GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Inschrijvingsprijs: De uitgifteprijs per nieuw aandeel is € 10,50.
7 onherleidbare toewijzingsrechten geven het recht om in te schrijven op 1 nieuw aandeel.
De inschrijvingsperiode loopt van 4 december 2025 tot en met 10 december 2025.
Kapitaalverhogingen vind ik wel een groot nadeel van de gvv's. Het dividend mag je terug in een kapitaalverhoging steken en je verliest de 15% RV.
Ben wat aan het twijfelen wat ik ermee moet. Is momenteel 1% van mijn portefeuille dus eigenlijk niet echt de moeite om aan te houden. Ofwel uitbreiden in positie ofwel volledig verkopen (neig ik eerder naar momenteel aangezien ze blijkbaar voornamelijk willen groeien en er dan waarschijnlijk nog kapitaalverhogingen zullen komen).
7 onherleidbare toewijzingsrechten geven het recht om in te schrijven op 1 nieuw aandeel.
Kapitaalverhogingen vind ik wel een groot nadeel van de gvv's. Het dividend mag je terug in een kapitaalverhoging steken en je verliest de 15% RV.
Ben wat aan het twijfelen wat ik ermee moet. Is momenteel 1% van mijn portefeuille dus eigenlijk niet echt de moeite om aan te houden. Ofwel uitbreiden in positie ofwel volledig verkopen (neig ik eerder naar momenteel aangezien ze blijkbaar voornamelijk willen groeien en er dan waarschijnlijk nog kapitaalverhogingen zullen komen).
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik vind dat niet noodzakelijk een nadeel - ALS de kapitaalverhoging doordacht wordt ingezet, onlangs ook een kapitaalverhoging bij WEHB welke ik ondersteun, zal instant bijdragen tot de winst, beperkte schuldgraad, deftig rendement van nieuwe aanwinst. Bijkomend sluit dat ook aan bij persoonlijke invulling van WEHB: groei en dividend -groei op LT in een relatief stabiele omgeving. Voor snelle of grote koerswinsten zijn vele bedrijven in deze sector niet de beste keuze.simonvb schreef: ↑Vandaag 09:56 Inschrijvingsprijs: De uitgifteprijs per nieuw aandeel is € 10,50.
Hoe moet ik het bekijken?
Ik heb een kleine positie en kan wat aandelen bijkopen. De koers is inmiddels gezakt tot iets meer dan mijn voordeel: 10,50 euro VS 10,70 euro.
De kosten van de corporate action van 5 euro bij Bolero zorgt dat een gewoon aandeel kopen wss goedkoper is.
Mis ik iets?
Ik heb een kleine positie en kan wat aandelen bijkopen. De koers is inmiddels gezakt tot iets meer dan mijn voordeel: 10,50 euro VS 10,70 euro.
De kosten van de corporate action van 5 euro bij Bolero zorgt dat een gewoon aandeel kopen wss goedkoper is.
Mis ik iets?
Care property, daling van 6% vandaag, vreemd?
Dividend van €0,92.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
Interessant om CPI nu te kopen als je nog geen aandelen hebt?
Dan zullen de nieuwe aandelen geen recht op dividend hebben vermoedelijk