hetzelfde Email adres op verschillende locaties
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: hetzelfde Email adres op verschillende locaties
Buiten dit alles om ook eens te raden gaan waarom telenet email adressen geeft aan hun klanten.
Deze email adressen zijn net als telefoon nummers perfecte "houdertjes". Helaas voor telenet kan je telefoon nummers overzetten maar email adressen? Je krijgt een gratis email adres met functionaliteiten van de jaren stillekes om overstappen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
Gebruik deze situatie om direct van email adres te wisselen
Deze email adressen zijn net als telefoon nummers perfecte "houdertjes". Helaas voor telenet kan je telefoon nummers overzetten maar email adressen? Je krijgt een gratis email adres met functionaliteiten van de jaren stillekes om overstappen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
Gebruik deze situatie om direct van email adres te wisselen

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Je emailadres is niet direct gelinkt aan je fisiek adres. Je kan er van elke internetverbinding aan: je oude adres, nieuwe adres, van bij je familie, van het buitenland.
Dikwijls zal Telenet je oude internetverbinding niet direct deactiveren als ze je abonement overzetten.
Je kan de oude verbinding dan verder blijven gebruiken, ook als is de nieuwe verbinding geactiveerd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik begrijp toch echt niet wat daar zo moeilijk aan is.Henkie1984 schreef: ↑10 september 2020, 12:35 Je krijgt een gratis email adres met functionaliteiten van de jaren stillekes om overstappen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
Gebruik deze situatie om direct van email adres te wisselen![]()
Ik gebruik al telenet en een telenet email zo lang ik mij kan herinneren.
Ik kan vanop elke locatie (waar er een internetverbinding is) mijn email van Telenet nakijken. Gewoon inloggen op je account.
En zoals ik eerder schreef ben ik in die jaren ook al verschillende keren verhuisd zonder dat er een dag voorbijging dat ik mijn email niet kon gebruiken. En als je je account opzegt duurt het minstens 2 jaar voor je bestaande emailadres gedeactiveerd wordt door Telenet.
Ik zie dus, toch niet wat betreft gebruik van het Telenet emailadres, het probleem niet.
-
- VIP member
- Contacteer:
Er is geen probleem zolang jij geen probleem hebt om je email te linken aan je internet provider. Tot aan je dood telenet klant en tevreden met de verouderde systemen? Vooral @telenet.be blijven gebruiken tot de dag dat de klein kinderen je imap moeten opzoeken en een email client moeten installeren (twijfel ten zeerste of een gemiddelde 20 jarige ook maar weet waar je het over hebt)

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik ben allesbehalve een gemiddelde 20-jarige (gelukkig maar) en ik heb idd geen flauw idee wat de relatie van je commentaar is met betrekking tot het zeer tijdelijke probleem van Ludo.
Noch wat eventuele kleinkinderen er mee te maken hebben. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Noch wat eventuele kleinkinderen er mee te maken hebben. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik heb dit draadje helemaal gelezen en begrijp niet goed wat het probleem is. Een mailadres is toch helemaal met niets verbonden aan een fysiek adres? Als je als telenetklant verhuist, dan verandert er toch niets aan dat mailadres? Zelfs al zeg je telenet op, en verander je van provider, dat mailadres blijft toch nog 2 jaar werken?
Ik gebruik het Email van Telenet niet, maar Live mail met windows 7.Jefdewit schreef: ↑10 september 2020, 15:51Ik begrijp toch echt niet wat daar zo moeilijk aan is.Henkie1984 schreef: ↑10 september 2020, 12:35 Je krijgt een gratis email adres met functionaliteiten van de jaren stillekes om overstappen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
Gebruik deze situatie om direct van email adres te wisselen![]()
Ik gebruik al telenet en een telenet email zo lang ik mij kan herinneren.
Ik kan vanop elke locatie (waar er een internetverbinding is) mijn email van Telenet nakijken. Gewoon inloggen op je account.
En zoals ik eerder schreef ben ik in die jaren ook al verschillende keren verhuisd zonder dat er een dag voorbijging dat ik mijn email niet kon gebruiken. En als je je account opzegt duurt het minstens 2 jaar voor je bestaande emailadres gedeactiveerd wordt door Telenet.
Ik zie dus, toch niet wat betreft gebruik van het Telenet emailadres, het probleem niet.
Nieuwe pc zal Win 10 zijn met ik vermoedt outlook..
Ik wil het Email adres dat ik nu heb graag behouden omdat ik zelf helemaal niet meer weet wie mijn Email adres heeft, en ik met een ander/nieuw Email adres mogelijks mails ga missen, en die terug naar afzender ofzo gaan..
Ok. Maar dan begrijp ik nog minder wat dat met een fysieke verhuis te maken heeft.
Een email adres is toch niet gekoppeld aan een domicilie.
Een email adres is toch niet gekoppeld aan een domicilie.
Ik ga tijdelijk 2 computers hebben, op 2 verschillende adressen en 2 abonnementen,,, kan ik op beide computers / abonnementen hetzelfde Email adres hebben??
Met ander woorden als de Telenet technieker komt om op het nieuwe adres de aansluiting te doen, gaat hij vragen welk Email adres hij moet instellen voor mijn vaste computer??? Kan ik dan mijn bestaand Email adres daar op laten zetten, of moet ik een ander Emailadres kiezen??
Ik heb al jaren verschillende pc's en laptops die ik op verschillende binnenlandse en buitenlandse fysieke adressen gebruik.
Nog nooit een probleem gehad met toegankelijkheid van mijn zelfde email.
Mijn emailadres werkt op alle computers ongeacht waar deze zich bevinden.
Ik kan me ook niet herinneren dat een technieker van Telenet mij ooit gevraagd heeft of hij mijn emailadres moest koppelen aan de technische installatie.
Wat ik wel nog weet is dat ik jaren aan een stuk twee verschillende accounts gehad heb bij Telenet op twee verschillende fysieke adressen waarbij mijn originele emailadres steeds toegankelijk en in werking bleef. Waar ik me ook bevond.
Het enige wat ik moest doorgeven was het adres waarop de maandelijkse factuur moest toekomen. Wat nu ook al geen punt meer is gezien ik louter digitaal een factuur krijg en betaal. Mijn facturen volgen dus steeds waar ik mijn email open.
Ik had dus effectief één emailadres voor twee Telenet accounts, ieder account op een verschillende fysieke aansluiting.
Ook heb ik verschillende partners gehad met een account op een ander fysiek adres die zonder problemen hun email op mijn adres konden gebruiken.
Het praktische probleem zie ik dus nog steeds niet.
Wat ik wel heb voorgehad is dat ik één account na een tijd heb afgesloten waarbij mijn Telenet email (maar dat heeft niets te maken met een provideronafhankjelijk emailadres) dan dan aan de tweede account moest gehangen worden. Voor die overzet (via de technische dienst van Telenet) heb ik dan even een back up van mijn mailgegevens moeten maken en na de overzet terugzetten.
Waarom bel je niet even naar de technische dienst van Telenet, leg je probleem voor en laat het je uitleggen, desnoods via mail?
Wat je bedoelt met een 'vaste computer' begrijp ik ook niet echt.
Je hebt bij Telenet een account welke gekoppeld is aan een fysiek adres. Maar geen computer die aan beide gekoppeld is. Je kan van op het even welke computer op om het even welke locatie inloggen op je account.
Om dat emailadres te gebruiken, van om het even waar of om op het even welke pc, heb je alleen de inloggegevens nodig.
Die beheer je via 'Mijn Telenet'.
Nog nooit een probleem gehad met toegankelijkheid van mijn zelfde email.
Mijn emailadres werkt op alle computers ongeacht waar deze zich bevinden.
Ik kan me ook niet herinneren dat een technieker van Telenet mij ooit gevraagd heeft of hij mijn emailadres moest koppelen aan de technische installatie.
Wat ik wel nog weet is dat ik jaren aan een stuk twee verschillende accounts gehad heb bij Telenet op twee verschillende fysieke adressen waarbij mijn originele emailadres steeds toegankelijk en in werking bleef. Waar ik me ook bevond.
Het enige wat ik moest doorgeven was het adres waarop de maandelijkse factuur moest toekomen. Wat nu ook al geen punt meer is gezien ik louter digitaal een factuur krijg en betaal. Mijn facturen volgen dus steeds waar ik mijn email open.
Ik had dus effectief één emailadres voor twee Telenet accounts, ieder account op een verschillende fysieke aansluiting.
Ook heb ik verschillende partners gehad met een account op een ander fysiek adres die zonder problemen hun email op mijn adres konden gebruiken.
Het praktische probleem zie ik dus nog steeds niet.
Wat ik wel heb voorgehad is dat ik één account na een tijd heb afgesloten waarbij mijn Telenet email (maar dat heeft niets te maken met een provideronafhankjelijk emailadres) dan dan aan de tweede account moest gehangen worden. Voor die overzet (via de technische dienst van Telenet) heb ik dan even een back up van mijn mailgegevens moeten maken en na de overzet terugzetten.
Waarom bel je niet even naar de technische dienst van Telenet, leg je probleem voor en laat het je uitleggen, desnoods via mail?
Wat je bedoelt met een 'vaste computer' begrijp ik ook niet echt.
Je hebt bij Telenet een account welke gekoppeld is aan een fysiek adres. Maar geen computer die aan beide gekoppeld is. Je kan van op het even welke computer op om het even welke locatie inloggen op je account.
Om dat emailadres te gebruiken, van om het even waar of om op het even welke pc, heb je alleen de inloggegevens nodig.
Die beheer je via 'Mijn Telenet'.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 september 2020, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
@Jefdewit Bedankt voor je info. Met vaste computer bedoel ik ' desktop pc "
Telenet heb ik paar maal daarover gebeld,
de een zegt dat het kan,
en de andere weet het niet zo precies,
en nog iemand anders zegt dat het niet kan...
rarararara
Telenet heb ik paar maal daarover gebeld,
de een zegt dat het kan,
en de andere weet het niet zo precies,
en nog iemand anders zegt dat het niet kan...
rarararara
Dan kom je in eerste instantie tercht bij de helpdesk.
En zoals bij bijna iedere helpdesk zitten daar een reeks laaggeschoolde telefoonopnemers die een voorgeschreven vragenlijst aframmelen en daarbuiten nul benul hebben van het specifieke produkt.
Vraag doorverbonden te worden met de technische dienst of tenminste een mail met de bevestiging.
En als het bij mij kan zal er al zeker geen technische hinderpaal zijn.
En zoals bij bijna iedere helpdesk zitten daar een reeks laaggeschoolde telefoonopnemers die een voorgeschreven vragenlijst aframmelen en daarbuiten nul benul hebben van het specifieke produkt.
Vraag doorverbonden te worden met de technische dienst of tenminste een mail met de bevestiging.
En als het bij mij kan zal er al zeker geen technische hinderpaal zijn.
Had de technische dienst telkens aan de lijn
Ik verschiet eigenlijk wel een klein beetje van de povere kennis van computers van sommige leden. Hetgeen ik hiervoor allemaal lees kent mijn zoontje van 12 al. Maar goed, tis hier tenslotte geen computerforum. Maar een mailadres maken en instellen, behoort toch wel tot de allerlaagste basiskennis, vind ik.
Ik denk dat veel mensen niet weten hoe de mailadressen bij providers toegekend worden.
Bij het vroegere Skynet, wat nu Proximus is, is je mailadres je login-id met daarachter het domein @skynet.be. Bv px123456@proximus.be voor login px123456. Het uiteindelijke mailadres Jan.metdepet@proximus.be is gewoon een alias. Als je abonnement voor px123456 opzegt is het aan de provider om te bepalen of de mailbox px123456@proximus.be blijft bestaan. Het gebruik van aliassen in de bedrijfswereld is ook standaard .... je denkt toch niet dat bij elke overname of naamsverandering alle mailboxen worden afgeladen en opgeladen ? Nope .... gewoon aliasje erbij en klaar is de Exchange expert.
En dan is het nu aan jouw zoontje van 12 om mij alles te vertellen over MXrecords en Arecords. Want wie op internet surft moet toch weten hoe DNSservers werken.
Het is volkomen normaal dat heel veel mensen niet weten hoe het technisch werkt maar er toch gebruik van maken. Of denk je dat iedereen die een wasmachine gebruikt weet hoe die intern werkt ?
Bij het vroegere Skynet, wat nu Proximus is, is je mailadres je login-id met daarachter het domein @skynet.be. Bv px123456@proximus.be voor login px123456. Het uiteindelijke mailadres Jan.metdepet@proximus.be is gewoon een alias. Als je abonnement voor px123456 opzegt is het aan de provider om te bepalen of de mailbox px123456@proximus.be blijft bestaan. Het gebruik van aliassen in de bedrijfswereld is ook standaard .... je denkt toch niet dat bij elke overname of naamsverandering alle mailboxen worden afgeladen en opgeladen ? Nope .... gewoon aliasje erbij en klaar is de Exchange expert.
En dan is het nu aan jouw zoontje van 12 om mij alles te vertellen over MXrecords en Arecords. Want wie op internet surft moet toch weten hoe DNSservers werken.
Het is volkomen normaal dat heel veel mensen niet weten hoe het technisch werkt maar er toch gebruik van maken. Of denk je dat iedereen die een wasmachine gebruikt weet hoe die intern werkt ?