Hoe stabiel is NIBC Bank (0,42% netto)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Hoe stabiel is NIBC Bank (0,42% netto)
Mag ik vragen waarom je je EID niet gebruikt hebt? Uit principe?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heb je de aanvraag bij NIBC niet volledig via internet gedaan. Dacht dat je ook kopie ID kon uploaden bij hen of heb je dat per post naar hen verstuurd?
Quality growth investor
Kan je bij NIBC klant worden met je EID? Keek onlangs naar hun procedure en zag daar niks over. Werken die niet met uploaden pasfoto's? Zo zijn er nogal veel. EID is wel makkelijker want dan geen pasfoto's nodig.CarpeNoctem schreef: ↑4 oktober 2019, 11:17 Mag ik vragen waarom je je EID niet gebruikt hebt? Uit principe?
Quality growth investor
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bij NIBC weet ik het niet (meer).
Bij Santander alleszins wel.
Bij Santander alleszins wel.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Om de een of andere reden heb ik moeite op mijn pc om het EID programma goed te laten werken.CarpeNoctem schreef: ↑4 oktober 2019, 11:17 Mag ik vragen waarom je je EID niet gebruikt hebt? Uit principe?
De software schijnt altijd te verdwijnen. Ik twijfel aan mezelf of ik dat zelf heb opgeruimd iedere keer of dat er misschien een of andere cleaner dat doet.
Ik had geen zin om dat programma opnieuw te installeren maar deed het dan toch... om bij de verbinding telkens errors te krijgen (ook na herstart pc). Het ding zei niet dat ik de verkeerde code gaf.
Ik heb toen de 'gemakkelijke oplossing' gekozen op dat moment : NIET via EID, maar dat komt je verder in het proces een beetje zuur / duur te staan. Eens je dat pad bent ingeslagen kan je het niet meer doen zoals jij en FTP, niet meer zo vlot .. en je moet formulieren afdrukken, tekenen, opsturen.
Volledig via internet gedaan. Kopie ID opgestuurd met email in de avond. Je mag kiezen : email of met de post (gratis).
Vroeg in de ochtend de volgende dag werd ik al gebeld daarover, ter controle zei men.
Alles zou gisteren in orde zijn. Niet dus.
Je andere vraag : ik doe een verhaal over 2 banken.
Ik ben eergisteren zowel bij NIBC als bij Santander klant geworden. Lees het eens opnieuw ?
Bij NIBC kan je niet klant worden met EID. Bij Santander wel.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ach zo, op mijn desktop uit de jaren stilletjes (nog met Vista) heb ik ook altijd problemen, met de laptop lukt het meestal wel. Maar bij het inschrijven bij Santander werd er een eigen EID-programmaatje geïnstalleerd en dat werkte zonder pruttelen.
Ja ;. gezien dat dat kon geinstalleerd worden. Hier pruttelde het wel.. Er kwam zelfs niets van in huis.
Ik gebruikte een recente desktop met win10.*
De standaard EID reader deed het daarna ook niet meer..misschien omdat het met dat programmaatje van hen moest ?
*Edit : vermoedelijk een incompabiliteit met de browser weer (?)
Ik gebruikte een recente desktop met win10.*
De standaard EID reader deed het daarna ook niet meer..misschien omdat het met dat programmaatje van hen moest ?
*Edit : vermoedelijk een incompabiliteit met de browser weer (?)
Laatst gewijzigd door haelewyn op 4 oktober 2019, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook meestal problemen met die eid software in die mate dat ik het voor London al kan heb opgegeven en met de tokens werk maar voor Santander werkte het dankzij hun eigen programmatje perfect.
Ik las ooit dat NIBC Turkse roots zou hebben en doordat de Turkse Lira met haar Erdogan in heel zwaar water terecht kwam, had ik geen vertrouwen in die bank meer. Nu is de situatie in Turkije wel wat beter geworden en het land hecht belang aan goud ter diversificatie.
Daarentegen heb ik nu zeker geen vertrouwen meer in Deutsche bank, Commerzbank en Italiaanse banken. Als DB valt dan sleurt die heel wat banken mee.
Ik koop alvast geen bankaandelen, want die negatieve rentes tasten hun winsten aan en hun boekhoudingen zijn ondoorzichtig.
Daarentegen heb ik nu zeker geen vertrouwen meer in Deutsche bank, Commerzbank en Italiaanse banken. Als DB valt dan sleurt die heel wat banken mee.
Ik koop alvast geen bankaandelen, want die negatieve rentes tasten hun winsten aan en hun boekhoudingen zijn ondoorzichtig.
Bij Moneyou gingen transfers altijd erg snel. Binnen 1 bankwerkdag was altijd alles op bestemming.
Ervaringen met nibc en santander hier ?
Ervaringen met nibc en santander hier ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Van Crelan en Keytrade naar Santander: D+1
https://boerse.ard.de/anlagestrategie/b ... ll100.html
De ECB vindt dus dat de banken goed voorbereid zijn op een schok:
"Sinds de ernstige financiële crisis van 2008 hebben de toezichthouders de regels aangescherpt. Banken moeten voldoende onderpand verstrekken om 30 kalenderdagen te overleven in geval van liquiditeitstekorten. Sinds november 2014 volgt de ECB direct de grootste financiële instellingen in het eurogebied."
Vandaag is er door een bankrun in Hong Kong beslist dat er maximum 38$ in plaats van 1500$ mag afgehaald aan pinautomaten. Bijkomend is er onverwacht ook een Indiase bank failliet gegaan.
Onze Europese banken zijn daarentegen betrouwbaar volgens de ECB.
Laat het ons hopen, want alle grote banken danken duizenden medewerkers af. Dat zal een teken zijn dat het goed gaat zeker?
De ECB vindt dus dat de banken goed voorbereid zijn op een schok:
"Sinds de ernstige financiële crisis van 2008 hebben de toezichthouders de regels aangescherpt. Banken moeten voldoende onderpand verstrekken om 30 kalenderdagen te overleven in geval van liquiditeitstekorten. Sinds november 2014 volgt de ECB direct de grootste financiële instellingen in het eurogebied."
Vandaag is er door een bankrun in Hong Kong beslist dat er maximum 38$ in plaats van 1500$ mag afgehaald aan pinautomaten. Bijkomend is er onverwacht ook een Indiase bank failliet gegaan.
Onze Europese banken zijn daarentegen betrouwbaar volgens de ECB.
Laat het ons hopen, want alle grote banken danken duizenden medewerkers af. Dat zal een teken zijn dat het goed gaat zeker?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Als Erdogan de koerden gaat aanvallen in Syrië kan het daar terug serieus escaleren...en den Amerikaan trekt het hem niet meer aan...criticus schreef: ↑5 oktober 2019, 23:47 Ik las ooit dat NIBC Turkse roots zou hebben en doordat de Turkse Lira met haar Erdogan in heel zwaar water terecht kwam, had ik geen vertrouwen in die bank meer. Nu is de situatie in Turkije wel wat beter geworden en het land hecht belang aan goud ter diversificatie.
Pas een rekening geopend bij NIBC. Het werkt zoals bij Moneyou, met een tegenrekening en een code via gsm.sortino schreef: ↑4 oktober 2019, 11:24Kan je bij NIBC klant worden met je EID? Keek onlangs naar hun procedure en zag daar niks over. Werken die niet met uploaden pasfoto's? Zo zijn er nogal veel. EID is wel makkelijker want dan geen pasfoto's nodig.CarpeNoctem schreef: ↑4 oktober 2019, 11:17 Mag ik vragen waarom je je EID niet gebruikt hebt? Uit principe?
Openen ging heel vlot. Ik kreeg kort nadien telefoon van een Vlaamse medewerker die me verder informeerde.
Ik heb dan 5 euro gestort vanaf de tegenrekening en dat stond er de volgende dag op.
Ze vallen onder Het Nederlands garantiefonds.
Net ondervonden : van Belfius naar NIBC direct is ook D+1
Ik ga het ook eens omgekeerd proberen, van NIBC en Santander naar Belfius.
Ergens heb ik een beetje spijt dat ik ING niet als tegenrekening heb genomen. Om de een of andere reden staat het geld daar altijd rapper op de rekening en gebeurt een uitgaande overschrijving ook sneller.
Daarentegen werkt het voor mij bij KBC (basisrekening) en Hello Bank nog trager dan bij Belfius.
@Mouche : idem, goede ervaring. Het ging redelijk snel en vlot ware het niet dat ze in mijn geval wel een foutje maakten in de procedure waardoor die even tot een halt kwam. Even gebeld en dat werd dan ook weer onmiddellijk, in perfect NL en vriendelijk opgelost.
Idem voor Santander. Alles ging zeer vlot.