herziening lening kosten van spaarrekening betalen?
TIP
herziening lening kosten van spaarrekening betalen?
Goeieavond,
Een vraagje waar ik maar geen antwoord op kan vinden…
Vorige week zijn we naar de bank geweest voor de herziening van onze hypothecaire lening.
we hebben 1 lening voor het huis, 1 lening voor de verbouwingen.
Als we de herziening doen sparen we op einddatum ongeveer een 35000 euro uit!
dus doen natuurlijk maar… en nu komt het…
We moeten de kosten zelf betalen, ongeveer een 3000 euro, moet ik van mijn spaargeld
afhalen! Is dit normaal? Kan dit niet verrekend worden in de herziening?
zodat 35000 euro 32000 euro wordt?
Ik heb letterlijk gevraagd: moet ik nu van mijn spaarrekening 3000 euro afhalen,
anders doen jullie de herziening niet? Het antwoord was: Ja…
Is dit normaal? Nog eventjes vermelden, we betalen iedere maand mooi op tijd, hebben geen
financiële problemen, en hebben een klein spaarpotje voor "als er iets moet gebeuren" :-)
Bedankt voor jullie antwoorden!
Een vraagje waar ik maar geen antwoord op kan vinden…
Vorige week zijn we naar de bank geweest voor de herziening van onze hypothecaire lening.
we hebben 1 lening voor het huis, 1 lening voor de verbouwingen.
Als we de herziening doen sparen we op einddatum ongeveer een 35000 euro uit!
dus doen natuurlijk maar… en nu komt het…
We moeten de kosten zelf betalen, ongeveer een 3000 euro, moet ik van mijn spaargeld
afhalen! Is dit normaal? Kan dit niet verrekend worden in de herziening?
zodat 35000 euro 32000 euro wordt?
Ik heb letterlijk gevraagd: moet ik nu van mijn spaarrekening 3000 euro afhalen,
anders doen jullie de herziening niet? Het antwoord was: Ja…
Is dit normaal? Nog eventjes vermelden, we betalen iedere maand mooi op tijd, hebben geen
financiële problemen, en hebben een klein spaarpotje voor "als er iets moet gebeuren" :-)
Bedankt voor jullie antwoorden!
Re: herziening lening kosten van spaarrekening betalen?
In principe zou uw bouw- of verbouwlening, alleen mogen dienen voor uw bouw- of verbouwing. Want ze is fiscaal aftrekbaar. Maar ik denk dat er daar normaal niet veel naar gekeken wordt allee, denk ik toch.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Maar die leningen lopen al 4 jaar, de verbouwingen zijn gedaan… We zijn enkel geweest voor de herziening. We kunnen nog een gedeelte opnemen voor extra verbouwingen maar dat weten we nog niet. Enkel en alleen de herziening van de leningen zou 3000 euro kosten en die moeten we zo op tafel leggen… anders wordt er niet herzien. Opnemen in de herziening doen ze niet, zonder reden! Nieuwe richtlijnen van de bank… raar en nogmaals, we hebben geen financiële problemen, geen enkele betaling is verkeerd gelopen en we hebben totaal geen problemen gehad in het verleden.
Het leek alsof de adviseur geen goesting meer had in nog een hypothecaire herziening...
Het leek alsof de adviseur geen goesting meer had in nog een hypothecaire herziening...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Raar, heel raar, bij ons ging het bijna omgekeerd, wij wilden de kosten betalen met spaargeld en er werden steeds simulaties gemaakt met de kosten inbegrepen zowel bij onze eigen bank als bij de andere banken (ook nog eens notariskost erin) WIj hebben dus telkens moeten zeggen dat we enkel het openstaande bedrag wilden herfinancieren en niet de kosten erbij. Men vond dit vreemd.
Wat ik wel weet is dat je het extra bedrag niet kan inbrengen in de belastingen. Je krijgt bij herziening een basisattest en dat vermeld het bedrag van de oorspronkelijke lening, de extra kosten komen nooit in aanmerking voor belastingvermindering.
Ik heb geen idee over welke bank je het hebt? Misschien eens een filiaal in een naburige gemeente proberen dan en zien of het aan de medewerker of toch echt aan een regel van de bank ligt.
Wat ik wel weet is dat je het extra bedrag niet kan inbrengen in de belastingen. Je krijgt bij herziening een basisattest en dat vermeld het bedrag van de oorspronkelijke lening, de extra kosten komen nooit in aanmerking voor belastingvermindering.
Ik heb geen idee over welke bank je het hebt? Misschien eens een filiaal in een naburige gemeente proberen dan en zien of het aan de medewerker of toch echt aan een regel van de bank ligt.
Idd, extra (nieuwe) kosten die je 'meeleent' zijn onderworpen aan nieuwe regels.
Enkel je initeel verkregen basisattest blijft meetellen voor het oude systeem, geen nieuw ontleende euro'kes
Enkel je initeel verkregen basisattest blijft meetellen voor het oude systeem, geen nieuw ontleende euro'kes