Hellobank - acties - te mooi om waar te zijn?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Hellobank - acties - te mooi om waar te zijn?
Ik ben content dat ik nu een aparte zichtrekening heb gescheiden van alles. Ik stort hier 500,00 euro per maand op en ik hoop rond te komen met alle betalingen, behalve belastingen, verzekeringen, mutualiteit en elektriciteit/water. Mijn leefgeld eigenlijk dus.
Dat ik hiermee mijn telefoonrekening met 5 euro per maand kan verlichten is uiteraard mooi meegenomen.
Dat ik nu binnenkort nog eens 50 euro krijg is ook mooi meegenomen natuurlijk.
Ik moet gewoon 25 verrichtingen doen voor eind augustus 17, dat zal mij nog wel lukken.
Dat ik hiermee mijn telefoonrekening met 5 euro per maand kan verlichten is uiteraard mooi meegenomen.
Dat ik nu binnenkort nog eens 50 euro krijg is ook mooi meegenomen natuurlijk.
Ik moet gewoon 25 verrichtingen doen voor eind augustus 17, dat zal mij nog wel lukken.
Deze actie wordt betaald door BNP Paribas Fortis hoor.AD_Kor schreef:Providers profiteren al jaren met woekerprijzen van ons. Als wij kunnen profiteren doen we het ook.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Grappig: ik had mijn moeder aangeraden om mee te doen met de actie. Zij is 80+ maar heeft natuurlijk ook bankzaken te beheren en we kunnen dit dan samen doen. Zij werd zonder opgave van reden geweigerd. Bij navraag werd 'artikel 14' aangehaald waarin stond dat BNP Paribas Fortis inderdaad zonder reden iemand mag weigeren. Het komt wel grof over. Wellicht willen ze alleen hipsters ofzo. Geen idee.
zonder reden iemand weigeren
Fortis zal beseffen dat ze er in die situatie niks aan gaan verdienen.
Indien zou kunnen aangetoond worden dat de weigering op basis van rijkdom,geslacht ( al dan niet ) , ras of sexuele geaardheid zou gebeurd zijn dan zou er klacht tegen ingediend kunnen worden.
Fortis zal beseffen dat ze er in die situatie niks aan gaan verdienen.
Indien zou kunnen aangetoond worden dat de weigering op basis van rijkdom,geslacht ( al dan niet ) , ras of sexuele geaardheid zou gebeurd zijn dan zou er klacht tegen ingediend kunnen worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Paul, het staat in hun algemene voorwaarden, waar ze meteen mee schermen bij eenvoudige navraag. Zolang ze geen reden geven kunnen ze natuurlijk ook niet aangeklaagd worden voor discriminatie. Dat is waterdicht. Zij mogen mijn moeder weigeren, maar ik mag dat natuurlijk ook publiceren zoals ik doe.
Van het hippe en toffe toontje in de mails was plots geen sprake meer. Alhoewel, de mail ging zo:
Hallo XXX,
We hebben je aanvraag uitgebreid bekeken, maar we kunnen er helaas geen positief gevolg aan geven. Wij zien ons dan ook genoodzaakt om de procedure stop te zetten
Bedankt voor je begrip. We hopen je als member van Hello bank! te verwelkomen!
Met vriendelijke groeten,
Je Hello team
Van het hippe en toffe toontje in de mails was plots geen sprake meer. Alhoewel, de mail ging zo:
Hallo XXX,
We hebben je aanvraag uitgebreid bekeken, maar we kunnen er helaas geen positief gevolg aan geven. Wij zien ons dan ook genoodzaakt om de procedure stop te zetten
Bedankt voor je begrip. We hopen je als member van Hello bank! te verwelkomen!
