Hoe op alcohol besparen?
Re: Hoe op alcohol besparen?
Op café gaan en gewoon een ander zijn pint uitdrinken kan ook. Zoek iemand uit die ge denkt aan te kunnen als het echt zou gaan spannen.
Ik heb het nog maar 2x gedaan maar als je genoeg koopt kan je er lang mee doen.haelewyn schreef: ↑15 november 2019, 13:02 Ik ga dat zeker niet betwisten. Alleen zeg ik dat omdat ik weet dat er nogal wat streekgenoten van mezelf hier op het forum zitten.. op een boogscheut van de NL grens. De meerkost om er naartoe te rijden is voor mij een paar euro benzine en ik ben nog eens in één van die leuke stadjes daar.
Vroeger vond ik het al opwindend om een NL jonge blonde haar taaltje te horen spreken maar dat effect is verdwenen met de jaren.
Hoe doe jij de Luxemburg route ?
Bestellen via de website van Colruyt LUX, ginder laten klaarzetten en er daar omrijden ?
Ik kom een paar keer per jaar in Bouillon, is misschien te overwegen..Alhoewel toch nog een eind rijden.
Ineens gaan tanken ook daar zeker ?
Als op alle drank de winst zo spectaculair is wordt het vanaf X aantal flessen al de moeite om een daguitstap te maken naar daar. Zeer goede tip, Bc547. Zeker met het prijsvoorbeeld erbij.
De 1e keer was 4 jaar geleden, moest toch in de buurt zijn...
De laatste keer was 2 jaar geleden er heb er toen zoveel gekocht dat ik nog een tijdje verder kan.
Gewoon de colruyt binnen gestapt met de hoop dat ze voldoende voorraad hadden en ik had geluk.
In 9999 Weiswampach is er net over de Belgische grens...
Hier ook, als ik toevallig in de buurt van Luxemburg ben, voorraadje inslaan in een gewone supermarkt daar. Het aanbod is meestal ruim en het prijsverschil is niet min.
De meeste cafehangers zijn alcoholverslaafden, ook al beseffen ze het zelf niet. Er is maar één manier om verstandig te besparen op alcohol : geen druppel bier, wijn, of sterke drank drinken.
Er zijn er zéér weinig die dat kunnen, ze maken zichzelf wat wijs, van één of twee pinten per dag kan geen kwaad of zo. Maar zelfs dààr slagen de meeste tooghangers niet in, evenmin mensen die thuis zuipen.
Even erg vergif als sigaretten!
Er zijn er zéér weinig die dat kunnen, ze maken zichzelf wat wijs, van één of twee pinten per dag kan geen kwaad of zo. Maar zelfs dààr slagen de meeste tooghangers niet in, evenmin mensen die thuis zuipen.
Ba wah .. ik dronk in mijn studententijd 10+ biertjes per dag zonder ophouden voor jarenlang.JoopDoder schreef: ↑25 november 2019, 14:19 De meeste cafehangers zijn alcoholverslaafden, ook al beseffen ze het zelf niet. Er is maar één manier om verstandig te besparen op alcohol : geen druppel bier, wijn, of sterke drank drinken.
Ik ben gaan werken en ik dronk van de ene dag op de andere niks meer.
Ik drink nu terug, maar alleen bij gelegenheden zoals kerstmis. Ik heb thuis al jaren flessen wijn staan, maar elke keer ik er ééntje wil kraken heb ik daar absoluut géén zin in.
Ik denk dat sommige mensen gewoon méér aanleg hebben om ergens aan verslaafd te geraken dan anderen?
Maar je hebt gelijk dat de grootste besparing = niet drinken.
Drink zelf niet, enkel op sociale gelegenheden maar zal nooit veel geld spenderen aan alcohol. Echt miserie.JoopDoder schreef: ↑25 november 2019, 14:19 De meeste cafehangers zijn alcoholverslaafden, ook al beseffen ze het zelf niet. Er is maar één manier om verstandig te besparen op alcohol : geen druppel bier, wijn, of sterke drank drinken.
De beste manier om op alcohol te besparen is om er geen te consumeren! Niks! Het overgrote deel van de bevolking is élke dag dronken, zonder dat van zichzelf te beseffen. Ach, 2 pintjes, 3 wijntjes...ja, als dat dagelijks is, ben je een alcoholverslaafde en heb je dat nodig om te functioneren. Alcohol draag op geen enkel vlak bij aan je gezondheid, wél andersom, ook dat éne glaasje!
