Hoe opbrengst berekenen bij verkoop
TIP
-
Apocalyptica
- Newbie

- Contacteer:
Hoe opbrengst berekenen bij verkoop
Appartement in mijn eigendom die ik wil verkopen voor aankoop huis.
Hoe kan ik bepalen hoeveel geld er "vrijkomt" uit de hypothecaire lening die ik kan aanwenden voor het kopen van een huis?
Appartement gekocht voor 169K
134K werd geleend op 20 jaar. Ongeveer 450 euro/maand kapitaalaflossing
Stel dat ik mijn appartement nu verkoop voor 200K, hoeveel geld heb ik dan beschikbaar die ik kan gebruiken voor een huis te kopen? (los van extra inbreng spaargeld) ?
bedankt
Hoe kan ik bepalen hoeveel geld er "vrijkomt" uit de hypothecaire lening die ik kan aanwenden voor het kopen van een huis?
Appartement gekocht voor 169K
134K werd geleend op 20 jaar. Ongeveer 450 euro/maand kapitaalaflossing
Stel dat ik mijn appartement nu verkoop voor 200K, hoeveel geld heb ik dan beschikbaar die ik kan gebruiken voor een huis te kopen? (los van extra inbreng spaargeld) ?
bedankt
Re: Hoe opbrengst berekenen bij verkoop
In de veronderstelling dat je de huidige lening volledig wil afbetalen met de opbrengst van de woning: je moet de aflossingstabel van je lening nakijken.
Voor de maand waarin je de lening vervroegd afbetaalt kan je nagaan:
- het openstaand saldo van de lening
- hoeveel intrest je maandelijks afbetaalt - dit bedrag vermenigvuldig je met drie
Déze twee bedragen trek je af van de verkoopsprijs van je appartement (min eventuele makelaarskosten) en kan je gebruiken voor de aankoop van het huis.
Voor de maand waarin je de lening vervroegd afbetaalt kan je nagaan:
- het openstaand saldo van de lening
- hoeveel intrest je maandelijks afbetaalt - dit bedrag vermenigvuldig je met drie
Déze twee bedragen trek je af van de verkoopsprijs van je appartement (min eventuele makelaarskosten) en kan je gebruiken voor de aankoop van het huis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.