Herfinancieren interessant?
TIP
Herfinancieren interessant?
Hallo,
Momenteel hebben wij een woonkrediet aan 30 jaar vast op 3,816% jaarlijkse rente.
Ingangsdatum van het krediet is geweest per eind 2012.
We hebben 100% van de woningwaarde gefinancieerd oftewel €266.000.
Momenteel op het moment van schrijven staat hier ongeveer €255.000 van open.
Nu zie ik op deze site al wel voorbij komen dat de meeste inmiddels aan een veel lagere rente zitten.
Is het voor ons interessant om te gaan herfinancieren en hoe kunnen wij dit het beste aanpakken?
Ook komen hier natuurlijk herfinancieringskosten bij kijken, hoe hoog gaan deze ongeveer bedragen?
En is het gebruikelijk om de herfinancieringskosten op te nemen in het nieuwe krediet of dient dit van eigen spaargeld betaalt te worden?
Momenteel hebben wij een woonkrediet aan 30 jaar vast op 3,816% jaarlijkse rente.
Nu zie ik op deze site al wel voorbij komen dat de meeste inmiddels aan een veel lagere rente zitten.
Is het voor ons interessant om te gaan herfinancieren en hoe kunnen wij dit het beste aanpakken?
Ook komen hier natuurlijk herfinancieringskosten bij kijken, hoe hoog gaan deze ongeveer bedragen?
En is het gebruikelijk om de herfinancieringskosten op te nemen in het nieuwe krediet of dient dit van eigen spaargeld betaalt te worden?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Herfinancieren interessant?
Gewoon eens bij je bank polsen? Laten blijken dat je er niet mee inzit naar een andere bank met een beter voorstel over te stappen. Of eens bij een andere bank gaan polsen? Een herfinanciering bij een andere bank kost natuurlijk wel wat. 5000-7000eu?
Evt kan je nu voor een verkorting looptijd gaan? 25j?
Als je een goed voorstel hebt evt bij je eigen bank vragen? En zien of ze je willen houden.
+/- kosten en vanaf wanneer een overstap/herfinanciering interessant is kun je hier simuleren.
https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Evt kan je nu voor een verkorting looptijd gaan? 25j?
Als je een goed voorstel hebt evt bij je eigen bank vragen? En zien of ze je willen houden.
+/- kosten en vanaf wanneer een overstap/herfinanciering interessant is kun je hier simuleren.
https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Denk dat dat zeer de moeite kan zijn!!! Eerst eigen bank luisteren daarna andere banken afgaan en voorstellen terug aan je eigen bank voorleggen, kan wel eens heel goed meevallen denk ik! NIET TE LANG WACHTEN! Succes
Persoonlijk zou ik aanraden eerst naar andere bank te stappen, eerste voorstel van eigen bank is (naar mijn ervaring) niet de moeite om uw tijd in te steken.Jupke_Maes schreef:Denk dat dat zeer de moeite kan zijn!!! Eerst eigen bank luisteren daarna andere banken afgaan en voorstellen terug aan je eigen bank voorleggen, kan wel eens heel goed meevallen denk ik! NIET TE LANG WACHTEN! Succes
Zoals al gezegd kan je dit vrij makkelijk narekenen hier met de tool van spaargids.
Bij een andere bank moet je weer aktekosten en inschrijving hypotheek betalen waardoor het je altijd best bij huidige bank gaat aankloppen met de gekregen voorstellen. Pas dan gaan zij eventueel een voorstel doen.
In jullie geval staat er nog zeer veel kapitaal open door jullie lange looptijd en hoog bedrag. Een procent minder rente kan dus veel besparing opleveren. Zeker de moeite om eens wat mee te gaan simuleren...want nu hebben jullie praktisch enkel rente betaald aan de bank
Bij een andere bank moet je weer aktekosten en inschrijving hypotheek betalen waardoor het je altijd best bij huidige bank gaat aankloppen met de gekregen voorstellen. Pas dan gaan zij eventueel een voorstel doen.
In jullie geval staat er nog zeer veel kapitaal open door jullie lange looptijd en hoog bedrag. Een procent minder rente kan dus veel besparing opleveren. Zeker de moeite om eens wat mee te gaan simuleren...want nu hebben jullie praktisch enkel rente betaald aan de bank
Zat onlangs ongeveer in hetzelfde schuitje, een woonlening aangegaan in 2012 met een rentevoet van 3,7%Rampage87 schreef:Hallo,
Tweetal weken geleden uiteindelijk toch enkele banken bezocht en kunnen herfinancieren aan 2%. Looptijd van de lening 2 jaar kunnen inkorten en we betalen maandelijks nog minder af dan vroeger

Ik ben eerst naar een tweetal andere banken geweest om eens te informeren wat mogelijk was, en pas daarna naar mijn thuisbank geweest.
Zelfs met de deftige voorstellen van de andere banken waren ze daar nog steeds niet geneigd om te herfinancieren, ik wacht ondertussen nog steeds op hun tegenvoorstel..

Herfinancieringskosten betalen dus, zal ons een goeie 7 à 8000 euro kosten, maar op het einde van de rit sparen we toch nog steeds meer dan 35.000€ uit. Indien je de herfinancieringskosten meteen kan betalen, zeker doen! Uw rentevoet wordt zo een pak interessanter, en je betaalt er dan ook geen interest op.
zeker laten herfinancieren. Ik had nu wel geen vaste rentevoet maar 15/5/5 en ik ging van 4,14 naar 2,15 en 1,95 (lening in 2 delen opgedeeld). De verschillen op einde van de rit zijn duizelingwekkend :-)