AA-club hier oprichten ? Wie belooft er gedurende 1 maand geen alcohol aan te raken ?SonjaBm schreef: ↑22 december 2019, 09:37 De beste manier om op alcohol te besparen is om er geen te consumeren! Niks! Het overgrote deel van de bevolking is élke dag dronken, zonder dat van zichzelf te beseffen. Ach, 2 pintjes, 3 wijntjes...ja, als dat dagelijks is, ben je een alcoholverslaafde en heb je dat nodig om te functioneren. Alcohol draag op geen enkel vlak bij aan je gezondheid, wél andersom, ook dat éne glaasje!
1 maand geen alcohol drinken, heeft slechts een klein beetje zin, immers, nà die maand zal je geneigd zijn de 'achterstand' in te lopen. En meestal nog méér dan voor die maand. Sigarettenrokers die na het stoppen, herbeginnen, roken meestal ook méér dan ervoor.
Zo zit het menselijk lichaam en geest namelijk in elkaar.
Hélemaal stoppen is de énige juiste remedie. Het verschil is : sterven op je 60ste of op je 85ste
Hélemaal stoppen is de énige juiste remedie. Het verschil is : sterven op je 60ste of op je 85ste
SonjaBm schreef: ↑22 december 2019, 10:44 1 maand geen alcohol drinken, heeft slechts een klein beetje zin, immers, nà die maand zal je geneigd zijn de 'achterstand' in te lopen. En meestal nog méér dan voor die maand. Sigarettenrokers die na het stoppen, herbeginnen, roken meestal ook méér dan ervoor.
Beter een kort en goed leven, dan een mizerabel lang leven...
Man man ... dat is hier precies mijn moeder die aan het zagen is.
Niet roken want dat is niet gezond, niet drinken want dat is niet gezond, niet te veel eten want dat is niet gezond .... ik ben stilaan voorstander om euthanasie te regelen en meteen toe te passen. Mag het leven nog wat plezier inhouden ook ?
En ja, ik sterf liever op mij 70ste van te goed te leven dan op mijn 90ste omwille van verzuurdheid en algehele ontzegging van alle plezier.
Niet roken want dat is niet gezond, niet drinken want dat is niet gezond, niet te veel eten want dat is niet gezond .... ik ben stilaan voorstander om euthanasie te regelen en meteen toe te passen. Mag het leven nog wat plezier inhouden ook ?
En ja, ik sterf liever op mij 70ste van te goed te leven dan op mijn 90ste omwille van verzuurdheid en algehele ontzegging van alle plezier.
De geneeskunde is het slachtoffer van haar eigen sukses.
Soylent green dus
Soylent green dus
Het is niet omdat je niet drinkt, dat je minder 'geniet' dan die andere die elke dag zat is en bruine vingers heeft van het roken.
Oh nee tante greta!
Oh nee tante greta!
Miljaar ... ons moeder en tante Greta .... is t al kerstavond ? Dan kan de zatte nonkel niet ver meer zijn 
-
odbc
In Duitsland drink je beter pintjes van 20 cl dan één van 50 cl ,is uit voor het warm word en daar zijn kleine pintjes voordeliger dan een grote pint .
Heeft te maken met tappen, één van 20 cl gebeurd daar in 2 keer en één van 50 cl in 4 keer= meer arbeid .
Bij ons is dit tegenovergestelde, daarom drinken wij al jaren pinten van 30 cl. Als wij vergaderen en drinken 3 liter bier X 8 personen geeft dit gemakkelijk 2 liter profijt tov gewone pintjes.
Neen , Is geen AA vergadering
Heeft te maken met tappen, één van 20 cl gebeurd daar in 2 keer en één van 50 cl in 4 keer= meer arbeid .
Bij ons is dit tegenovergestelde, daarom drinken wij al jaren pinten van 30 cl. Als wij vergaderen en drinken 3 liter bier X 8 personen geeft dit gemakkelijk 2 liter profijt tov gewone pintjes.
Neen , Is geen AA vergadering
Laatst gewijzigd door odbc op 22 december 2019, 18:54, 3 keer totaal gewijzigd.