Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

hoe op beurs beleggen??

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
35 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
plentycoups
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer plentycoups
Verstuur privébericht

hoe op beurs beleggen??

• Citeer

Bericht door plentycoups » 13 april 2009, 16:45

heb het vroeger gedaan, altijd bij DL en argenta, veel verloren indertijd (11 september), en er nooit meer naar omgekeken.
nu wilde ik toch (als kaupthing goed zou komen :-[) terug een deeltje beleggen, maar via computer... binckbank... denk ik.
kan ik voorbeeld dexia staat 2, kan ik dan ingeven aankopen 1,80, verkopen 2,20?? en hoef ik dan zelf niet op te letten???
waar kan ik hier wat informatie over vinden voor beginnelingen??
kan ik ook gewoon aankopen bel20, algemeen, en als die stijgt verkopen?
mercikes

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: hoe op beurs beleggen??

• Citeer

Bericht door paul » 13 april 2009, 16:59

plentycoups schreef: heb het vroeger gedaan, altijd bij DL en argenta, veel verloren indertijd (11 september), en er nooit meer naar omgekeken.
nu wilde ik toch (als kaupthing goed zou komen :-[) terug een deeltje beleggen, maar via computer... binckbank... denk ik.
kan ik voorbeeld dexia staat 2, kan ik dan ingeven aankopen 1,80, verkopen 2,20?? en hoef ik dan zelf niet op te letten???
waar kan ik hier wat informatie over vinden voor beginnelingen??
kan ik ook gewoon aankopen bel20, algemeen, en als die stijgt verkopen?
mercikes
Je kan inderdaad bij bij Binck een aankoop aan 1,80 doen en dan bv een verkooporder met limiet 2,2 ingegeven en dan hoef je er niet meer naar uit te kijken.

Bij Binckbank zijn heel complexe aankoop en verkooporders mogelijk.
Toekomstige klanten van Binckbank krijgen een heel uitgebreide map thuisgestuurd.

De 2 goedkoopste en ook heel goede beursvenootschappen in Belgie zijn
Keytrade
tot 2500 euro aan- of verkoop  betaal je 7,5 euro
tot 5000                                              14,95 euro
tot 50 000                                            24,95 euro

Binckbank

tot 5000 euro aan-verkoop betaal je        9,75 euro
tot 25000                                              13,75 euro
tot 50000                                                19,75 euro

Dit zijn voorbeelden voor verhandelingen op de beurs van EURONEX
Boven deze tarieven komt er nog 1,7 pro mille beurstaks bij.
De kosten worden dus niet per aandeel aangerekend.
Bij Binckbank zijn er wat meer toeters en bellen aan ( oa realtime-streamingkoersen)

Binckbank doet permanent een klant brengt klant aan wervingsactie.
Er worden zowel voor de nieuwe klant als voor de aanbrenger 3 gratis transactie
van9,75 =29,25 euro aan gratis transacties aangeboden. De beurstaks blijft wel te betalen ook voor die gratis transacties.

Indien u interesse zou vertonen, kan u via een prive berichtje naar mij uw mailadres  en voornaam bezorgen, en dan krijg je
automatisch rechtstreeks van Binckbank de info . Ingeval je een andere volgorde zou volgen, dan wordt er geen klantenpremie toegekend.

In tegenstelling tot bij vele banken wordt er bij geen enkel van beide beursvenootschappen een bewaarloon aangerekend

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 14 april 2009, 11:20

@ Paul

Kleine correctie op de tarieven. Bij Binck kun je sinds een tijdje ook verhandelen tot 2.500 € aan 7.25 € kosten.

vinoangelo
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer vinoangelo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vinoangelo » 14 april 2009, 13:15

]Beleggingsfonds met kapitaalsgarantie??

Er werd mij een beleggingsfonds met kap.garantie voorgesteld door KBC,4% vd opbrengst  tvv de bank en de rest voor mij.

Ik heb geen ervaring met aandelen (allé infeite in 2003 een hele slechte)en nadien niets meer maar zou toch aangezien de lage intresten iets willen inzetten mits begeleiding natuurlijk. KBC adviseur stelde dit systeem voor maar ik weet niet...

Kan iemand met ervaring en die neutraal is mij hier raad in geven??

