Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Gsm herstellen of nieuwe kopen?

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
paraman
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer paraman
Verstuur privébericht

Gsm herstellen of nieuwe kopen?

• Citeer

Bericht door paraman » 2 april 2017, 06:49

Beste,

2 jaar geleden heb ik een samsung s6 cadeau gekregen. Vandaag gaf het scherm na 2 jaar de brui eraan. Net buiten de garantie.

Kosten vervangen scherm: 169 euro
Kosten nieuwe samsung A3: 300 euro

Mijn boekhouder zei dat ik herstellingskosten of aankoop nieuwe gsm op 1 jaar kan afschrijven als ik onder de 300 euro incl btw blijf.

Wat zouden jullie doen? Scherm vervangen of nieuwe kopen voor min 1 jaar waar dan nog 1 jaar garantie op zit.

Alvast bedankt

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

Re: Gsm herstellen of nieuwe kopen?

• Citeer

Bericht door Lukske » 2 april 2017, 09:40

Ik zou hem zelf herstellen want ik ben niet in de mogelijkheid de gemeenschap te laten opdraaien voor de kosten van een telefoon.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 2 april 2017, 09:55

Ja 2017,
Er zijn er die hun rekeningen met moeite kunnen betalen.
Er zijn er die niet meer kunnen sparen.
En anderen die zelfs een nieuwe gsm kunnen verhalen op de gemeenschap.
Estate Guru believer.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 2 april 2017, 10:26

Geeft de gemeenschap nieuwe telefoons weg ?
Bedrijven doen dat wel eens ... aan hun werknemers.

Herstellen of vervangen : wat is de oorzaak ? Gevallen ? Ik heb nog nooit een scherm vanzelf weten kapot gaan.
Je zou in geval van spontaan defect al zeker moeten zijn dat het het scherm zelf is. Anders ben je aan het knoeien.
Je kan afspreken met de hersteller dat, als het niet aan het scherm ligt, je de gsm niet wil laten herstellen.
Ik heb bv ooit een defect gehad aan een Iphone. Was op het eerste gezicht gewoon de luidspreker. Na vervangen van enkele zaken bleken er 3 modules niet goed te zijn. De luidspreker en nog iets anders werden vervangen..
En ik had ook slechte kwaliteit van gesprekken daarvoor : antennemodule vervangen. Daarna was het nog niet opgelost, dus zal er wel iets aan het moederbord of andere onderdelen mis geweest zijn.

Zelf heb ik de nieuwe A reeks niet nodig. Wat ik nu met mijn S4 mini doe kan ook met een J1, J3 of J5. Veel goedkoper en voor mij prima in orde.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 2 april 2017, 11:04

paraman schreef:Beste,

2 jaar geleden heb ik een samsung s6 cadeau gekregen. Vandaag gaf het scherm na 2 jaar de brui eraan. Net buiten de garantie.

Kosten vervangen scherm: 169 euro
Kosten nieuwe samsung A3: 300 euro

Mijn boekhouder zei dat ik herstellingskosten of aankoop nieuwe gsm op 1 jaar kan afschrijven als ik onder de 300 euro incl btw blijf.

Wat zouden jullie doen? Scherm vervangen of nieuwe kopen voor min 1 jaar waar dan nog 1 jaar garantie op zit.

Alvast bedankt
Je steekt te veel tijd in deze afweging. Ik heb dat in het verleden ook gedaan. Je kan je tijd elders nuttiger besteden. Aan de mensen waarom je geeft bijvoorbeeld, of aan geld verdienen.

Nieuw kopen, want garantie en minder veiligheidslekken. Terzijde... Is een domme gsm kopen van 20€ een optie?

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 2 april 2017, 11:14

Koop een domme gsm van 20€ en een iPad. Samen kunnen die evenveel als een smartphone.

spaarfrits
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer spaarfrits
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spaarfrits » 2 april 2017, 11:22

Ik zou hem wellicht laten herstellen bij samsung zelf voor 175€ aangezien je voor 300€ geen beter toestel hebt. Met wat geluk kan je terug een aantal jaar voort. Het lijkt mij ook een pluspunt voor het milieu.

Voor 135$ kan je bij ali expres een doe het zelf kit bestellen maar niet voor iedereen weggelegd.

Zelf wel heel tevreden van de a5 2016 die je nog voor +-300€ kan vinden.

