Het begint weer: Zwarte Piet
Re: Het begint weer: Zwarte Piet
Ben je dan een racist of juist niet?
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Bij ons heet een zwarte pens een bloedworst.
Wat moet je daar dan van maken?
Wat moet je daar dan van maken?
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Hoeveel keer gaat dit fabeltje nog rechtgezet moeten worden?
Als Sint-Niklaas uit Turkije komt dan komt Immanuel Kant uit Rusland, Ataturk uit Griekenland, Günter Grass en Schopenhauer uit Polen, en was Yves Saint Laurent een Algerijn...
Het Turkse Myra bestaat trouwens niet. Er woonde in 1923 nog steeds een meerderheid Grieken die daarna grondig werden ausgeradiert. Nu is het totaal verturkst en hernoemd naar Demre.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Morgen bij de aankomst van Sinterklaas zijn mondmaskers verplicht op straat
Zouden zwarte mondmaskers toegelaten zijn ?
Zouden zwarte mondmaskers toegelaten zijn ?
Enkel witte met zwarte vegen
Als de zwarte pieten geen slavenarbeid moeten doen en ingeschreven zijn, al dan niet interim, tegen een minimumloon, zal het wel ok zijn zeker ?
En als een witte piet zich voordoet als een zwarte ... Is het ook niet strafbaar.
En als een witte piet zich voordoet als een zwarte ... Is het ook niet strafbaar.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Het is tijd om het los te laten mensen. De wereld draait nog steeds, de kinderen hebben plezier/zingen zich rot en de ouders kopen nog steeds rotzooi voor die lieve kindjes.
Laat het gaan
*ben dat gespast van de oudere garde zo ongelooflijk beu
Laat het gaan
*ben dat gespast van de oudere garde zo ongelooflijk beu
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.
En jij ?
En jij ?
Wel, Haelewyn kreeg duidelijk de roe
Sinterklaas moet wel zijn PLF goed invullen, maar liefst een kleine maand in dit land verblijven...
Blijft toch wel schandalig, zo vroeg op voorhand
De kerstman is op dat vlak efficienter en die heeft zelfs een groter deel van de wereld te behandelen, en qua leeftijd is er niet ZO veel verschil, denk ik
Sinterklaas moet wel zijn PLF goed invullen, maar liefst een kleine maand in dit land verblijven...
De kerstman is op dat vlak efficienter en die heeft zelfs een groter deel van de wereld te behandelen, en qua leeftijd is er niet ZO veel verschil, denk ik
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Sinterklaas is een religieus figuur. Die moeten zich nooit aan de regeltjes houden! Die hebben eigen wettenAerolla schreef: ↑13 november 2021, 19:30 Wel, Haelewyn kreeg duidelijk de roe
Sinterklaas heeft nochtans in Antwerpen gezegd dat er geen stoute kindjes zijn dit jaar. 
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Zwarte pieten die snoep gooien naar (vroeger meestal) blanke kinderen die dan soms over de grond kruipen in de hoop dat laatste snoepje te pakken te krijgen, het heeft wel iets...
Dat sommige mensen geschokt zijn kan ik begrijpen. Oplossing: om het andere jaar een zwarte sint en witte piet.
Dat sommige mensen geschokt zijn kan ik begrijpen. Oplossing: om het andere jaar een zwarte sint en witte piet.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
-
anonymous9433
Ook grijze pieten worden als mogelijke oplossing voorgesteld. Deze grijze pieten werden in Breda ingezet, zeer tegen de zin van de actiegroep KOZP (Kick Out Zwarte Piet), zo getuigt dit artikel:Spaarplan schreef: ↑14 november 2021, 14:27 Zwarte pieten die snoep gooien naar (vroeger meestal) blanke kinderen die dan soms over de grond kruipen in de hoop dat laatste snoepje te pakken te krijgen, het heeft wel iets...
KOZP maakte eerder al duidelijk dat de Grijze Piet onacceptabel is. De anti-racismeorganisatie noemde Grijze Pieten vorig jaar een 'blackface-light variant'. “Grijs wordt net als zwart ingezet als een fictieve huidskleur die refereert aan een racistische stereotypering”, aldus KOZP toen.
Ik vraag me af of blanke pieten wel kunnen, want is dat ook geen racistische stereotypering?