Het migratieakkoord van Marrakech
Re: Het migratieakkoord van Marrakech
Vrees dat volgende, linkse regering (het kan zonder NVA niet anders zijn), evt met PS, nog veel erger wordt.
Vergeet ook niet: belastingverhoging was eis van CDV, Van Overtveldt remde af zoveel als mogelijk.
Maar terzake: hoe nu reeds onze voorzorgen nemen ? Denk aan kapitaliserende ETF's zoals IBWA, wellicht als eerste in hun vizier.
Ja, ik volg blindelings de Grote Leider en heb geen eigen mening. Yeah right!

NVA wilt niet dat onze premier naar Marrakech gaat, kunnen ze niet gewoon een videoconferentie inlassen, dan is de regeringscrisis toch direct opgelost? 

@Sonja Nagel op de kop ! Gaat trouwens op voor alle conferenties. Kosten de burger miljoenen.
Maar denk toch ook aan de slippendragers die daar hun wellusten botvieren, ver van pottenkijkers. VN-conferenties zijn er berucht voor. Ik fantaseer niet. Denk je dat de keuze van de stad toeval is ?
Kijk bv eens op https://eenvandaag.avrotros.nl/item/oms ... marrakech/ of google een beetje over dit onderwerp.
citaat: 'Marrakech, een overbekende bestemming voor sekstoeristen uit het Golfgebied en Europa.'
Maar denk toch ook aan de slippendragers die daar hun wellusten botvieren, ver van pottenkijkers. VN-conferenties zijn er berucht voor. Ik fantaseer niet. Denk je dat de keuze van de stad toeval is ?
Kijk bv eens op https://eenvandaag.avrotros.nl/item/oms ... marrakech/ of google een beetje over dit onderwerp.
citaat: 'Marrakech, een overbekende bestemming voor sekstoeristen uit het Golfgebied en Europa.'
Moet wel zeggen dat de regering van Elio Di Rupo dankzij het tegengewicht van open vld een toch vrij rechtse regering was.
Open VLD heeft ondanks Maggy, niet genoeg gewicht in de schaal om hun gedacht te kunnen doorduwen. Daarbij geven ze ook snel hun standpunten op (recentste vb: knips in Gent)
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ja, dan kun je beter voor de NVA stemmen: al 2 jaar onderhandelingen bezig over migratie verdrag van de VN en pas recent: oei, migratie akkoord? Wanneer? Begin december! En waar? Marrakesh! Euh? Waarom heeft niemand ons dit gezegd! Waarom hebben onze kabinetten ons niets gezegd? Euh ... Theo wist het maar zat de hele tijd op zijn Twitter of met Vlaams Belang aan het evalueren hoe hun ideeën gelijk zijn. Hij was het uit het oog verloren ...
Staatsschuld? Blijft torenhoog ondanks de economische meevallen en de staatsschuld die historisch laag gefinancierd kan worden.
Vermogentaks: goedgekeurd door NVA.
Problemen aan Noordstation en alle snelwegparkings: bevoegdheid van Jambon en Theo.
Communautaire? 5 jaar geleden door NVA in de koelkast gezet: doe maar, Vlaams Belang. Die onafhankelijkheid van Vlaanderen interesseert ons niet meer.
In mei zal de keuze zijn voor een bepaalde 35% van de Vlamingen: stemmen voor een partij die in de regering zat en met de staart tussen de benen afgedropen is, of een andere partij.
NVA: Nolens Volens Asinus: de ezel tegen wil en dank

I'm with Kevva. Ik kom beroepshalve ook veel met deze mensen in aanraking en ik kan alleen maar bevestigen wat Kevva zegt.Kevva schreef: ↑9 december 2018, 10:36 Nee, ik vind het idee rond tijdelijk onderdak veel beter. Ze kunnen hier een jaar of 2 jaar blijven en eenmaal de problemen in eigen land Voorbij zijn, dan kunnen ze terug.
Nu is het zo dat de poort hier open staat en onze sociale zekerheid leeggeplunderd wordt, ik ben beroepsmatig in deze sector actief, dus ik weet wat ik zie en hoor. Ik kan jullie garanderen dat dit niet zal blijven duren. Werken tot je 67ste is nog enigszins positief want mijn gevoel zegt dat we dat niet trekken op deze manier!!!
Dan heb je de linkse snuiters die het tegendeel beweren.
Actief terugsturen kan een oplossing zijn. Trouwens diegenen die vrijwillig vertrekken zijn ook vaak de betere migranten met fatsoenlijk aanzien in eigen land.
Het kan cru klinken maar ik zet het hier toch neer. Diegenen die hier blijven zijn vaak laaggeschoold, ongeïnteresseerd en zijn vaak ook mensen met een criminele achtergrond.
Ze zijn niet allemaal zo! Maar weet wel dat de dokters, advocaten, notarissen hier niet blijven!!!
Die laatste groep, daar kom ik ook mee in contact. Zijn vaak aangename mensen maar ze zeggen dan zelf ‘ik ga terug naar mijn land’.
Dat is spijtig, het waren die mensen die net de meerwaarde waren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er wordt veel te zwaar getild aan die Marrakechcoalitie. Onze Charel is een gezonde man die ook wel weet dat Marrakech zowat de prostitutiehoofdstad van Noord-Afrika is. Kun je het hem kwalijk nemen dat hij er ook heen wil?
En sinds rapper Boef twee meisjes die hem een lift gaven uitschold voor kech weet zowat gans Vlaanderen wat ermee bedoeld wordt zeker?
Much Loved

En sinds rapper Boef twee meisjes die hem een lift gaven uitschold voor kech weet zowat gans Vlaanderen wat ermee bedoeld wordt zeker?
Much Loved

Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 9 december 2018, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
en heilige Kris Peeters die hem zomaar naar Marrakech laat gaan
Maggie zal weer de geldsluizen openzetten.
Geld dat niet naar ons zal gaan natuurlijk.
Kunnen ze weer lekker besparen op de sociale zekerheid wegens tekorten.
Geld dat niet naar ons zal gaan natuurlijk.
Kunnen ze weer lekker besparen op de sociale zekerheid wegens tekorten.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Edit wegens fouten die erin stonden :-)
Maar onderstaande post blijft heel interessant hoe N-VA half jaar geleden aankeek tegen regelen van migratiestromen!
https://www.facebook.com/franckentheo/p ... 307425601/
Misschien verwijderd hij de post wel, dus copy-paste van onze theo:
Maar onderstaande post blijft heel interessant hoe N-VA half jaar geleden aankeek tegen regelen van migratiestromen!
https://www.facebook.com/franckentheo/p ... 307425601/
Misschien verwijderd hij de post wel, dus copy-paste van onze theo:
Over de Verklaring van Marrakesh.
Beste vrienden,
De laatste dagen was er ophef over de verklaring van Marrakesh. Zo zou het om ‘een geheim verdrag’ gaan ‘dat de poort naar Europa wagenwijd open zet’. Niets is minder waar.
Ik overdrijf niet als ik zeg dat Afrika van uitermate groot geostrategisch belang is voor Europa, ook en vooral op vlak van migratie. Het continent is 6 maal zo groot als de EU en telt meer dan dubbel zoveel inwoners. Het continent kreunt onder een bevolkingsexplosie, die zorgt voor verdere verarming van Afrika en een toenemende migratiedruk op onze buitengrenzen.
Samenwerking met de Afrikaanse landen is cruciaal om die migratiedruk onder controle te kunnen brengen. Daarom zet de EU al sinds 2006 sterk in op internationaal migratie-overleg met de Afrikaanse landen. Dat jaar werd de ‘Euro-Afrikaanse Dialoog voor Migratie en Ontwikkeling’ (het ‘Rabat-proces’) gelanceerd, waartoe regelmatig Euro-Afrikaanse toppen worden georganiseerd. De recentste daarvan vond plaats in Marrakesh op 2-3 mei 2018, in aanwezigheid van de Minister van Buitenlandse Zaken, Binnenlandse Zaken en mezelf. België was het afgelopen jaar namelijk voorzitter van het Rabat-proces.
Zoals gebruikelijk op internationale conferenties, werd ook de top in Marrakesh afgesloten met de plechtige ondertekening van een ‘Gemeenschappelijke Verklaring’ door bijna 60 landen. Op de ‘Verklaring van Marrakesh’ kwam nogal wat kritiek, zowel in Nederland als bij ons. Volgens sommigen zou de Verklaring onevenwichtig zijn, naïef en zelfs immigratie-bevorderend.
Die kritiek is kort door de bocht.
Zoals steeds staat zo’n document bol van wollig diplomatiek taalgebruik. Dat is onvermijdelijk, want de Afrikaanse landen moeten immers over de streep getrokken worden om mee te ondertekenen. Maar tegelijk wordt er in de Verklaring diep ingegaan op de uitdagingen rond terugkeer en op de strijd tegen mensensmokkel. Dit zijn ook de punten die ik sterk beklemtoonde tijdens de Belgische tussenkomst.
Daarenboven betreft zo’n verklaring een louter politiek document. Er werden geen engagementen aangegaan voor de toekenning van meer visa, noch werden er nieuwe migratiekanalen geopend. Anders had ik daar evident mijn steun nooit aan verbonden.
Zal dit alles iets uithalen?
De Verklaring van Marrakesh op zichzelf niet zoveel. Maar het Rabat-proces is wel een noodzakelijk forum om op zeer hoog niveau de migratieproblematiek bespreekbaar te maken. Daarenboven is zo’n top een unieke gelegenheid om het pad te effenen voor bilaterale akkoorden met individuele Afrikaanse landen. Tijdens de top zat ik samen met de regeringsleden van Tunesië, Niger, Gambia, Ivoorkust, Ghana, Burkina Fasso en Marokko zelf. Stuk voor stuk vruchtbare gespreken met als hoofdonderwerp een betere samenwerking op vlak van terugkeer.
Want wie denkt, of rondbazuint, dat Europa gewoon op zijn eentje het probleem van illegale migratie en illegaal verblijf kan oplossen, die dwaalt. Enkel via een intensieve nabuurpolitiek kunnen we resultaten behalen.
Het Rabat-proces is daartoe een belangrijke aanzet, maar de buitenlandpolitiek van Europa inzake migratie mag mijns inziens gespierder. Afrikaanse landen die mensensmokkel laten betijen, of die onwillig blijven in het terugnemen van hun eigen burgers die illegaal in Europa verblijven, die moeten voelen dat de vriendschap en de solidariteit van Europa geen vanzelfsprekend gegeven zijn.
Dat vereist dat Europa de handelsbetrekkingen, de ontwikkelingssamenwerking en het visumbeleid méé in de migratieweegschaal legt. Want enkel zo zullen onwillige Afrikaanse landen te bewegen zijn tot volledige en loyale medewerking inzake migratie. Ik bepleit dit al jaren op Europese Raden. Meer nog, ik was zelfs de eerste die dit durfde voorstellen. Nu is het integraal onderdeel van de Europese visie op terugkeer.
En dit is een absolute noodzaak, wil Europa meester blijven over zijn toekomst. Want de demografische ontwikkelingen in Afrika zijn nu eenmaal wat ze zijn.
Tijd voor echte realpolitik!
Deel gerust. Bedankt.
PS: ‘Geheim’ is de verklaring al zeker niet want de tekst vindt u gewoon online, hier: https://www.gov.mt/…/Press%20Releas…/Do ... 80978a.pdf
De Block al in Oorlog met Franken
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201812 ... 6275662039
Den Dikke tegen den Dunne
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201812 ... 6275662039
Den Dikke tegen den Dunne
Misschien moet je jezelf ook een afvragen waarom al die mensen, ondanks jouw argumenten, toch NVA stemmen? Bij gebrek aan een alternatief? Omdat de klassieke partijen nog erger zijn? Omdat het VB op een ondemocratische wijze wordt uitgesloten?NTO schreef: ↑9 december 2018, 13:05Ja, dan kun je beter voor de NVA stemmen: al 2 jaar onderhandelingen bezig over migratie verdrag van de VN en pas recent: oei, migratie akkoord? Wanneer? Begin december! En waar? Marrakesh! Euh? Waarom heeft niemand ons dit gezegd! Waarom hebben onze kabinetten ons niets gezegd? Euh ... Theo wist het maar zat de hele tijd op zijn Twitter of met Vlaams Belang aan het evalueren hoe hun ideeën gelijk zijn. Hij was het uit het oog verloren ...
Staatsschuld? Blijft torenhoog ondanks de economische meevallen en de staatsschuld die historisch laag gefinancierd kan worden.
Vermogentaks: goedgekeurd door NVA.
Problemen aan Noordstation en alle snelwegparkings: bevoegdheid van Jambon en Theo.
Communautaire? 5 jaar geleden door NVA in de koelkast gezet: doe maar, Vlaams Belang. Die onafhankelijkheid van Vlaanderen interesseert ons niet meer.
In mei zal de keuze zijn voor een bepaalde 35% van de Vlamingen: stemmen voor een partij die in de regering zat en met de staart tussen de benen afgedropen is, of een andere partij.
NVA: Nolens Volens Asinus: de ezel tegen wil en dank![]()