@fropskottel: Ik zie niemand die 2 jaar terug de duurste Samsung gekocht heeft overstappen naar gsm van 20€
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 2 april 2017, 11:43

haelewyn schreef: Zelf heb ik de nieuwe A reeks niet nodig. Wat ik nu met mijn S4 mini doe kan ook met een J1, J3 of J5. Veel goedkoper en voor mij prima in orde.
Beetje offtopic, maar ik zou niet voor de J1 gaan. De andere, daar heb ik geen ervaring mee.
Maar m'n dochter heeft zo'n J1, en die heeft echt veel te weinig geheugen. 8GB. Bon, dat is één zaak. Maar van die 8GB is sowieso al een deel 'gereserveerd' voor het besturingssysteem edm. Maar daarnaast nog eens 2.35GB "diverse bestanden". Als je dat opent, krijg je 8 files van samen een paar kilobytes. Die gedelete. Blijft op 2.35GB diverse bestanden staan, en als je erop drukt, leeg. Dus 2.35GB gewoonweg verloren. Gisteren dan maar een microSD van 32GB toegevoegd. Resultaat: bijna nul komma nul. Want: de meeste apps kan je niet overzetten op de microSD, dus ze sukkelt nu nog altijd met het feit dat haar geheugen constant vol is, en ze een deel van haar music.ly-videootjes moet verwijderen alvorens verder te kunnen.

Intussen wel op internet gevonden dat er apps zijn die je helpen om toch andere apps die standaard op het apparaat staan en niét op SD-kaart kunnen overgezet worden, toch te kunnen overzetten. Dat misschien eens proberen.
Maar eerst wil ik weten wat die 2.35GB "diverse bestanden" zijn. Opeens viel me daarnet in dat het misschien ligt aan het feit dat op haar gsm hetzelfde gmail account staat als op haar (oude) tablet en waardoor dat ding begon te synchroniseren. We dachten dat gestopt te hebben, maar misschien toch niet? Alleen is de tablet dood en begraven, dus niet veel mogelijkheid om langs die weg zaken te verwijderen. ???

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 2 april 2017, 23:34

Ik zou denken : begin met hem eens naar fabrieksinstellingen te zetten. Kijk dan eens hoeveel beschikbaar geheugen er is.
De J1 heeft nogal krap geheugen lees ik, om gelijktijdig apps te draaien, 512 MB.
Kijk eens welke bagage er mee gekomen is, qua apps. Alle apps die je niet gebruikt en die je ook niet kan verwijderen, schakel die gewoon uit. Dan win je geheugen.
Als derde stap kan je er over denken om eens te kijken hoeveel apps de telefoon draait en er de apps uit te gooien die ze niet meer gebruikt. Ik denk dat het vooral de apps zijn die mee gesynchroniseerd worden.
Die 8 GB die je zegt is voor mij ruimschoots voldoende. Ik ben dan ook geen tiener meer he.
Ik denk zelf dat de J1 vooral voor mij een goede keuze is omwille van het formaat. De J3 en J5 zijn wel wat ruimer bemeten qua specs en zou ik daarom misschien eerder aanschaffen dan de J1.
In de klassieke winkel willen ze iedereen naar de A reeks duwen maar niet iedereen heeft dat nodig. De camera bv interesseert me weinig. De foto's die mijn huidige gsm maakt vind ik goed genoeg.
Voor de topicstarter geen J1 ... Hij is een S6 gewoon.. Dat is een iets te grote verandering waarschijnlijk.

Bozzie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Bozzie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bozzie » 4 april 2017, 10:20

Ik heb zelf een J5 en ben hier super tevreden van. Ik ben een behoorlijk intensieve gebruiker (eigenlijk veel te intensief, als ik eerlijk ben met mezelf), en ben eigenlijk nog nooit echt tegen de grenzen van het toestel gebotst. Ik snap dan ook eerlijk waar écht niet waarom mensen zoveel geld investeren in die high end telefoons. Ik zie niet in wat je nog meer met een telefoon kan doen dan ik al doe... Iemand die me dit kan uitleggen? Eerlijke interesse: als iemand overgestapt is van een J5 of gelijkaardig, naar zo'n high end toestel dat 3 maal duurder is - kan je me uitleggen waarom en welke dingen je nu kan doen (en doet) die je voordien niet deed? Het enige waar ik op kan komen is:
  • Beter scherm, veel beter zelfs als je naar de cijfertjes kijkt. Maar wat betekent dat in de praktijk? Ik heb nog nooit naar mijn scherm gekeken en gedacht, goh, dat zou toch beter kunnen. Ik vind de beeldkwaliteit zelfs zeer goed.
  • Hogere snelheid / meer geheugen. Zoals gezegd, gebruik ik mijn toestel erg intensief voor alle mogelijke doeleinden, en het ding hapert eigenlijk nooit. Vroeger had ik nog goedkopere toestellen en dan had ik af en toe wel eens een 'frustratie-moment', maar nu eigenlijk nooit. Natuurlijk zal dat binnen twee jaar anders zijn, maar dat heb je met die dure toestellen toch ook?
  • Betere camera. Ok, hier kunnen gebruikersverwachtingen natuurlijk verschillen. Ik vind de kwaliteit behoorlijk goed voor de 'snel-even-een-fotootje-trekken'-gelegenheden. Voor het serieuzere werk gebruik ik sowieso altijd mijn spiegelreflex. Ik kan me voorstellen dat sommigen dat niet handig vinden, maar eerlijk: ook zo'n high end toestel van vandaag evenaart belange niet de kwaliteit van een instapmodel spiegelreflex met een goede lens, en die laatste gaat tientallen jaren mee.
  • Snufjes zoals vingerafdrukherkenning etc - fijn extraatje, maar toch niet voldoende als verantwoording van de meerprijs?
Enfin, dit is echt niet bedoeld om mensen te overtuigen, eerder omgekeerd... Als zoveel mensen met een high end toestel rondlopen (zeker als je het aantal iphones meetelt), dan zal daar toch een reden voor zijn? Voor sommigen zal het vast puur status zijn, maar toch niet voor iedereen? En dan wil ik die redenen kennen, want wie weet mis ik als digiverslaafde wel iets :)

