hoe op beurs beleggen??
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
hoe op beurs beleggen??
heb het vroeger gedaan, altijd bij DL en argenta, veel verloren indertijd (11 september), en er nooit meer naar omgekeken.
nu wilde ik toch (als kaupthing goed zou komen
) terug een deeltje beleggen, maar via computer... binckbank... denk ik.
kan ik voorbeeld dexia staat 2, kan ik dan ingeven aankopen 1,80, verkopen 2,20?? en hoef ik dan zelf niet op te letten???
waar kan ik hier wat informatie over vinden voor beginnelingen??
kan ik ook gewoon aankopen bel20, algemeen, en als die stijgt verkopen?
mercikes
nu wilde ik toch (als kaupthing goed zou komen

kan ik voorbeeld dexia staat 2, kan ik dan ingeven aankopen 1,80, verkopen 2,20?? en hoef ik dan zelf niet op te letten???
mercikes
Re: hoe op beurs beleggen??
Je kan inderdaad bij bij Binck een aankoop aan 1,80 doen en dan bv een verkooporder met limiet 2,2 ingegeven en dan hoef je er niet meer naar uit te kijken.plentycoups schreef: heb het vroeger gedaan, altijd bij DL en argenta, veel verloren indertijd (11 september), en er nooit meer naar omgekeken.
nu wilde ik toch (als kaupthing goed zou komen) terug een deeltje beleggen, maar via computer... binckbank... denk ik.
mercikes
Bij Binckbank zijn heel complexe aankoop en verkooporders mogelijk.
Toekomstige klanten van Binckbank krijgen een heel uitgebreide map thuisgestuurd.
De 2 goedkoopste en ook heel goede beursvenootschappen in Belgie zijn
Keytrade
tot 2500 euro aan- of verkoop betaal je 7,5 euro
tot 5000 14,95 euro
tot 50 000 24,95 euro
Binckbank
tot 5000 euro aan-verkoop betaal je 9,75 euro
tot 25000 13,75 euro
tot 50000 19,75 euro
Dit zijn voorbeelden voor verhandelingen op de beurs van EURONEX
Boven deze tarieven komt er nog 1,7 pro mille beurstaks bij.
De kosten worden dus niet per aandeel aangerekend.
Bij Binckbank zijn er wat meer toeters en bellen aan ( oa realtime-streamingkoersen)
Binckbank doet permanent een klant brengt klant aan wervingsactie.
Er worden zowel voor de nieuwe klant als voor de aanbrenger 3 gratis transactie
van9,75 =29,25 euro aan gratis transacties aangeboden. De beurstaks blijft wel te betalen ook voor die gratis transacties.
Indien u interesse zou vertonen, kan u via een prive berichtje naar mij uw mailadres en voornaam bezorgen, en dan krijg je
automatisch rechtstreeks van Binckbank de info . Ingeval je een andere volgorde zou volgen, dan wordt er geen klantenpremie toegekend.
In tegenstelling tot bij vele banken wordt er bij geen enkel van beide beursvenootschappen een bewaarloon aangerekend
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ Paul
Kleine correctie op de tarieven. Bij Binck kun je sinds een tijdje ook verhandelen tot 2.500 € aan 7.25 € kosten.
Kleine correctie op de tarieven. Bij Binck kun je sinds een tijdje ook verhandelen tot 2.500 € aan 7.25 € kosten.
-
- Newbie
- Contacteer:
]Beleggingsfonds met kapitaalsgarantie??
Er werd mij een beleggingsfonds met kap.garantie voorgesteld door KBC,4% vd opbrengst tvv de bank en de rest voor mij.
Ik heb geen ervaring met aandelen (allé infeite in 2003 een hele slechte)en nadien niets meer maar zou toch aangezien de lage intresten iets willen inzetten mits begeleiding natuurlijk. KBC adviseur stelde dit systeem voor maar ik weet niet...
Kan iemand met ervaring en die neutraal is mij hier raad in geven??
Er werd mij een beleggingsfonds met kap.garantie voorgesteld door KBC,4% vd opbrengst tvv de bank en de rest voor mij.
Ik heb geen ervaring met aandelen (allé infeite in 2003 een hele slechte)en nadien niets meer maar zou toch aangezien de lage intresten iets willen inzetten mits begeleiding natuurlijk. KBC adviseur stelde dit systeem voor maar ik weet niet...
Kan iemand met ervaring en die neutraal is mij hier raad in geven??
Hou er rekening mee dat wanneer je belegt bij een grootbank, je meestal geen service meer krijgt nadat je ingestapt bent in een fonds. De commissie is binnen en de klant mag zijne plan trekken. Dus ik vrees voor uw begeleiding.
Denk trouwens dat dit ook het geval is bij veel kleinere banken/makelaars. Daar zitten ook veel amateurs tussen. (bvb bij Argenta kenden ze Petercam niet, terwijl hun arpe-fonds wel door Petercam wordt beheerd)
Kwil maar zeggen, als ge de tijd niet hebt of het verstand niet hebt om zelf uw aandelen of fondsen op te volgen, ge der beter niet aan begint. Een fonds kopen en het tien jaar laten 'gisten' werkt niet, ge zult geen schitterend rendement hebben.
