en natuurlijk ook in metaal ....maar ik heb geen vertrouwen meer in de banken ....bankwaarborg ? Nee , daar geloof ik dus niet in .Als ze geld nodig hebben , dan bestaat die bankwaarborg niet meer .Dat zijn maar loze lettertjes op een blaadje papier .
@coike Je hebt je huiswerk (
) gemaakt, meer kan je niet doen.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Dus als ik als spaarder moet opdraaien voor de fouten van de bankiers, mag ik deze dan ook berechten naar mijn normen?
De waarborg zal inderdaad wel een lege doos zijn, laat ons hopen ze nooit te moeten openen. Misschien toch beter terug een appartementje kopen, en daar je geld veilig in beleggen. Wonen moet je toch. Als je binnen de twee jaar terug een eigendom verwerft,na dat van U verkocht te hebben, heb je recht op de "meeneembaarheid " van registratierechten. Wil dus zeggen dat de registratie rechten van je verkochte goed,welke je destijds betaald hebt, je in mindering kan brengen van je volgende aankoop,als dit binnen de twee jaar plaatsvindt. Max.12500 euro. Misschien iets om over na te denken.
http://www.notaris.be/verkopen-kopen-hu ... embaarheid" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.notaris.be/verkopen-kopen-hu ... embaarheid" onclick="window.open(this.href);return false;