Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Het was me al eerder opgevallen in dat supermarktje, onderdeel van een belangrijke Franse keten, in een buurtgemeente. En dan begin je er natuurlijk ook beter op te letten.
Vandaag was het weer prijs: de tomaten stonden in het rek € 0,99 geprijsd, maar mijn kasticket vermeldde "€1,29/kg".
Niet voor het eerst, zo'n dingen en als ik de winkelier erop aanspreek, wordt de fout onmiddellijk rechtgezet.
Maar, zo heb ik ook al herhaaldelijk vastgesteld, de fout wordt dan wel voor die ene klant rechtgezet en verder blijft alles bij het oude. Wie dus niet aandachtig is, is gezien...
Ik heb er even over moeten nadenken. De uitbater is allicht ook geen "one percenter" en hij stelt een aantal mensen tewerk.
Toch heb ik klacht ingediend bij de economische inspectie. Ik vind een dergelijke handelswijze ab-so-luut niet kunnen!
Vandaag was het weer prijs: de tomaten stonden in het rek € 0,99 geprijsd, maar mijn kasticket vermeldde "€1,29/kg".
Niet voor het eerst, zo'n dingen en als ik de winkelier erop aanspreek, wordt de fout onmiddellijk rechtgezet.
Maar, zo heb ik ook al herhaaldelijk vastgesteld, de fout wordt dan wel voor die ene klant rechtgezet en verder blijft alles bij het oude. Wie dus niet aandachtig is, is gezien...
Ik heb er even over moeten nadenken. De uitbater is allicht ook geen "one percenter" en hij stelt een aantal mensen tewerk.
Toch heb ik klacht ingediend bij de economische inspectie. Ik vind een dergelijke handelswijze ab-so-luut niet kunnen!
-
- VIP member
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Idem dito.
Deze week ook meegemaakt dat er op m'n kasticket in totaal 2 euro meer werd aangerekend dan eigenlijk mocht. Na klacht bij de kassier krijg je het wel direct terug (men verschiet er dus nooit van), maar toen ik een dag later controle deed of de prijs was aangepast, was dat niet het geval...
Ik vraag me af hoeveel euro de handelaar zo per jaar kan in z'n zak steekt.
Deze week ook meegemaakt dat er op m'n kasticket in totaal 2 euro meer werd aangerekend dan eigenlijk mocht. Na klacht bij de kassier krijg je het wel direct terug (men verschiet er dus nooit van), maar toen ik een dag later controle deed of de prijs was aangepast, was dat niet het geval...
Ik vraag me af hoeveel euro de handelaar zo per jaar kan in z'n zak steekt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- realisticview
- Sr. Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 14 apr 2012
- Contacteer:
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Uit ervaring kan ik je wel zeggen dat er door tijdsdruk deze soms niet op tijd kunnen gewijzigd worden.
Dagelijks zijn er nieuwe prijsaanpassing die in de morgend worden afgeprint.
Tussen de afprinting en de opening van de zaak zit dikwijls maar een uurtje waarbij het personeel alreeds zit rond te lopen om alles in orde te krijgen.
In principe moet men inderdaad de foutieve prijs meteen aanpassen en niet een paar dagen later.
Vraagje .... Indien een product duurder staat in de winkel dan aan de kassa,vernoem je dit dan ook meteen?
Dagelijks zijn er nieuwe prijsaanpassing die in de morgend worden afgeprint.
Tussen de afprinting en de opening van de zaak zit dikwijls maar een uurtje waarbij het personeel alreeds zit rond te lopen om alles in orde te krijgen.
In principe moet men inderdaad de foutieve prijs meteen aanpassen en niet een paar dagen later.
Vraagje .... Indien een product duurder staat in de winkel dan aan de kassa,vernoem je dit dan ook meteen?
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Wie met mes en vork schrijft, om welke reden ook, graaft zijn eigen graf. Zo simpel is dat. Ik, als consument, aanvaard terzake geen enkele smoes. Ik weet ook wel dat de eisen in de distributie erg hoog liggen, maar het is verder mijn probleem niet, hoe een Frans grootdistributeur erin slaagt, zowel zijn leveranciers als zijn franchisenemers uit te persen. Ik wil de correcte prijs zien aan de rayon èn op mijn kassa-ticket.realisticview schreef:Uit ervaring kan ik je wel zeggen dat er door tijdsdruk deze soms niet op tijd kunnen gewijzigd worden.
