Het migratieakkoord van Marrakech
-
anonymous7
Re: Het migratieakkoord van Marrakech
Hoelang duurt het gemiddeld voordat iemand die asiel heeft aangevraagd, de eindbeslissing te horen krijgt?
Hoeveel kost ondertussen het onderhoud van een asielzoeker per dag?
Hoeveel asielzoekers gaan, na het krijgen van een negatief advies, ook effectief terug naar hun land van herkomst?
Wacht maar de komende weken. Het gaat druk worden aan het Klein Kasteeltje!
Vraag 1 en 3 zijn vragen die eigen zijn aan het gevoerde beleid an administratie.
Vraag 2: Minder dan nieuwe gevechtsvliegtuigen? Minder dan de ontlopen taxen van de panama papers en andere belastingsontduikingen? Minder dan de inkomsten die de staat niet krijgt door subsidies bedrijfswagens? Minder dan de ontweken belastingen die multinationals niet betalen aan ons land?
Ik verwacht de komende weken idd een normale toestand, geen lange wachtrijen meer, geen onmenselijk beleid. Maar ene minister die doet waarvoor ze bevoegd is. Zaken aanpakken ipv twitteren.
Vraag 2: Minder dan nieuwe gevechtsvliegtuigen? Minder dan de ontlopen taxen van de panama papers en andere belastingsontduikingen? Minder dan de inkomsten die de staat niet krijgt door subsidies bedrijfswagens? Minder dan de ontweken belastingen die multinationals niet betalen aan ons land?
Ik verwacht de komende weken idd een normale toestand, geen lange wachtrijen meer, geen onmenselijk beleid. Maar ene minister die doet waarvoor ze bevoegd is. Zaken aanpakken ipv twitteren.
Of de rechtse beter of slechter dan de linkse zijn ?Lanius schreef: ↑11 december 2018, 12:22 die quota van 50 per dag dient enkel om de bevolking bang te maken dat we nog steeds overstelpt worden door migranten. "Zie eens, zulke lange wachtrijen"! Als ze ze gewoon afhandelen, verdwijnt de lange rij. En dan heb je geen tool meer in handen om mensen bang te maken.
Die afhandeling, of dat er nu 50 of 150 zijn, dat verander helemaal niets aan de hoeveelheid die asiel krijgen. Je geeft die mensen enkel een iets menselijkere behandeling. Maarja, dat is inderdaad moeilijk voor sommige bange, blanke rechtse Vlamingen om te begrijpen (waarmee ik niet alle rechtse blanke Vlamingen viseer, er zullen er ongetwijfeld ook tussen zitten die menselijk zijn!).
Maar dan moeten die rechtse me toch eens uitleggen , dat de 1 man op een gemeentelijst een 1/4 uur na verkiezing uitslag, aan een andere partij het voorstel doet 2 schepen zetels , het burgemeester schap afstaat aan nog een andere partij.
Dat lezen, weten de burgers niet die voor hem als persoon met de meeste voorkeurstemmen hebben gestemd. Zo een voorstel aan andere partijen , blijkbaar was in de meerderheid voldoende. ( lees kiezers bedrog )
Zou hij als zijn kiezers dat moesten weten nog zoveel voorkeurstemmen halen.
Men komt op voor iets , heeft succes , en dan maar kar keren.
De kracht van verandering , de andere de kastanjes uit het vuur laten halen.
En daarna in de ganse gemeente gaan rond bazuinen het is de schuld van de Sossen dat we in de oppositie zijn.
Waarom zelf geen kandidaat burgemeester en dan naar de andere partijen gaan.
Leuke gemeente politiek in 2070. ( postcode )
Laatst gewijzigd door platin op 11 december 2018, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ik vond die andere stelling dat de moslims naar hier vluchten omdat "wij" ze in hun thuislanden platbombarderen anders ook al een prijswinnaar
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sinds wanneer is "de vlaming" een ras ... je weet niet eens wat de definitie van "racisme" is ... zegt veel over het intellectueel vermogen van de bange, blanke rechtse vlaming ...
