Het migratieakkoord van Marrakech
Re: Het migratieakkoord van Marrakech
Voor degenen die niet weten wat het VN Marrakesch akkoord inhoud: Dit is wel ESSENTIEEL voor de toekomst van de Vlaamse burgers...DUS lees deze korte samenvatting zeer aandachtig ...en trek de conclusies in mei 2019 bij de federale verkiezingen ....
Het VN migratiepact wil zeggen :
1.De gezinsherenigingsprocedures nog versoepelen : dat stelsel is nu al te laks ; ouders , opa’s ,schoonfamilies en hun kinderen ,.... allen naar België voor het sociaal klimaat
2. Men vraagt inspanningen om mensen ZONDER papieren te regulariseren :waar gaan we naar toe ?
3. het opheffen van illegaal verblijf als een strafbaar feit ..
4.Het aan banden leggen van de opties om illegale personen op te sluiten maw gedwongen terugkeer word nog moeilijker
5.Er komt nog een soort ‘vluchtelingen ‘ bij : erkenning van ‘klimaatvluchtelingen ‘en de bijhorende sociale rechten erkennen !!: je houd het niet voor mogelijk
6; De Ontvangstlanden (zoals België) moeten de cultuur van de migrant PROMOTEN en in de gezondheidszorg de culturele gevoeligheden van de migranten respecteren !!!
Waar zitten de vrouwenactivisten en de vrouwenrechten
DIT AKKOORD word door de volledige regering aanvaard BEHALVE door NV-A en Vlaams Belang ....
Waarom heeft premier Michel aan de VN raad gezegd dat Belgie dit gaat ondertekenen ZONDER goedkeuring van de volledige regering ( NV-A niet akkoord)
Simpel : er is België een plaatsje beloofd in de VN veiligheidsraad, denkelijk voor een MR politicus .....
EN DAAR moeten ALLE Vlamingen en onze kinderen voor boeten.
EEN ECHTE SCHANDE , een kaakslag voor de werkende Vlaming .
Het VN migratiepact wil zeggen :
1.De gezinsherenigingsprocedures nog versoepelen : dat stelsel is nu al te laks ; ouders , opa’s ,schoonfamilies en hun kinderen ,.... allen naar België voor het sociaal klimaat
2. Men vraagt inspanningen om mensen ZONDER papieren te regulariseren :waar gaan we naar toe ?
3. het opheffen van illegaal verblijf als een strafbaar feit ..
4.Het aan banden leggen van de opties om illegale personen op te sluiten maw gedwongen terugkeer word nog moeilijker
5.Er komt nog een soort ‘vluchtelingen ‘ bij : erkenning van ‘klimaatvluchtelingen ‘en de bijhorende sociale rechten erkennen !!: je houd het niet voor mogelijk
6; De Ontvangstlanden (zoals België) moeten de cultuur van de migrant PROMOTEN en in de gezondheidszorg de culturele gevoeligheden van de migranten respecteren !!!
Waar zitten de vrouwenactivisten en de vrouwenrechten

DIT AKKOORD word door de volledige regering aanvaard BEHALVE door NV-A en Vlaams Belang ....
Waarom heeft premier Michel aan de VN raad gezegd dat Belgie dit gaat ondertekenen ZONDER goedkeuring van de volledige regering ( NV-A niet akkoord)
Simpel : er is België een plaatsje beloofd in de VN veiligheidsraad, denkelijk voor een MR politicus .....
Dit zijn de 6 slogans van de campagne van NVA van eerder deze week waar meerdere kopstukken van NVA o.a. Jambon en BDW zelf kotsmisselijk van werden. De campagne werd direct teruggetrokken en door het Vlaams Belang gerecupereerd.AMA schreef: ↑8 december 2018, 07:22 Voor degenen die niet weten wat het VN Marrakesch akkoord inhoud: Dit is wel ESSENTIEEL voor de toekomst van de Vlaamse burgers...DUS lees deze korte samenvatting zeer aandachtig ...en trek de conclusies in mei 2019 bij de federale verkiezingen ....
Het VN migratiepact wil
...
Sommigen, Spaargidsers zelfs, geloven de slogans blijkbaar toch