Dagelijks zijn er nieuwe prijsaanpassing die in de morgend worden afgeprint.
Tussen de afprinting en de opening van de zaak zit dikwijls maar een uurtje waarbij het personeel alreeds zit rond te lopen om alles in orde te krijgen.
In principe moet men inderdaad de foutieve prijs meteen aanpassen en niet een paar dagen later.
Vraagje .... Indien een product duurder staat in de winkel dan aan de kassa,vernoem je dit dan ook meteen?
Wat gaan we nu krijgen? Dat de klant systematisch getild wordt en dat extra profijtje ook nog eens belastingvrij gedraineerd wordt naar het buitenland? Omdat het personeel "door tijdsdruk" er niet in slaagt de juiste prijs aan te rekenen?
We weten allen goed genoeg, dat zulks niet de schuld is van overbevraagde werknemers in de laagste regionen.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
@dwerg_XL
Alles moet tegenwoordig sneller en correcter uitgevoerd worden door minder volk. Dit om de aandeelhouders content te stellen én qua prijsniveau te kunnen concurreren met de rest omdat de consument anders toch elders gaat. Ik persoonlijk accepteer dan dat er hier en daar al eens iets fout kan lopen.
Als 0,3€/kilo het u waard is om een klacht in te dienen én om er een thread over te maken, ga vooral uw gang.
Ik persoonlijk zou denken: 'Het sop is de kool niet waard.'
Alles moet tegenwoordig sneller en correcter uitgevoerd worden door minder volk. Dit om de aandeelhouders content te stellen én qua prijsniveau te kunnen concurreren met de rest omdat de consument anders toch elders gaat. Ik persoonlijk accepteer dan dat er hier en daar al eens iets fout kan lopen.
Als 0,3€/kilo het u waard is om een klacht in te dienen én om er een thread over te maken, ga vooral uw gang.
Ik persoonlijk zou denken: 'Het sop is de kool niet waard.'

Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Volgens mij is dit een gangbare praktijk in Carrefour.
Als ik naar daar ga is het zeer dikwijls fout. Terugbetalen doen ze vlot maar de prijs in de winkel aanpassen, vergeet het.
Ik ga er dus zo weinig mogelijk.
Als ik naar daar ga is het zeer dikwijls fout. Terugbetalen doen ze vlot maar de prijs in de winkel aanpassen, vergeet het.
Ik ga er dus zo weinig mogelijk.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Het is een verdwijnend paradigma, maar ik wil het toch even vernoemen, voor pragmatici zoals u (blijkbaar), die alles schijnbaar afmeten in termen van rendement en enkel rendement.TNTim schreef:@dwerg_XL
Alles moet tegenwoordig sneller en correcter uitgevoerd worden door minder volk. Dit om de aandeelhouders content te stellen én qua prijsniveau te kunnen concurreren met de rest omdat de consument anders toch elders gaat. Ik persoonlijk accepteer dan dat er hier en daar al eens iets fout kan lopen.
Als 0,3€/kilo het u waard is om een klacht in te dienen én om er een thread over te maken, ga vooral uw gang.
Ik persoonlijk zou denken: 'Het sop is de kool niet waard.'
Onafgezien van de ethische implicaties (ethiek: ook zo'n hopeloos ouderwets paradigma...): ik heb er een probleem mee omdat het NIET.CORRECT.IS.
En dan wil ik nog even abstractie maken van het antwoord op de vraag wat dat gesjoemel zoal op jaarbasis oplevert. En waarom het dan in andermans zakken zou thuishoren en niet in de mijne.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Waar mensen werken kunnen nu eenmaal fouten gebeuren. Vandaag in de Colruyt: ik koop o.a. 12 flessen identieke rode wijn. De kassier rekent er mij eventjes 16 (sic) aan. Als stilaan getrainde spaargidser doorloop ik altijd even vluchtig het kasticket voor ik met mijn kar naar de parking rij. De kassier ,die al bezig was met een nieuwe klant af te rekenen, excuseert zich uitvoerig en crediteert meteen 4 flessen ter waarde van 20 euro (dat ging dus niet over 0,30 euro). Is dit ok? Natuurlijk niet, maar een 100% foutloze maatschappij bestaat ook niet. En Colruyt associeer ik nu ook niet meteen met sjoemelen.
Overigens gelijkaardige ervaringen in vooral de groene AD Delhaize en Auchamps (waar ik het na 3 keer winkelen en 3 keer prijsproblemen geen voet meer binnenzet). Goede uitzondering op die regel is Aldi. In al die jaren kan ik mij niet herinneren daar al ooit een prijsdiscussie met een kassierster gehad te hebben. Deze hebben dan ook minder producten en vooral ... maken het niet nodeloos ingewikkeld met 1001 kortingen, cash-backs en andere bonnetjes voor de klant. Beste prijs en punt aan de lijn.
Overigens gelijkaardige ervaringen in vooral de groene AD Delhaize en Auchamps (waar ik het na 3 keer winkelen en 3 keer prijsproblemen geen voet meer binnenzet). Goede uitzondering op die regel is Aldi. In al die jaren kan ik mij niet herinneren daar al ooit een prijsdiscussie met een kassierster gehad te hebben. Deze hebben dan ook minder producten en vooral ... maken het niet nodeloos ingewikkeld met 1001 kortingen, cash-backs en andere bonnetjes voor de klant. Beste prijs en punt aan de lijn.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
@dwerg_XL
Als u hier al ethische complicaties door ervaart, zou ik in uw plaats thuis blijven...
Laat me raden, u was vroeger of bent nog steeds leraar of ambtenaar?
Het leven is al zo kort, en kans is groot dat we maar 1 leven hebben. Waarom je in alles dan zo druk maken.
Als het voor u een zodanig groot probleem is, mijd die winkel in het vervolg?
@Ardennois
Ik heb het net wel al eens voor gehad in Aldi. Een afprijzing op een afprijzing van een fietsGPS en aan de kassa werd er maar 1 korting toegepast. Meteen gezegd aan de kassierster, werd ook meteen aangepast zoals het op de doos geafficheerd stond.
Zoals hierboven aangehaald: ik heb het al een paar keer gezien dat het fout was en dan zei ik het ook meteen.
Ook is het al een paar keer in mijn voordeel geweest en dan zweeg ik.
1x werd me 6 flessen cola aangerekend ipv 6x6 flessen cola van 1,5l.
Als u hier al ethische complicaties door ervaart, zou ik in uw plaats thuis blijven...
Laat me raden, u was vroeger of bent nog steeds leraar of ambtenaar?

Het leven is al zo kort, en kans is groot dat we maar 1 leven hebben. Waarom je in alles dan zo druk maken.
Als het voor u een zodanig groot probleem is, mijd die winkel in het vervolg?
@Ardennois
Ik heb het net wel al eens voor gehad in Aldi. Een afprijzing op een afprijzing van een fietsGPS en aan de kassa werd er maar 1 korting toegepast. Meteen gezegd aan de kassierster, werd ook meteen aangepast zoals het op de doos geafficheerd stond.
Zoals hierboven aangehaald: ik heb het al een paar keer gezien dat het fout was en dan zei ik het ook meteen.
Ook is het al een paar keer in mijn voordeel geweest en dan zweeg ik.

1x werd me 6 flessen cola aangerekend ipv 6x6 flessen cola van 1,5l.

Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Ik zie deze praktijk regelmatig in Lidl en in Delhaize.
Bij Colruyt schijnen ze iets stipter te zijn.
Het is, in verhouding, nog maar zeer zelden in mijn voordeel geweest, als er een fout wordt gemaakt. Meestal draait het toevallig in mijn nadeel uit.
Klacht bij de economische inspectie : heb ik ook al één keer gedaan omdat het bij een bepaald warenhuis in mijn buurt wel erg vaak gebeurde dat de prijs fout geafficheerd werd. Ze pasten het dan telkens aan voor één klant en nooit voor de volgende.
Enkele keren gezien dat het 2 of 3 dagen later nog steeds fout in de winkel aangeduid stond. En dan ga je toch twijfelen aan het woord 'vergissing'.
Op den duur werd de gerant er redelijk arrogant over.. En liet het al erg als een opoffering klinken om weer de prijs aan te passen.
Een brief naar de economische inspectie bracht geen voordeel. Enkel een standaardbrief terug met de mededeling dat ze er zeker de nodige aandacht gingen aan besteden maar dat ze nooit lieten weten aan de klager welke actie er dan wel werd ondernomen.
Dan denk ik : niets dus.
Bij Colruyt schijnen ze iets stipter te zijn.
Het is, in verhouding, nog maar zeer zelden in mijn voordeel geweest, als er een fout wordt gemaakt. Meestal draait het toevallig in mijn nadeel uit.
