Hoe profiteren van daling van de EURO?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe profiteren van daling van de EURO?
Volgens mij gaat de Euro de komende weken verder dalen.
Weet iemand wat een goed product is om te beleggen in een daling van de Euro?
Re: Hoe profiteren van daling van de EURO?
Obligaties in AUD zijn daar een goede keuze voor:
Enerzijds is de AUD momenteel een sterke munt, die nog verder versterkt zal worden door de recente renteverhoging in Australie.
Anderzijds brengen dergelijke obligaties typisch meer dan 5% à 6% op, dit is interessant mocht de daling van de euro omkeren en je dus een tijdje aan die belegging vastzit.
Daarnaast zijn dergelijke obligaties overal zeer vlot verkrijgbaar.
Pas op: muntspeculatie is een heel gevaarlijk iets, absoluut af te raden voor de voorzichtige belegger !
Enerzijds is de AUD momenteel een sterke munt, die nog verder versterkt zal worden door de recente renteverhoging in Australie.
Anderzijds brengen dergelijke obligaties typisch meer dan 5% à 6% op, dit is interessant mocht de daling van de euro omkeren en je dus een tijdje aan die belegging vastzit.
Daarnaast zijn dergelijke obligaties overal zeer vlot verkrijgbaar.
Pas op: muntspeculatie is een heel gevaarlijk iets, absoluut af te raden voor de voorzichtige belegger !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Alle munten staan onder druk. Je kan ook beleggen in goud of in fondsen die in goudbeleggingen doen. Om er lukraak één uit te kiezen: "BlackRock Global Funds World Gold Fund" verkrijgbaar bij bv. Rabobank.be.gerd schreef:Volgens mij gaat de Euro de komende weken verder dalen.
Het risico zit er dik in dat je de markt achternaholt. Als China voorbeeld onverwacht met een boodschap komt dat een massa's dollars en Amerikaans staatspapier met verlies op de markt gooit en elke € en Europees staatspapier dat ze kunnen bemachtigen opkopen dan gaat de € een grote boost kennen. Dit is een puur hypothetisch voorbeeld maar is zijn wel degelijk veel tekenen aan de wand dat er monetaire bubbles heersen.
De consensus lijkt wel te zijn dat China zijn munt gaat appreciëren. Hoe je hier op kunt speculeren als particulier weet ik ook niet.
Verlopig hou ik voor mijn centen het vertrouwen in de €. Deze munt wordt nog altijd werelwijd aanvaard en op de lange termijngrafiek doet deze het nog niet zo slecht.
ik dacht eerder aan iets als een tracker of warrant. Of is dat te risicovol?
@gerd:
Als je andere beleggingsvormen neemt, loop je een dubbel risico; het muntrisico én het inherente risico van die belegging zelf. Vandaar mijn voorkeur voor de vastrentende belegging, waar je toch een bepaalde zekerheid hebt qua rendement die een gelijkaardige daling kan compenseren.
Ik heb vroeger nog gedurfd fondsen in US dollar te kopen, omdat ik (of mijn adviseur) ook dacht dat de munt ging opwaarderen. Helaas ging het de verkeerde kant op en ik heb mijn lesje wel geleerd: wisselmarkten zijn nog minder voorspelbaar dan de beurs zelf. Uiteindelijk ben je dan verplicht het geld in de vreemde munt te houden tot die ooit eens terug boven water komt.
Als je andere beleggingsvormen neemt, loop je een dubbel risico; het muntrisico én het inherente risico van die belegging zelf. Vandaar mijn voorkeur voor de vastrentende belegging, waar je toch een bepaalde zekerheid hebt qua rendement die een gelijkaardige daling kan compenseren.
Ik heb vroeger nog gedurfd fondsen in US dollar te kopen, omdat ik (of mijn adviseur) ook dacht dat de munt ging opwaarderen. Helaas ging het de verkeerde kant op en ik heb mijn lesje wel geleerd: wisselmarkten zijn nog minder voorspelbaar dan de beurs zelf. Uiteindelijk ben je dan verplicht het geld in de vreemde munt te houden tot die ooit eens terug boven water komt.
-
Guest
Fysiek goud kopen is ook een mogelijkheid. Dan hoef je je geen zorgen de maken over economische/fiscale situatie van de andere munt waarin je belegt.