Hoe termijnrekening afsluiten bij Ethias ?
TIP
Hoe termijnrekening afsluiten bij Ethias ?
Ik wil bij Ethias een termijnrekening aflsluiten.
Maar wanneer ik dat via hun website wil doen moet ik eerst een zicht en spaarrekening openen.
Is dat de normale manier van werken ?
En kan ik dan na ik die rekening heb de termijnrekening openen of hoe werkt dat precies ?
Maar wanneer ik dat via hun website wil doen moet ik eerst een zicht en spaarrekening openen.
Is dat de normale manier van werken ?
En kan ik dan na ik die rekening heb de termijnrekening openen of hoe werkt dat precies ?
Re: Hoe termijnrekening afsluiten bij Ethias ?
Inderdaad ,
eerst spaar- en zicht openen ,
dan kan je via webbanking termijnrek openen
eerst spaar- en zicht openen ,
dan kan je via webbanking termijnrek openen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt, heb dat inmiddels ook al gedaan.
-
yves
ja maar terwijl het wachten is op de toegangscodes voor web banking, verandert de rente op de termijnrekening. Of zie ik dat verkeerd en is de datum van openen van zicht en spaarrekening bepalend voor de rente van der termijnrekening?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik vrees d'er ook voor dat als je nu nog 'n zicht- en spaarrekening moet gaan afsluiten via het circuit van openen op de site, wachten op de documenten en andere "login"-poeha intussen de rente op de "1-jaars termijnrekening" al achterhaald is. Zou daar anders ook wel willen instappen, maar de kantoren aanvaarden geen cash, bankcheques ed...yves schreef: ja maar terwijl het wachten is op de toegangscodes voor web banking, verandert de rente op de termijnrekening. Of zie ik dat verkeerd en is de datum van openen van zicht en spaarrekening bepalend voor de rente van der termijnrekening?
Kl...-systeem als je snel nog ergens wil instappen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Kbc gaat toch ook pas in vanaf 1 december.
Heb dit vorige week zelfs zonder afspraak gedaan bij ethias, zo binnengestapt en rekening geopend. Formulier terplaatse ingevuld om termijnrekening te openen. Inmiddels al identificatienummer en paswoord ontvangen. Nu nog ff wachten op digicard. Hopelijk krijg ik nog een deel geld gestort op die termijrek. voor de daling van de rentes.
Ik ben al jaren klant bij Ethias voor al mijn verzekeringen en ook voor beleggingen.
De meeste zaken regel ik via 'Post' in 'Mijn Ethias', maar als ik specifieke info nodig heb of iets vlug wil geregeld krijgen, dan ga ik - en dit zonder afspraak - naar het kantoor in Merksem.
Daar word ik steeds vriendelijk te woord gestaan en krijg ik duidelijke uitleg.
Je kan daar inderdaad niet cash of met bankcheques betalen, maar wel met bankkaart.
De meeste zaken regel ik via 'Post' in 'Mijn Ethias', maar als ik specifieke info nodig heb of iets vlug wil geregeld krijgen, dan ga ik - en dit zonder afspraak - naar het kantoor in Merksem.
Daar word ik steeds vriendelijk te woord gestaan en krijg ik duidelijke uitleg.
Je kan daar inderdaad niet cash of met bankcheques betalen, maar wel met bankkaart.
Al wie nu nog wil intekenen bij Ethias voor deze termijnrekening is.... reeds te laat. De termijnrente voor 1 jaar werd verlaagd van 5,50% bruto naar... 4,85% bruto. Een serieus verschil me dunkt. Geluk gehad, donderdagavond ingetekend op deze van 5,5%
Pff, te laat dan! Als het moet vlug gaan en je moet dan nog een rekening proberen te openen bij eende welke bank mag je het wel vergeten.
Zal dit in de toekomst wel vermijden door preventief reeds een rekening te openen
Zal dit in de toekomst wel vermijden door preventief reeds een rekening te openen
Ik heb vorige week mijn aanvraag gedaan, ze kunnen me die 5,5 geven of ik ben er mee alles weg.
1 x first rek
2 x first junior
Volledige verzekerings polis.
Ben eens benieuwd.
1 x first rek
2 x first junior
Ben eens benieuwd.
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
Als het geld op je zichtrekening bij Ethias staat wordt het automatisch overgeschreven naar je termijnrekening.karine schreef: Ik heb vorige week mijn aanvraag gedaan, ze kunnen me die 5,5 geven of ik ben er mee alles weg.
1 x first rek
2 x first junior
Ben eens benieuwd.
Ik vrees er echter voor als je geen inschrijving hebt gedaan via my ethias, of direct in een Ethias kantoor,vóór vandaag, je aan de 4,85% zal berekend krijgen.
Ik ben ook benieuwd, heb gisteren papieren getekend in het kantoor à 5,5% en heb gisterenavond nog overgeschreven naar de Ethiaszichtrekening vanaf Keytrade. Vandaag heb ik voor de goede orde via webmail aan Ethias gevraagd mij te bevestigen dat ze wel degelijk à 5,50% zullen berekenen, zijnde de rentevoet overeengekomen op moment van onderschrijving.
Natuurlijk, ik kon vorige week geen termijnrek starten omdat ik eerst webbanking moest aanvragen.
Heb net een klachtenbrief gestuurd en laat het resultaat weten.
Heb net een klachtenbrief gestuurd en laat het resultaat weten.
-
yves
@karine
de dame aan de telefoon van Ehias bank zei gisteren, als je voor 24u00 een zicht- en spaarekening opende voor een termijndeposito dan moet voor de rente van 5,5% binnen de 10 dagen het bedrag op de termijndeposito staan.
Kan er iemand dit bevestigen?
de dame aan de telefoon van Ehias bank zei gisteren, als je voor 24u00 een zicht- en spaarekening opende voor een termijndeposito dan moet voor de rente van 5,5% binnen de 10 dagen het bedrag op de termijndeposito staan.
Kan er iemand dit bevestigen?