Klacht bij de economische inspectie : heb ik ook al één keer gedaan omdat het bij een bepaald warenhuis in mijn buurt wel erg vaak gebeurde dat de prijs fout geafficheerd werd. Ze pasten het dan telkens aan voor één klant en nooit voor de volgende.
Enkele keren gezien dat het 2 of 3 dagen later nog steeds fout in de winkel aangeduid stond. En dan ga je toch twijfelen aan het woord 'vergissing'.
Op den duur werd de gerant er redelijk arrogant over.. En liet het al erg als een opoffering klinken om weer de prijs aan te passen.
Een brief naar de economische inspectie bracht geen voordeel. Enkel een standaardbrief terug met de mededeling dat ze er zeker de nodige aandacht gingen aan besteden maar dat ze nooit lieten weten aan de klager welke actie er dan wel werd ondernomen.
Dan denk ik : niets dus.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Het is de prijs aan de kassa da telt, wil je er die prijs niet voor betalen, dan kan je de aankoop weigeren... Ze leggen die waren dan wel terug in de rekken.. Zo werkt hun systeem... T'is ni serieus,verkeerd aangeduide prijzen,,, maar zo is het wel.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Pardon?
Dat zal dan toch wel héél recent gewijzigd moeten zijn.
Het is altijd zo geweest dat de GEAFFICHEERDE prijs de prijs is die ze u moeten geven.
Ooit zo in de Brico 5 zakken Bio-meststof voor m'n gazon gekocht. Niet om "bio" te doen, maar omdat er een grote pancarte in de winkel hing met 9.95 € als prijs. 't Had 29.95 € moeten zijn, en zo scande die zak ook. Baas erbij geroepen, met hem naar de rayon gewandeld, en schoon m'n zakken aan 9.95 € gekregen. Hij was waarschijnlijk allang blij dat ik maar 5 zaken had ingeladen en geen 20 of zo.
'k Heb er een jaar of 3 m'n gazon van kunnen bemesten.
Dat zal dan toch wel héél recent gewijzigd moeten zijn.
Het is altijd zo geweest dat de GEAFFICHEERDE prijs de prijs is die ze u moeten geven.
Ooit zo in de Brico 5 zakken Bio-meststof voor m'n gazon gekocht. Niet om "bio" te doen, maar omdat er een grote pancarte in de winkel hing met 9.95 € als prijs. 't Had 29.95 € moeten zijn, en zo scande die zak ook. Baas erbij geroepen, met hem naar de rayon gewandeld, en schoon m'n zakken aan 9.95 € gekregen. Hij was waarschijnlijk allang blij dat ik maar 5 zaken had ingeladen en geen 20 of zo.
'k Heb er een jaar of 3 m'n gazon van kunnen bemesten.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
De geafficeerde prijs is inderdaad wel de juiste,en er is niks gewijzigd,,, maar je moet is lezen wat ik schrijf
"" zo werkt hun systeem " niemand zegt dat je er ook mee akkoord moet gaan, maar zo trachten ze je af te schepen..
"" zo werkt hun systeem " niemand zegt dat je er ook mee akkoord moet gaan, maar zo trachten ze je af te schepen..
-
- VIP member
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 06 jun 2012
- Contacteer:
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Zeker niet! Het is de geafficheerde prijs die geldt tenzij vooraf geweten kan zijn dat deze prijs foutief is (een TV van 600 euro staat in de rekken voor 0,60€).ludo schreef:Het is de prijs aan de kassa da telt, wil je er die prijs niet voor betalen, dan kan je de aankoop weigeren... Ze leggen die waren dan wel terug in de rekken.. Zo werkt hun systeem... T'is ni serieus,verkeerd aangeduide prijzen,,, maar zo is het wel.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Kijk als winkeliers zo te werk gaan, dan verlies je toch je vertrouwen en ga je daar toch niet meer je inkopen doen, er zijn alternatieven en supermarkten genoeg. Mocht ik zien dat na een reclamatie ze bewust hun foutieve prijzen niet aanpassen ... tja niet goed bezig daar. Ik noem dat "penny wise, pound foolish". Of misschien denken zulke winkeliers wel "pound wise, penny foolish"? Misschien protesteert maar een minderheid en cashen ze bij de meerderheid? 't is in elk geval triestig als je op zo'n manier je brood moet verdienen ...