Kraad u dan een goede tak21 (met gewaarborgd rendement) aan zoals die van Generali, Allianz en BKCP-Expansion. Let op de instapkosten, 2% is haalbaar voor kleine bedragen.
Denk trouwens dat dit ook het geval is bij veel kleinere banken/makelaars. Daar zitten ook veel amateurs tussen. (bvb bij Argenta kenden ze Petercam niet, terwijl hun arpe-fonds wel door Petercam wordt beheerd)

Kwil maar zeggen, als ge de tijd niet hebt of het verstand niet hebt om zelf uw aandelen of fondsen op te volgen, ge der beter niet aan begint. Een fonds kopen en het tien jaar laten 'gisten' werkt niet, ge zult geen schitterend rendement hebben.

Kraad u dan een goede tak21 (met gewaarborgd rendement) aan zoals die van Generali, Allianz en BKCP-Expansion. Let op de instapkosten, 2% is haalbaar voor kleine bedragen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De kosten bij DB zijn tot <5000euro namelijk 8 euro als ik het tenminste goed begrijp op hun site. Als ik er compleet naast zit hoor ik het wel zeker op dit geweldige forum. mvg
Misschien wel maar 8 euro per beursorder maar ik heb gehoord dat ze een bewaarloon afrekenen! Ik vind het schandalig dat banken een bewaarloon afrekenen. Het kost het nl. 0,0 euro om op een virtuele manier (ergens een harde schijf bij de NBB) effecten te bewaren. Effecten aan toonder kon je ook gratis thuis bewaren, ik weiger dus een cent uit te geven aan een bank om effecten te bewaren. Daarom is keytrade het goedkoopst. Een beursorder kost tot 2500 euro 7,5 euro op euronext brussel, maar je betaalt geen bewaarloon. Misschien zijn er andere beursmakelaars die betere tarieven geven op hogere beursorders. Hangt er dus vanaf hoeveel geld je in 1 keer wilt beleggen op de beurs. Ik ben nog jong en ben eerste posities aan het innemen op de beurs. Daarom is voor mij Keytrade voor aandelen en rabobank voor bepaalde fondsen, het voordeligst.
Voor mij ook de beste combinatie.Pieterjan schreef: Misschien wel maar 8 euro per beursorder maar ik heb gehoord dat ze een bewaarloon afrekenen! Ik vind het schandalig dat banken een bewaarloon afrekenen. Het kost het nl. 0,0 euro om op een virtuele manier (ergens een harde schijf bij de NBB) effecten te bewaren. Effecten aan toonder kon je ook gratis thuis bewaren, ik weiger dus een cent uit te geven aan een bank om effecten te bewaren. Daarom is keytrade het goedkoopst. Een beursorder kost tot 2500 euro 7,5 euro op euronext brussel, maar je betaalt geen bewaarloon. Misschien zijn er andere beursmakelaars die betere tarieven geven op hogere beursorders. Hangt er dus vanaf hoeveel geld je in 1 keer wilt beleggen op de beurs. Ik ben nog jong en ben eerste posities aan het innemen op de beurs. Daarom is voor mij Keytrade voor aandelen en rabobank voor bepaalde fondsen, het voordeligst.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
ja dat is een waar, ze rekenen een bewaarloon van 6 euro per soort effect aan, met een maximum van 50 euro per jaar.Pieterjan schreef: Misschien wel maar 8 euro per beursorder maar ik heb gehoord dat ze een bewaarloon afrekenen! Ik vind het schandalig dat banken een bewaarloon afrekenen. Het kost het nl. 0,0 euro om op een virtuele manier (ergens een harde schijf bij de NBB) effecten te bewaren. Effecten aan toonder kon je ook gratis thuis bewaren, ik weiger dus een cent uit te geven aan een bank om effecten te bewaren. Daarom is keytrade het goedkoopst. Een beursorder kost tot 2500 euro 7,5 euro op euronext brussel, maar je betaalt geen bewaarloon. Misschien zijn er andere beursmakelaars die betere tarieven geven op hogere beursorders. Hangt er dus vanaf hoeveel geld je in 1 keer wilt beleggen op de beurs. Ik ben nog jong en ben eerste posities aan het innemen op de beurs. Daarom is voor mij Keytrade voor aandelen en rabobank voor bepaalde fondsen, het voordeligst.