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 4 april 2017, 12:12

Ik heb ook een J5, mijn zoon ook en mijn dochter ook.
Ik gebruik het ding niet zo heel intensief maar het jonge volkje uiteraard wel. Mijn zoon en dochter zijn er relatief tevreden van en ik ben er heel tevreden van. Ze spreken wel eens over een Iphone, tot ik ze vertel dat ze daar dan maar zelf voor moeten werken om het te kunnen betalen en plots is hun J5 dan weer meer dan goed genoeg. ;D
Die van mijn dochter haar back camera wil nu wel niet meer scherp stellen maar ze is zeer onhandig en heeft het ding al ...tig keer laten vallen, het zal wel daar aan liggen, want ook haar scherm is al gebarsten door het te laten vallen. Daarom ook dat ze best geen Iphone koopt denk ik.

movado
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer movado
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door movado » 4 april 2017, 18:22

Waarom een dergelijk wegwerpartikel niet in occasie kopen?
Velen doen een miskoop of zijn het al beu na enkele maanden of willen iets nieuwer etc >:D

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 4 april 2017, 19:29

Wat ik er nog aan wil toevoegen, voor wie een goedkoper toestel zou willen kopen :
Ik ken iemand die bv een Acer heeft gekocht en daar toch regelmatig problemen mee heeft in dingen die het toestel niet kan doen en ik wel. Algemene kwaliteit minder goed, sneller stuk.
Huawei : zelf ook getest en ik vond het brol. De nieuwste modellen schijnen beter te zijn maar ik begin er toch maar niet aan.
Tweedehands zou ik een smartphone niet kopen. In smartphones koop je toch wel vaak de miserie van een ander.
Vaak gaan die dingen niet weg omdat men een ander model wil maar toch omdat er wat aan schort dat je op 10 minuten niet gezien hebt bij de aankoop. Garantie is belangrijk voor een smartphone. Je kan het best wel eens nodig hebben.

Het is wel een markt waar veel evolutie in zit. Kijk maar naar de marktpositie vroeger en nu van bv Nokia en HTC.
Wiko was dan weer te verwaarlozen en breekt nu een beetje door bij de smartphones.
De voorspelde opkomst van ZTE en andere toestellen van de Chinese markt blijft uit..

Ik denk dat je met een Samsung over het algemeen een goed toestel koopt. Garantie is goed. Bij Apple doen ze daar moeite over, ook al vragen ze schandalig veel geld voor hun producten. Ik heb er één gehad en nu : nooit meer !

Ik vind een high end toestel kopen voor +600 euro of zelfs soms +900 euro vergelijkbaar met een ijskast, tafelmodel kopen voor 2000 euro. Geen behoefte aan.
Vooral in de 'groeimarkten' zoals Azie heeft het m'as tu vu gehalte van een smartphone van een topmerk een grote waarde.
Velen zijn er tevreden over maar kennen de concurentie niet.
Het is net als met een Mercedes : veel klanten zijn tevreden. Bij Lada waren de klanten dat ook ... Wat maakt dat cijfer ?

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 4 april 2017, 21:26

Ik heb ook ooit een acer gehad. Na een jaar heb ik er mijn voet op gezet. Grote brol.

AD_Kor
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer AD_Kor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door AD_Kor » 5 april 2017, 09:08

Lukske schreef:Ik zou hem zelf herstellen want ik ben niet in de mogelijkheid de gemeenschap te laten opdraaien voor de kosten van een telefoon.
ik volg

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

16 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy