Het aandeel Dexia
TIP
Re: Het aandeel Dexia
Inderdaad raar en tegendraads. Ik zie dan ook geen reden waarom het niet weer omhoog zou gaan, het staat nu op het niveau van mei en dat is toch wel onterecht.
Zou Dexia een dividend uitkeren over het jaar 2009? Ik heb een pakketje aandelen gekocht aan gemiddeld 4,61/stuk, vandaag bereiken we de 5,05. Bijhouden of verkopen?
Dexia mag geen dividend uitkeren door de staatsteun die ze ontvangen hebben. Ik heb geen dexia aandelen, eerst de ontwikkelingen afwachten met de EU.Tellanogo schreef: Zou Dexia een dividend uitkeren over het jaar 2009? Ik heb een pakketje aandelen gekocht aan gemiddeld 4,61/stuk, vandaag bereiken we de 5,05. Bijhouden of verkopen?
ik hou ze bij (zit ongeveer in zelfde situatie), maar volg de zaak op de voet...Tellanogo schreef: Zou Dexia een dividend uitkeren over het jaar 2009? Ik heb een pakketje aandelen gekocht aan gemiddeld 4,61/stuk, vandaag bereiken we de 5,05. Bijhouden of verkopen?
denk dat we een forse correctie gaan krijgen van alle aandelen en dan kan je misschien enkele jaren gaan opbouwen
Heeft er iemand een voorspelling voor de koers van Dexia nu het perscommuniqué over de door Europa opgelegde herstructurering nadert ?
Zal waarschijnlijk wel wat zakken maar niet veel, denk eerder ter plaatse met op de middellange termijn een groei. Dexia moet inderdaad 35% afslanken maar de referentie ligt in oktober 2009. Gezien de verkoop van FSA, en een aantal activiteiten in Frankrijk, Dexia epargne nord en pension aan de Soc Gen, is er al een groot deel weggesneden. Dus dat zit in de koers. De Spaanse, Slowaakse en Italiaanse tak plus de Turkse verzekering zijn kleinere activiteiten die afgestoten worden. Voorts mag Dexia zijn kroonjuwelen zoals Denisbank, DAM etc houden. Dexia krijgt geen commerciële beperkingen opgelegd, en kan dus ten volle BNP Paribas in België aanvallen met scherpe tarieven, iets wat KBC en ING niet mogen. Ze kunnen hun retail dus versterken met goede tarieven en rentevoeten. De winstmotoren van Dexia blijven in de groep, de minder goede worden weggesneden. Op termijn heeft een onafhankelijk Dexia dus potentieel plus kan het na 3 jaar opnieuw uitgroeien tot een grote bankgroep, dat is het al maar het kan nog groter. Belangrijkste is dat Dexia de mogelijkheid heeft om de Belgische aandeelhouders te versterken door een dividend in aandelen. Na 2010 mag Dexia terug een dividend in geld uitkeren.Stier schreef:Heeft er iemand een voorspelling voor de koers van Dexia nu het perscommuniqué over de door Europa opgelegde herstructurering nadert ?
Wat is het nut van een dividend in aandelen ?
Dexia kan beter geen dividend uitkeren tot ze voldoende kapitaal hebben opgespaard.
Dexia kan beter geen dividend uitkeren tot ze voldoende kapitaal hebben opgespaard.
Het aandeel schiet 8% hoger vandaag.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ze komen er erg goed vanaf, lijkt mij. Jean Luc zal weer tervreden zijn. Als hij nu maar geen opties in de plaats wil.
GoGo schreef:Ze komen er erg goed vanaf, lijkt mij. Jean Luc zal weer tervreden zijn. Als hij nu maar geen opties in de plaats wil.
Jean Luc en de zijne hebben gefaald. De bedoeling was dat rond deze tijd de aandelen Dexia terug op 9.90 € noteerden.
@ Vaganzza
Die 8% is al volledig weggevaagd.
Idd, zelfs tot 1% gezakt. Nu terug wat aan het stijgen. Maar die 8% zullen we wrs niet meer halen vandaag.rob schreef:@ Vaganzza
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Als ze de 4.20 halen zal het al goed zijn, denk ik.