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 14 april 2009, 16:12

Hou er rekening mee dat wanneer je belegt bij een grootbank, je meestal geen service meer krijgt nadat je ingestapt bent in een fonds. De commissie is binnen en de klant mag zijne plan trekken. Dus ik vrees voor uw begeleiding.
Denk trouwens dat dit ook het geval is bij veel kleinere banken/makelaars. Daar zitten ook veel amateurs tussen. (bvb bij Argenta kenden ze Petercam niet, terwijl hun arpe-fonds wel door Petercam wordt beheerd)  ???

Kwil maar zeggen, als ge de tijd niet hebt of het verstand niet hebt om zelf uw aandelen of fondsen op te volgen, ge der beter niet aan begint. Een fonds kopen en het tien jaar laten 'gisten' werkt niet, ge zult geen schitterend rendement hebben.  :(
Kraad u dan een goede tak21 (met gewaarborgd rendement) aan zoals die van Generali, Allianz en BKCP-Expansion. Let op de instapkosten, 2% is haalbaar voor kleine bedragen.

torrevieja
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer torrevieja
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door torrevieja » 3 mei 2009, 12:55

De kosten bij DB zijn tot <5000euro namelijk 8 euro als ik het tenminste goed begrijp op hun site. Als ik er compleet naast zit hoor ik het wel zeker op dit geweldige forum. mvg

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 3 mei 2009, 13:19

Misschien wel maar 8 euro per beursorder maar ik heb gehoord dat ze een bewaarloon afrekenen! Ik vind het schandalig dat banken een bewaarloon afrekenen. Het kost het nl. 0,0 euro om op een virtuele manier (ergens een harde schijf bij de NBB)  effecten te bewaren. Effecten aan toonder kon je ook gratis thuis bewaren, ik weiger dus een cent uit te geven aan een bank om effecten te bewaren. Daarom is keytrade het goedkoopst. Een beursorder kost tot 2500 euro 7,5 euro op euronext brussel, maar je betaalt geen bewaarloon. Misschien zijn er andere beursmakelaars die betere tarieven geven op hogere beursorders. Hangt er dus vanaf hoeveel geld je in 1 keer wilt beleggen op de beurs. Ik ben nog jong en ben eerste posities aan het innemen op de beurs. Daarom is voor mij Keytrade voor aandelen en rabobank voor bepaalde fondsen, het voordeligst.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 3 mei 2009, 21:25

Pieterjan schreef: Misschien wel maar 8 euro per beursorder maar ik heb gehoord dat ze een bewaarloon afrekenen! Ik vind het schandalig dat banken een bewaarloon afrekenen. Het kost het nl. 0,0 euro om op een virtuele manier (ergens een harde schijf bij de NBB)  effecten te bewaren. Effecten aan toonder kon je ook gratis thuis bewaren, ik weiger dus een cent uit te geven aan een bank om effecten te bewaren. Daarom is keytrade het goedkoopst. Een beursorder kost tot 2500 euro 7,5 euro op euronext brussel, maar je betaalt geen bewaarloon. Misschien zijn er andere beursmakelaars die betere tarieven geven op hogere beursorders. Hangt er dus vanaf hoeveel geld je in 1 keer wilt beleggen op de beurs. Ik ben nog jong en ben eerste posities aan het innemen op de beurs. Daarom is voor mij Keytrade voor aandelen en rabobank voor bepaalde fondsen, het voordeligst.
Voor mij ook de beste combinatie.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

lotty
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer lotty
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lotty » 4 mei 2009, 11:57

Pieterjan schreef: Misschien wel maar 8 euro per beursorder maar ik heb gehoord dat ze een bewaarloon afrekenen! Ik vind het schandalig dat banken een bewaarloon afrekenen. Het kost het nl. 0,0 euro om op een virtuele manier (ergens een harde schijf bij de NBB)  effecten te bewaren. Effecten aan toonder kon je ook gratis thuis bewaren, ik weiger dus een cent uit te geven aan een bank om effecten te bewaren. Daarom is keytrade het goedkoopst. Een beursorder kost tot 2500 euro 7,5 euro op euronext brussel, maar je betaalt geen bewaarloon. Misschien zijn er andere beursmakelaars die betere tarieven geven op hogere beursorders. Hangt er dus vanaf hoeveel geld je in 1 keer wilt beleggen op de beurs. Ik ben nog jong en ben eerste posities aan het innemen op de beurs. Daarom is voor mij Keytrade voor aandelen en rabobank voor bepaalde fondsen, het voordeligst.
ja dat is een waar, ze rekenen een bewaarloon van 6 euro per soort effect aan, met een maximum van 50 euro per jaar.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 4 mei 2009, 21:47

lotty schreef:
ja dat is een waar, ze rekenen een bewaarloon van 6 euro per soort effect aan, met een maximum van 50 euro per jaar.
Hmmm toch liever niet dan. Zelfs bij Dexia is het bewaren van Dexia effecten gratis. Liever een instapkost en geen bewaarloon, dan geen instapkost en bewaarloon (iets waar ze geen klop voor moeten doen). Gemakkelijk geld is dat.

