het grote geld van de ECB
het grote geld van de ECB
Beste,
zijn er hier tussen ons al enkele gelukkigen die al hier en daar een paar Euros hebben mogen ontvangen van de vele duizenden miljarden die het ECB dagelijks in onze maatschappij pompt?
Ik denk dat intussen iedere Europeaan schatrijk had kunnen zijn als dit netjes verdeeld was. Helaas heb ik nog geen geluk gehad. Waar zit dat geld toch? 't Is geld van iedereen.
zijn er hier tussen ons al enkele gelukkigen die al hier en daar een paar Euros hebben mogen ontvangen van de vele duizenden miljarden die het ECB dagelijks in onze maatschappij pompt?
Ik denk dat intussen iedere Europeaan schatrijk had kunnen zijn als dit netjes verdeeld was. Helaas heb ik nog geen geluk gehad. Waar zit dat geld toch? 't Is geld van iedereen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: het grote geld van de ECB
In Amerika hebben ze het gedaan: iedereen een check gegeven.Lukske schreef: ↑6 mei 2021, 14:43 Beste,
Hier heeft de ECB enkel obligaties gekocht, waardoor de rente zo lang staat.
Iedereen die een hypothecaire lening afgesloten heeft, heeft door die lage rente enkele tienduizenden euro gekregen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
heb in 2018 en lening afgesloten voor een 2e woning en geen geld gekregen hoor. Alleen maar betalen aan de bank.
Laatst gewijzigd door Lukske op 6 mei 2021, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dat een smiley per 10.000€ die je gekregen hebt
Je betaalt uiteraard aan de bank, maar wel veel minder.
Wanneer de rente straks stijgt, komen alle banken die een vaste rentevoet van 1% op 20 jaar hebben toegestaan, zwaar in de problemen.
En gaan we met zijn allen de banken weer mogen redden
met het geld dat we (niet) gekregen hebben van de ECB.
-
anonymous8
De banken die een lening toestaan op 20 jaar aan 1% dienen zich voor diezelfde termijn in te dekken zodat ze niet in de problemen komen ... althans in theorie.
De swap rate 20y 6m euribor staat nu op 0,51%. Dat lijkt ok, maar het is geen perfecte match voor de financiering via spaarboekjes.
Elke Europeaan heeft rechtstreeks of onrechtstreeks voordelen gehad.Lukske schreef: ↑6 mei 2021, 14:43 Beste,
Edit: ik zie dat er in the thread al voorbeelden staan hoe ook jij hebt kunnen profiteren van het ECB beleid.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Daar heb je 100% gelijk in. Maar zouden ze niet voor één keer de schulden rechtsreeks kunnen regelen met het ECB ipv via de banken/markten?
Waarom moet de bank/de markt kunnnen verdienen op de publieke schuld?
Waarom moet de bank/de markt kunnnen verdienen op de publieke schuld?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wie gaat er schulden financieren als er niets aan te verdienen valt ?
Vroegere jaren was een devaluatie de oplossing.
Nu zal het iets worden van x % van .....
Estate Guru believer.