Met vriendelijke groeten,
Je Hello team
JE moeder zou ook een mail kunnen laten sturen met de melding dat ze in dat geval met heel haar grote familie fortis gaat verlaten ( met miljoenen euro op de rekening) en dat het een groot schandaal is dat ze zoiets doen, een bank onwaardig
Het zal allemaal wel niet veel uithalen, maar men weet nooit. Best ook een mail naar het plaatselijk kantoor
Het zal allemaal wel niet veel uithalen, maar men weet nooit. Best ook een mail naar het plaatselijk kantoor
-
- Hero Member
- Contacteer:
Plaatselijk kantoor ga ik inlichten, goed idee! Dat van die miljoenen. Ach. Even verder sparen haha. Vroeg of laat komt de boemerang vanzelf terug. Het enige wat ik leerzaam vind aan deze zaak is dat dit soort 'marketingmerken' enkel een laagje suiker bovenop liggen, en dat dat snel doorprikt wordt eens je niet in het plaatje past. Het was hetzelfde met 'Mobile Vikings' (telefoonoperator), eigendom van VMMA: ook daar wordt marketingtaal stilaan ingeruild voor juridische taal. Sign of the times. Nochtans heeft mijn moeder daar wel een telefoonnummer. Ze is helemaal mee.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij wijze van experiment een mailtje gestuurd naar directe mailadres van mijn 'contactpersoon' bij het lokale kantoor:
"Dag XXX,
Ter info onderstaande: dit is de manier waarop mijn moeder van 80 wordt afgepoeierd door het marketingmerkje Hellobank... Zeer jammer want ze heeft net een huis verkocht
50 euro welkomstpremie kan er blijkbaar niet van af."
(met dan de emailconversatie erachter)
Ik hou jullie op de hoogte over de reactie.
"Dag XXX,
Ter info onderstaande: dit is de manier waarop mijn moeder van 80 wordt afgepoeierd door het marketingmerkje Hellobank... Zeer jammer want ze heeft net een huis verkocht

(met dan de emailconversatie erachter)
Ik hou jullie op de hoogte over de reactie.
Weinig reactie blijkbaar ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Intussen reactie inderdaad... ik kreeg antwoord van mijn contactpersoon dat mijn moeder eerst haar id moest laten inlezen. Daarna zou het lukken.
Nadat ze dat op kantoor gedaan had, maar weer een aanvraag voor Hello bank met de dag erna alweer dezelfde weigering...
Nu in afwachting van een nieuw antwoord van de bankbediende. Ik ben benieuwd. Ze willen gewoon geen oudere klanten maar kunnen dat niet rechtstreeks zeggen wegens discriminatie wetgeving.
Nadat ze dat op kantoor gedaan had, maar weer een aanvraag voor Hello bank met de dag erna alweer dezelfde weigering...
Nu in afwachting van een nieuw antwoord van de bankbediende. Ik ben benieuwd. Ze willen gewoon geen oudere klanten maar kunnen dat niet rechtstreeks zeggen wegens discriminatie wetgeving.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitwerking ervan. Ik heb nu 3 betalingen gedaan dus zou in principe 1,5€ korting moeten hebben. Voorlopig nog niets zien verschijnen in mijn 'wallet'
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Dacht te hebben gelezen dat deze rond de 10de van de eerstvolgende maand worden gestort.AD_Kor schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitwerking ervan. Ik heb nu 3 betalingen gedaan dus zou in principe 1,5€ korting moeten hebben. Voorlopig nog niets zien verschijnen in mijn 'wallet'
Elke bank zet zijn beleid en grenzen uit. Als ze nu voor elk individu moet gaan afwijken, dan heeft ze meer werk en kosten, dan het opbrengt. En als ze elke maatregel of weigering moet gaan verantwoorden tegenover de buitenwereld...
Een verstandige klant heeft daar begrip voor.
Een verstandige klant heeft daar begrip voor.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hellobank - acties - te mooi om waar te zijn?
Oh BSX, ieder zijn ding. Hang jij gerust de verstandige en begripvolle klant uit. Ik speel het spelletje intussen wel voluit. Het spreekwoord klant is koning heeft me tot nu toe nog geen windeieren gelegd.
Ondertussen heb ik de 50,00 euro heel snel ontvangen. Deze is dus al in de pocket.
Voor juli en augustus heb ik ondertussen ook reeds mijn 2 x 5 vikingpunten ontvangen.
Voor mei en juni is het een ander verhaal. Er zou iets misgelopen zijn en bla bla. Ik heb daar al eens voor gemaild. Ik hoor er echter niets meer van. Nuja, ik ben wel tevreden eigenlijk!
Voor juli en augustus heb ik ondertussen ook reeds mijn 2 x 5 vikingpunten ontvangen.
Voor mei en juni is het een ander verhaal. Er zou iets misgelopen zijn en bla bla. Ik heb daar al eens voor gemaild. Ik hoor er echter niets meer van. Nuja, ik ben wel tevreden eigenlijk!