torrevieja
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer torrevieja
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door torrevieja » 6 mei 2009, 14:35

Kan iemand voor mij iets verduidelijken.Voor de aankoop van aandelen langs DB zijn de kosten voor een klein aantal 8 euro. Er werd hier vermeld dat ze een bewaarloon rekenen van 6 euro per jaar maar dat kan ik niet op hun site terugvinden en op dit spaargids bij brokers staat ook 0 % vermeld.Kan het ook rechtstreeks aan db vragen maar doe het liever hier eerst. bedankt en vg 

lotty
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer lotty
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lotty » 6 mei 2009, 15:16

hier vind je de tarieven van de bewaarlonen bij DB.

http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... ssier.html

de bewaarlonen worden pas aangerekend vanaf het begin van het jaar volgend op de aankoop.

torrevieja
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer torrevieja
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door torrevieja » 6 mei 2009, 17:32

Lotty; bedankt voor de inlichting. mvg

Zorba
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Zorba
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zorba » 7 mei 2009, 10:29

Binck is ook aantrekkelijk als je wordt aangebracht door een andere klant, nu krijg je 1000 euro transactietegoed:

Uitzonderlijk aanbod: Breng een nieuwe klant aan in de maand mei en doe hem € 1.000 transactietegoed cadeau
Binck.be schreef:Bent u enthousiast over onze dienstverlening, word dan nu BinckBank ambassadeur. Want als u een nieuwe klant aanbrengt vóór 1 juni 2009 krijgt hij/zij maar liefst € 1.000 aan gratis transacties.

Meld de nieuwe klant nu geheel vrijblijvend aan door onderstaand formulier in te vullen (uw eigen gegevens hoeft u niet in te vullen, deze worden automatisch meegestuurd). Wij sturen de door u aangebrachte klant vervolgens de BinckBank informatiemap toe.

Opent de nieuwe klant een rekening bij BinckBank vóór 1 juni, dan ontvangt hij/zij een transactietegoed van € 1.000. Dit transactietegoed dient opgebruikt te zijn binnen de 2 maanden.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over Binck. Ik had mijn aandelen bij DB maar heb ze laten overzetten. Moesten er geïnteresseerden zijn, PM  ;)
Laatst gewijzigd door Zorba op 7 mei 2009, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 10 mei 2009, 09:52

dve845 schreef: Een website waar vrij veel mensen Interactive Brokers gebruiken is geen reclame op het forum aub (op het forum kun je ze wel vragen stellen - ze antwoorden er vrij vlot).

is er iemand die ervaring heeft met IB en er tevreden van is?

Ik merk trouwens (maar dit tussen haakjes) dat ze er ook vrij veel belang hechten aan de rol die emoties bij beleggen spelen en dat er er (als ik het goed begrijp) elkaars aandelen analyseren die ze hebben. Ik heb bvb A en iemand anders B dan analyseer ik voor hem A en hij voor mij B. Om emoties tengevolge van de eigen positie uit te schakelen. Spreekt me wel aan. Ook de manier waaro pze er op vragen aantwoorden. Vlot en geen vraag is hen te min (ben maar een beginner).

Zorba,
Delen we dit dan?

groetjes/prettig weekend
Dirk
Vorig jaar is Interactive Brokers ook tersprake op spaargids gekomen.

Een van de grote nadelen is bv. dat de aandelenrekening in Amerika gevestigd is, de
geldrekening bv. in Duitsland - er zijn nog andere landen mogelijk en de vennootschap zelf in Luxemburg.

Heel dat boeltje moet je elk jaar juist op je belastingsbrief vermelden. Waarschijnlijk geen kat die weet hoe dat moet. Tussen Duitsland en Belgie bestaat ( in theorie ) een fiscale gegevensuitwisseling.

Interactive Brokers werkt onder verschillende namen , in Belgïe komt de naam Lynx wel eens voor.
Ze zijn inderdaad supergoedkoop op Amerikaanse beurzen, maar op de europese beurzen is hun tarief maar gemiddeld.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

35 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy