Handelen als vereniging
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Handelen als vereniging
Hallo,
Ik en een paar vrienden zijn hobby traders. Hebben interesse in de markten en herkennen een opportuniteit als het zich voordoet. Nu spelen we echter met het idee om onze krachten te bundelen. Dit in eventueel in een vorm van vereniging.
Hierbij kunnen we een groter capitaal samenbrengen als ook meer inzichten.
Het beheer vh totaal kapitaal alsook effectenrekening zou op naam van de verenging komen. Dit voornamelijk als hobby, maar gezien het over handelen gaat zal een vzw niet mogelijk zijn. Winst is nu net de bedoeling
.
Is dit allemaal een optie of een utopie?
Ook zijn er als vereniging eventuele voordelen in het handelen van aandelen? Ik denk dan aan voordeliger handelstarief of belastingsvoordeel bij aankopen trading tools.
Welke kosten en niet voor de hand liggende kosten hou je best in het achterhoofd.
Wat zijn eventuele valkuilen?
Bedankt om jullie kennis te met mij te delen!
Ik en een paar vrienden zijn hobby traders. Hebben interesse in de markten en herkennen een opportuniteit als het zich voordoet. Nu spelen we echter met het idee om onze krachten te bundelen. Dit in eventueel in een vorm van vereniging.
Het beheer vh totaal kapitaal alsook effectenrekening zou op naam van de verenging komen. Dit voornamelijk als hobby, maar gezien het over handelen gaat zal een vzw niet mogelijk zijn. Winst is nu net de bedoeling
Is dit allemaal een optie of een utopie?
Ook zijn er als vereniging eventuele voordelen in het handelen van aandelen? Ik denk dan aan voordeliger handelstarief of belastingsvoordeel bij aankopen trading tools.
Welke kosten en niet voor de hand liggende kosten hou je best in het achterhoofd.
Wat zijn eventuele valkuilen?
Bedankt om jullie kennis te met mij te delen!
Re: Handelen als vereniging
Een vzw mag, in tegenstelling tot wat sommigen ook mogen verklaren, wel degelijk winst maken. De gerealiseerde winsten moeten compleet aan het doel, waarvoor de vereniging werd opgericht, besteed worden.
De winst mag onder geen enkele voorwaarde uitgekeerd worden aan de leden, zelfs niet bij ontbinding.
Heb je daar al eens over nagedacht
?
De winst mag onder geen enkele voorwaarde uitgekeerd worden aan de leden, zelfs niet bij ontbinding.
Heb je daar al eens over nagedacht
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Zo moeilijk is dat allemaal niet. Kijk eens naar https://www.vfb.be/vfb/Contents/Item/Display/108525 voor inspiratie.Xxiii1800 schreef: ↑7 april 2020, 10:28 Ik en een paar vrienden zijn hobby traders. Hebben interesse in de markten en herkennen een opportuniteit als het zich voordoet. Nu spelen we echter met het idee om onze krachten te bundelen. Dit in eventueel in een vorm van vereniging.
Het beheer vh totaal kapitaal alsook effectenrekening zou op naam van de verenging komen. Dit voornamelijk als hobby, maar gezien het over handelen gaat zal een vzw niet mogelijk zijn. Winst is nu net de bedoeling.
Er geld insteken is géén probleem, het er terug uit halen (winst) is ander paar mouwen...fropskottel schreef: ↑7 april 2020, 11:18Zo moeilijk is dat allemaal niet. Kijk eens naar https://www.vfb.be/vfb/Contents/Item/Display/108525 voor inspiratie.Xxiii1800 schreef: ↑7 april 2020, 10:28 Ik en een paar vrienden zijn hobby traders. Hebben interesse in de markten en herkennen een opportuniteit als het zich voordoet. Nu spelen we echter met het idee om onze krachten te bundelen. Dit in eventueel in een vorm van vereniging.
Het beheer vh totaal kapitaal alsook effectenrekening zou op naam van de verenging komen. Dit voornamelijk als hobby, maar gezien het over handelen gaat zal een vzw niet mogelijk zijn. Winst is nu net de bedoeling.
[/quote]
[/quote]
Bedankt! Is inderdaad al een zeer goede stap naar ons idee.
[/quote]
Bedankt! Is inderdaad al een zeer goede stap naar ons idee.