De VN ziet en hoort toch ook al deze dicussies in meerdere landen.
Kunnen ze dan gewoon niet officieel bevestigen dat elk land nog soeverein hun immigratiebeleid kan bepalen? Of is het toch bindend waar velen schrik voor hebben?
En als het toch niet bindend zou zijn dan snap ik het nut niet van zo een migratiepact.
Wat mij betreft ben ik dan maar ranzig maar qua immigratie is soevereiniteit een must.
Kunnen ze dan gewoon niet officieel bevestigen dat elk land nog soeverein hun immigratiebeleid kan bepalen? Of is het toch bindend waar velen schrik voor hebben?
En als het toch niet bindend zou zijn dan snap ik het nut niet van zo een migratiepact.
Wat mij betreft ben ik dan maar ranzig maar qua immigratie is soevereiniteit een must.
Nu, het voordeel van dit migratiepact is dat we nu misschien zelf migrant gaan kunnen spelen. Onder het motto van klimaatvluchteling kunnen we het hier aftrappen naar een VN land dat het pact ondertekend heeft. Eventjes wat zoekwerk doen waar ze de beste cocktails schenken en de mooiste vrouwen hebben en we zijn ermee weg.
De mening van NVA ? Voor de gemeenteraadsverkiezingen : we moeten dat pact steunen en promoten . Na de verkiezingen en de overwinning van hun zusterpartij ; 100% tegen en bekampen dat pact. Geloofwaardigheid 0 dus.
Klopt, vandaar dat je beter voor het Vlaams Belang stemt. Je kunt er veel van zeggen maar niet dat ze inconsequent zijn. Zij draaien tenminste niet met de wind mee. Trouwens door al die zever duwen ze de kiezer in de handen van het VB. Benieuwd hoeveel ze er nu op gaan vooruit gaan.
Na dit topic te hebben overlopen valt het me op dat er slechts 1 bijdrage was die de oorsprong van de problemen aankaartte .. de migratie zelf.
Van mij moeten we een beperkt aantal echte vluchtelingen kunnen ontvangen.
Maar als er een probleem is dan moet ge het probleem oplossen en niet alleen de gevolgen ervan.
Waarom maakt de VN geen pact waarbij islamitische landen beloven te werken aan wat meer vrede bij hun.
Waarom ondertekenen Afrikaanse leiders onder mekaar geen pact dat ze mekaar met rust laten, de welvaart willen verhogen en democratische verkiezingen respecteren ipv hun eigen zakken te vullen.
Het klinkt wat simplistisch maar draait het toch om ?
In die optiek mag voor mijn part het VB in die landen campagne voeren voor betere democratie en minder corruptie ... om hetzelfste te bereiken : wat minder migratie
en ik wil hier niet de discussie openen over koloniaal verleden en waar dat vergaard kapitaal nu zit. Zelfs zonder koloniaal verleden zouden we nu met die migratieproblemen zitten.
Van mij moeten we een beperkt aantal echte vluchtelingen kunnen ontvangen.
Maar als er een probleem is dan moet ge het probleem oplossen en niet alleen de gevolgen ervan.
Waarom maakt de VN geen pact waarbij islamitische landen beloven te werken aan wat meer vrede bij hun.
Waarom ondertekenen Afrikaanse leiders onder mekaar geen pact dat ze mekaar met rust laten, de welvaart willen verhogen en democratische verkiezingen respecteren ipv hun eigen zakken te vullen.
Het klinkt wat simplistisch maar draait het toch om ?
In die optiek mag voor mijn part het VB in die landen campagne voeren voor betere democratie en minder corruptie ... om hetzelfste te bereiken : wat minder migratie
en ik wil hier niet de discussie openen over koloniaal verleden en waar dat vergaard kapitaal nu zit. Zelfs zonder koloniaal verleden zouden we nu met die migratieproblemen zitten.
Waarom verzet de N-VA zich tegen de goedkeuring van het VN-migratiepact ? Lees dit hier:
https://www.n-va.be/migratiepact
Blijkbaar heeft NVA heel zijn marketing machine in gang gezet om overal, zelfs hier op Spaargids, hun punt te verdedigen.evita schreef: ↑8 december 2018, 10:48 Waarom verzet de N-VA zich tegen de goedkeuring van het VN-migratiepact ? Lees dit hier:
NVA beseft blijkbaar nog steeds niet, wat iemand hier al schreef vandaag: NVA doet meer en meer een oproep om voor het Vlaams Belang te stemmen.
Theo is hiermee onbewust gestart toen hij een week of 2 geleden met de voorzitter van Vlaams Belang debatteerde en moest toegeven dat hij het eens was met bijna alle standpunten van Vlaams Belang.
Als Charles Michel doorzet, is er voor Theo geen andere keuze dan naar Vlaams Belang over te stappen.
Laatst gewijzigd door NTO op 8 december 2018, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
@evita: dat is nogal een onpartijdige bron die je daar aanhaalt om zijn visie op de feiten te geven.
Raadselachtige uitspraak vandaag in De Tijd: 'De krachten die de coalitie samen willen houden, zijn blijkbaar nog stevig. En dan gaat het om meer dan een gezamenlijke oproep van de werkgeversorganisaties ...'.
Iemand een idee ? Blijkbaar bedoeld voor ingewijden.
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/s ... 77158.html
Iemand een idee ? Blijkbaar bedoeld voor ingewijden.
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/s ... 77158.html
Ik denk niet dat Theo zal moeten overstappen.
NVA en Vlaams Belang staan tegenover elkaar als de LEO koeken van de Colruyt tegenover de OLE van de Aldi.
Het is eigenlijk hetzelfde recept en bakwijze, maar met een iets andere verpakking en een iets andere boodschap erop + andere marketing.
Waar heeft NVA zijn kiezers gehaald ?
Voor wie er niet wil intrappen doen we wel een grote Vlaamse smaaktest

Ik vind de LEO niet slecht ... En als OLE niet veel goedkoper is in mijn zak.. .. .. begrijp je ?
NVA en Vlaams Belang staan tegenover elkaar als de LEO koeken van de Colruyt tegenover de OLE van de Aldi.
Het is eigenlijk hetzelfde recept en bakwijze, maar met een iets andere verpakking en een iets andere boodschap erop + andere marketing.
Waar heeft NVA zijn kiezers gehaald ?
Voor wie er niet wil intrappen doen we wel een grote Vlaamse smaaktest

Ik vind de LEO niet slecht ... En als OLE niet veel goedkoper is in mijn zak.. .. .. begrijp je ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 december 2018, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
@SparSpaar: De Tijd bedoelt dat niemand erop uit is om de regering te doen vallen.
Als er geen Vlaams Belang was en geen verkiezingen in het vooruitzicht, zou N-VA niet zoveel heibel gemaakt hebben over dat pact.