Hoe best beleggen of gewoon sparen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe best beleggen of gewoon sparen ?
Wie geeft goede raad ?
Re: Hoe best beleggen of gewoon sparen ?
Dat is wel een heel open vraag.
hangt er vanaf of je wat risico wil nemen of helemaal niets van risico natuurlijk.
1) Geen risico: hoogrentende spaarrekeningen, termijnrekeningen, kasbons gaan
2) Iets risico: tak21 (vast + winstdeelname) of tak23 (0 vast + winstdeelname)
3) Iets meer risico: bedrijfsopbligaties
4) Meer risico: kans op hogere rendementen (maar evengoed kans op negatief rendementen): fondsen en aandelen
Bovenstaande zaken combineren in functie van het geld dat je hebt en in functie van hoeveel risico je wil
bv: 60% punt 1, 15% punt 2, 15% punt 2, 10% punt 4
hangt er vanaf of je wat risico wil nemen of helemaal niets van risico natuurlijk.
4) Meer risico: kans op hogere rendementen (maar evengoed kans op negatief rendementen): fondsen en aandelen
Bovenstaande zaken combineren in functie van het geld dat je hebt en in functie van hoeveel risico je wil
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
OP dit moment een vraagstuk.
Wat wil je beleggen en hoeveel?
Ik zou spreiden >termijnrekening, spaarrekening, kasbons en eventueel met kapitaalgarantie TAK 21 maar ik ben wel een defensieve spaarder. Eigenlijk zogoed als 0 risco, heb vroeger in fondsen gedaan maar ik herinner mij dat ik wou verkopen en dat de ASLK directeur zei niet doen, maar 11 sep vloog de vlieger in de World trading center en de fondsen zaktten als pudding in elkaar! Had ik toen verkocht had ik goed belegd! Nu de bankencrisis opnieuw hetzelfde, geen winstuitkeringen enz...
Moeilijk om iemand anders hierin raad te geven
mvg
jempi25
Wat wil je beleggen en hoeveel?
Ik zou spreiden >termijnrekening, spaarrekening, kasbons en eventueel met kapitaalgarantie TAK 21 maar ik ben wel een defensieve spaarder. Eigenlijk zogoed als 0 risco, heb vroeger in fondsen gedaan maar ik herinner mij dat ik wou verkopen en dat de ASLK directeur zei niet doen, maar 11 sep vloog de vlieger in de World trading center en de fondsen zaktten als pudding in elkaar! Had ik toen verkocht had ik goed belegd! Nu de bankencrisis opnieuw hetzelfde, geen winstuitkeringen enz...
Moeilijk om iemand anders hierin raad te geven
mvg
jempi25
Een beter advies dan dit zul je niet kunnen vinden.Veel hangt er vanaf welk kapitaal je beschikbaar hebt en hoelang je het denkt te kunnen missen.BartVW schreef:Dat is wel een heel open vraag.