Hmmm toch liever niet dan. Zelfs bij Dexia is het bewaren van Dexia effecten gratis. Liever een instapkost en geen bewaarloon, dan geen instapkost en bewaarloon (iets waar ze geen klop voor moeten doen). Gemakkelijk geld is dat.lotty schreef:ja dat is een waar, ze rekenen een bewaarloon van 6 euro per soort effect aan, met een maximum van 50 euro per jaar.Pieterjan schreef: Misschien wel maar 8 euro per beursorder maar ik heb gehoord dat ze een bewaarloon afrekenen! Ik vind het schandalig dat banken een bewaarloon afrekenen. Het kost het nl. 0,0 euro om op een virtuele manier (ergens een harde schijf bij de NBB) effecten te bewaren. Effecten aan toonder kon je ook gratis thuis bewaren, ik weiger dus een cent uit te geven aan een bank om effecten te bewaren. Daarom is keytrade het goedkoopst. Een beursorder kost tot 2500 euro 7,5 euro op euronext brussel, maar je betaalt geen bewaarloon. Misschien zijn er andere beursmakelaars die betere tarieven geven op hogere beursorders. Hangt er dus vanaf hoeveel geld je in 1 keer wilt beleggen op de beurs. Ik ben nog jong en ben eerste posities aan het innemen op de beurs. Daarom is voor mij Keytrade voor aandelen en rabobank voor bepaalde fondsen, het voordeligst.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kan iemand voor mij iets verduidelijken.Voor de aankoop van aandelen langs DB zijn de kosten voor een klein aantal 8 euro. Er werd hier vermeld dat ze een bewaarloon rekenen van 6 euro per jaar maar dat kan ik niet op hun site terugvinden en op dit spaargids bij brokers staat ook 0 % vermeld.Kan het ook rechtstreeks aan db vragen maar doe het liever hier eerst. bedankt en vg
hier vind je de tarieven van de bewaarlonen bij DB.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... ssier.html
de bewaarlonen worden pas aangerekend vanaf het begin van het jaar volgend op de aankoop.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... ssier.html
de bewaarlonen worden pas aangerekend vanaf het begin van het jaar volgend op de aankoop.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Lotty; bedankt voor de inlichting. mvg
Binck is ook aantrekkelijk als je wordt aangebracht door een andere klant, nu krijg je 1000 euro transactietegoed:
Uitzonderlijk aanbod: Breng een nieuwe klant aan in de maand mei en doe hem € 1.000 transactietegoed cadeau
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over Binck. Ik had mijn aandelen bij DB maar heb ze laten overzetten. Moesten er geïnteresseerden zijn, PM
Uitzonderlijk aanbod: Breng een nieuwe klant aan in de maand mei en doe hem € 1.000 transactietegoed cadeau
Binck.be schreef:Bent u enthousiast over onze dienstverlening, word dan nu BinckBank ambassadeur. Want als u een nieuwe klant aanbrengt vóór 1 juni 2009 krijgt hij/zij maar liefst € 1.000 aan gratis transacties.
Meld de nieuwe klant nu geheel vrijblijvend aan door onderstaand formulier in te vullen (uw eigen gegevens hoeft u niet in te vullen, deze worden automatisch meegestuurd). Wij sturen de door u aangebrachte klant vervolgens de BinckBank informatiemap toe.
Opent de nieuwe klant een rekening bij BinckBank vóór 1 juni, dan ontvangt hij/zij een transactietegoed van € 1.000. Dit transactietegoed dient opgebruikt te zijn binnen de 2 maanden.
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over Binck. Ik had mijn aandelen bij DB maar heb ze laten overzetten. Moesten er geïnteresseerden zijn, PM

Laatst gewijzigd door Zorba op 7 mei 2009, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig jaar is Interactive Brokers ook tersprake op spaargids gekomen.dve845 schreef: Een website waar vrij veel mensen Interactive Brokers gebruiken is geen reclame op het forum aub (op het forum kun je ze wel vragen stellen - ze antwoorden er vrij vlot).
is er iemand die ervaring heeft met IB en er tevreden van is?
Ik merk trouwens (maar dit tussen haakjes) dat ze er ook vrij veel belang hechten aan de rol die emoties bij beleggen spelen en dat er er (als ik het goed begrijp) elkaars aandelen analyseren die ze hebben. Ik heb bvb A en iemand anders B dan analyseer ik voor hem A en hij voor mij B. Om emoties tengevolge van de eigen positie uit te schakelen. Spreekt me wel aan. Ook de manier waaro pze er op vragen aantwoorden. Vlot en geen vraag is hen te min (ben maar een beginner).
Zorba,
Delen we dit dan?
groetjes/prettig weekend
Dirk
Een van de grote nadelen is bv. dat de aandelenrekening in Amerika gevestigd is, de
geldrekening bv. in Duitsland - er zijn nog andere landen mogelijk en de vennootschap zelf in Luxemburg.
Heel dat boeltje moet je elk jaar juist op je belastingsbrief vermelden. Waarschijnlijk geen kat die weet hoe dat moet. Tussen Duitsland en Belgie bestaat ( in theorie ) een fiscale gegevensuitwisseling.
Interactive Brokers werkt onder verschillende namen , in Belgïe komt de naam Lynx wel eens voor.
Ze zijn inderdaad supergoedkoop op Amerikaanse beurzen, maar op de europese beurzen is hun tarief maar gemiddeld.