-
anonymous
Ik vind dat die stelling wel klopt...CarpeNoctem schreef: ↑11 december 2018, 12:40Ik vond die andere stelling dat de moslims naar hier vluchten omdat "wij" ze in hun thuislanden platbombarderen anders ook al een prijswinnaar![]()
Wij moeten ons niet moeien voor een beetje olie en macht...
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Dat verwondert mij hoegenaamd niet
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
anonymous
Wel Carpe als jij zo overtuigd ben dat Amerika en allemaal zo poeslief zijn.
Als je eens helder nadenkt en eens overdenkt dan weet je gewoon dat wij + Amerika + Rusland nergens moeten moeien.
Je haalt stabiele doch in onze ogen dictaturen overhoop en dan ben je verwonderd dat er miserie is in die landen?
Als je eens helder nadenkt en eens overdenkt dan weet je gewoon dat wij + Amerika + Rusland nergens moeten moeien.
Je haalt stabiele doch in onze ogen dictaturen overhoop en dan ben je verwonderd dat er miserie is in die landen?
Moet een leider lief of aardig zijn? Syrië, Libië, Irak , ... waren welvarende landen vooraleer het Westen ze ging "bevrijden" van hun "dictator". Syrië was zelfs een seculiere staat.Lanius schreef: ↑11 december 2018, 09:17 Dat in landen als Syrië, Libië, ... de leiders niet altijd lief zijn voor de bevolking, is een understatement. Maar het Westen doet er wel zaken mee (zoals nu met Saoedi-Arabie). Maar als ze voor zichzelf opkomen, dan grijpt men wel in en steunt men soms extremisten (met de leuze: de vijand van mijn vijand is mijn vriend... zoals Moedjahedien waaruit later Taliban kwam etc)
Je moet de kost van vluchtelingen niet vergelijken met de kost van bombardementen, maar de kosten van vluchtelingen EN bombardementen vergelijken met de kosten van niets doen of opbrengsten van voorwaardelijke handelsovereenkomsten.Lanius schreef: ↑11 december 2018, 09:17 Ik weet ook de oplossingen niet voor dergelijke conflicten. Je kan de handel opschorten, maar daar help je de bevolking waarschijnlijk ook niet mee; Maar de handel versterken, dan help je weer de leiders die je niet wil helpen. Ik vind dat eerlijk gezegd een heel moeilijke materie en hoe je ook ingrijpt, het zal altijd wel ten koste gaan van iets. Maar ik weet wel dat als het westen ingrijpt en alles daar gaat bombarderen, dat het logisch is dat er vluchtelingenstromen op gang komen. Daar kan men zeker rekening mee houden. De kost die de vluchtelingen "veroorzaken" zou wel eens lager kunnen liggen dan de kost van al die bombardementen, vliegtuigen, ...
Wat met empathie voor de (kans)arme en/of zieke Vlamingen?geebee schreef: ↑11 december 2018, 11:17 Klopt volledig ... rechts wil de indruk geven dat wij "Het Westen" alle miserie vangen ... in werkelijkheid zien we nauwelijks iets van de migratiestroom ... Bangladesh bijvoorbeeld (verreweg het armste land ter wereld) heeft in een paar jaar tijd 700.000 Rohingya-vluchtelingen binnengekregen vanuit Myanmar ... DAT is problematisch ... en altijd maar die indruk willen geven dat vluchtelingen gelijk zijn met criminelen ... stel dat door welke omstandigheid ook jij met je gezin op de vlucht moet en dat je als een bende beesten wordt behandeld ... ik vraag wellicht te veel empathisch vermogen van de bange, blanke rechtse vlaming :-/
De (kans)armoede stijgt in Vlaanderen. Controles op werkloosheid en invaliditeit worden steeds strenger en meer mensen vallen door de mazen van het net (of worden er door geduwd). Jij betaalt lidgeld aan de mutualiteit om voor je rechten op te komen wanneer je ziek bent, maar de mutualiteiten krijgen ook extra geld van de overheid om je door te sturen naar de VDAB voor activatie en krijgen boetes als ze dat onvoldoende doen. Voor wie werken de mutualiteiten dan?
Vluchtelingen moeten onderdak krijgen, maar als ik me zou inschrijven voor een sociale woning, sta ik minstens 5 jaar op een wachtlijst. Door de vergrijzing gaan we immigranten nodig hebben die hier willen werken en zich integreren, maar daar loopt het ook al mis in België. Toen Merkel zei "Wir schaffen das", bedoelde ze dat de gemeenten het maar moesten oplossen. Vluchtelingen moesten onderdak krijgen, zonder dat de gemeenten extra middelen kregen. Het gevolg was oa. dat Duitsers uit hun sociale woning werden gezet om plaats te maken voor vluchtelingen. Verbaast de opmars van extreemrechts je dan? Als je naar Italië kijkt en de recente verkiezingen in het zuiden van Spanje idem. Ik zou niet graag in een extreem-rechtse maatschappij leven, maar als links en centrum blijven voortdoen zoals ze nu bezig zijn, dan wordt het onvermijdelijk vrees ik.
ja iedereen lijkt precies te denken, bwa 50 per dag, dat is niets ... maar dat zijn er wel 1.500/maand en 18.000 per jaar en zo zijn we al een jaar of 4 bezig, stilaan komt de kaap van 100.000 dus binnen bereik. Een serieuze stad die moet verzorgd worden. O ja ze krijgen niet allemaal asiel? Ik heb dat hier uit eerste hand in het dorp in de klas van mijn kinderen meegemaakt met een gezin van 4 uit Irak. Eerst sociale woning voor anderhalf jaar, dan negatief advies, beroep verworpen, uiteindelijk gedwongen verhuis naar open instelling wachtend op repatriëring (families in gesloten instellingen stoppen gaat wettelijk niet) ... rara het gevolg ... nog geen maand later zijn ze in het decor van Luik verdwenen. Repatriëring mislukt. Het is erg voor die mensen, maar zonder rem staan er hier miljoenen aan de deur te kloppen. Wie er voor wil betalen mag zich aanmelden.
De meeste vreemdelingen krijgen een uitkering, kindergeld, ... sturen massa's geld op naar land van herkomst en vragen dan OCMW steun aan.
De meerderheid van de Vlamingen is dit beu.
De meerderheid van de Vlamingen is dit beu.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

En je gaat mij ongetwijfeld een link kunnen bezorgen waar ik dat beweer?
Onze frank zou toch eindelijk eens mogen vallen.
1) De jongste jaren heeft Europa miljoenen jonge mannelijke migranten verwelkomd.
2) Vandaag staat de gezinshereniging op het programma.
3) Die mannen zullen beweren elk n echtgenotes en n maal m kinderen te hebben.
4) Controle hierop is onmogelijk.
5) Ons land van melk en honing zal bijgevolg overstroomd worden door hele volksstammen
6) En wij zullen ervoor gekozen hebben.
1) De jongste jaren heeft Europa miljoenen jonge mannelijke migranten verwelkomd.
2) Vandaag staat de gezinshereniging op het programma.
3) Die mannen zullen beweren elk n echtgenotes en n maal m kinderen te hebben.
4) Controle hierop is onmogelijk.
5) Ons land van melk en honing zal bijgevolg overstroomd worden door hele volksstammen
6) En wij zullen ervoor gekozen hebben.
Wars van elk rechts betoog en het welles-nietes-spelletje of N-VA nu wel of niet eerder had moeten protesteren, is er ook de visie van Voormalig VN-topman Robert Cliquet op het migratiepact. Nu niet iemand die je direct veel rechtse sympathie kan verwijten zou ik denken. En evenmin kan beschuldigen van gebrek aan kennis van zaken. Wel, de brave ziel is TEGEN het migratiepact.
Lees:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/het- ... 1544365606
Lees:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/het- ... 1544365606