Het aandeel Dexia
TIP
Re: Het aandeel Dexia
Nationalisering van Dexia België ligt blijkbaar op tafel:
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 2-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Zouden we na lang dan toch nog eens een staatsbank krijgen? Of gaan ze dat net als Fortis terug door verpatsen?
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 2-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Zouden we na lang dan toch nog eens een staatsbank krijgen? Of gaan ze dat net als Fortis terug door verpatsen?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Die Maarten Verheyen is een doemdenker. Voorspelt telkens het einde der tijden. Krijgt soms nog gelijk ook, maar anderzijds operereert hij eveneens onder andere synoniemen die net het tegenovergestelde de wereld in sturen. Zo krijgt hij altijd gelijk natuurlijk. Warm en koud blazen tegelijkertijd en afhankelijk van het klimaat verfrist hij met de gepaste nick de blije belegger op...karine schreef:Kreeg net een mail van Maarten Verheyen in de bus.Als je dat mag geloven.
*** nodeloos lange quote ingekort door de moderator ***
Tja, ieder zijn techniek natuurlijk.
Dat is met doemdenkers altijd zo !
Als je al maar door blijft herhalen dat er een slechte periode aankomt, dan krijg je vroeg of laat gelijk. En dan zeggen ze: "zie je wel dat ik gelijk had".
Als je al maar door blijft herhalen dat er een slechte periode aankomt, dan krijg je vroeg of laat gelijk. En dan zeggen ze: "zie je wel dat ik gelijk had".
Wat gaat de invloed hier van zijn op Ethias en Arco...Dit wordt nog een erger scenario dan Fortis blijkbaar als je ziet hoe de Gemeentelijk Holding virtueel gewoon niets meer waard is.
We zullen de komende jaren alleszins al meer gemeentebelastingen mogen betalen.
En niemand, maar dan ook niemand van die bestuurders die aansprakelijk wordt gesteld. Hallucinant!
We zullen de komende jaren alleszins al meer gemeentebelastingen mogen betalen.
En niemand, maar dan ook niemand van die bestuurders die aansprakelijk wordt gesteld. Hallucinant!
Graag nog een bonus aub, liefst met geld van de belastingbetaler: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.997537" onclick="window.open(this.href);return false; 
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Het is bizar hoe snel mensen vervreemden van de realiteit, eenmaal ze een zekere status bereikt hebben. Je moet toch wel een behoorlijk krom zelfbeeld hebben om te vinden dat je 'recht' hebt op een dergelijke verloning voor je werk.
Vanuit zuiver juridisch en economisch oogpunt kan je ze natuurlijk niets verwijten. Als iemand je zoveel wil betalen, waarom zou je dat dan weigeren? Ethisch wordt het natuurlijk moeilijk om uit te leggen dat je recht hebt op een inkomen dat 100x zo groot is als het inkomen van sommige van je werknemers.
het perverse is dat degene die beslissen over dergelijke bonussen, bijna altijd zelf in een gelijkaardige situatie zitten. I'll scratch your back if you scratch mine. Ons kent ons. Ik vrees dat er zeer weinig aan te doen is. Om eerlijk te zijn: moest ik in dergelijke situatie komen (wat bijzonder onwaarschijnlijk is), dan vermoed ik dat ik ook zou vallen voor het geld, en mezelf bovendien kan wijsmaken dat het nog terecht is ook ....
Macht corrumpeert ...
Vanuit zuiver juridisch en economisch oogpunt kan je ze natuurlijk niets verwijten. Als iemand je zoveel wil betalen, waarom zou je dat dan weigeren? Ethisch wordt het natuurlijk moeilijk om uit te leggen dat je recht hebt op een inkomen dat 100x zo groot is als het inkomen van sommige van je werknemers.
het perverse is dat degene die beslissen over dergelijke bonussen, bijna altijd zelf in een gelijkaardige situatie zitten. I'll scratch your back if you scratch mine. Ons kent ons. Ik vrees dat er zeer weinig aan te doen is. Om eerlijk te zijn: moest ik in dergelijke situatie komen (wat bijzonder onwaarschijnlijk is), dan vermoed ik dat ik ook zou vallen voor het geld, en mezelf bovendien kan wijsmaken dat het nog terecht is ook ....
Macht corrumpeert ...
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Het aandeel Dexia
De vraag is natuurlijk wat er gaat gebeuren met de cooperatieve aandelen Arcopar, en met de gemeentelijke holding.
En wat dachten jullie dan van sommige voetballers die miljoenen verdienen en waarvan er sommige hun eigen niet kunnen schrijven zonder fouten. Is dat dan wel economisch verantwoord ?
Zouden ze Jean-Luc Dehaene zijn "bescheiden " vergoeding nu ook met 40 % verhogen ( gelijkaardig aan de daling van 40% die er vandaag even is geweest ).
Het is voor iedereen crisis he, en hij moet toch zijn koopkracht kunnen behouden
Het is voor iedereen crisis he, en hij moet toch zijn koopkracht kunnen behouden
Wat is nu nog de waarde van een stresstest
?
Dat is eerder belachelijk. Als ze niet betaald worden met belastinggeld en ze hun belastingen betalen (ook niet naar Monaco vluchten) kan dat voor mij... nog net.Al Fonds schreef:En wat dachten jullie dan van sommige voetballers die miljoenen verdienen en waarvan er sommige hun eigen niet kunnen schrijven zonder fouten. Is dat dan wel economisch verantwoord ?
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Ben nu toch wel even benieuwd of hetgeen wat deskundige Maarten hierboven schrijft de waarheid is.karine schreef:Kreeg net een mail van Maarten Verheyen in de bus.Als je dat mag geloven.
Dexia heeft een balanstotaal van 577 miljard euro. Trek de miezerige 10 miljard euro eigen vermogen vanaf en hetgeen overblijft zijn voor 567 miljard euro aan schulden.
Ter vergelijking: de volledige Belgische staatsschuld bedraagt 355 miljard.
Dexia heeft dus meer schulden dan heel België.
Bankiers kennen heel goed het woordje BONUS, dan beginnen hun oren te flapperen, maar van het woordje MALUS hebben ze nog nooit gehoord, dan zijn ze plots doof geworden !
Tegenover de schulden staan ook tegoeden. Je kan beter een abonnement nemen op De Tijd. Daar krijg je toch meer het volledig cijfermateriaal.Darts schreef:Ben nu toch wel even benieuwd of hetgeen wat deskundige Maarten hierboven schrijft de waarheid is.karine schreef:Kreeg net een mail van Maarten Verheyen in de bus.Als je dat mag geloven.
En alweer wordt een bank gered op de kap van de belastingbetaler: http://www.express.be/sectors/nl/financ ... 153715.htm
Er zou een wet moeten komen die dit soort zaken verbied want niemand heeft baat bij dit soort reddingen. De banksector krijgt nog steeds het signaal dat hun geklungel door de staat wordt geruggensteund, de politici zijn de schoothondjes van de banksector en de belastingbetaler moet ervoor opdraaien...
Er zou een wet moeten komen die dit soort zaken verbied want niemand heeft baat bij dit soort reddingen. De banksector krijgt nog steeds het signaal dat hun geklungel door de staat wordt geruggensteund, de politici zijn de schoothondjes van de banksector en de belastingbetaler moet ervoor opdraaien...