Hoe werken accumulerende ETF's?
TIP
Hoe werken accumulerende ETF's?
Hallo,
Ik ben nieuw in beleggen en heb mij de laatste dagen proberen inlezen in de mogelijkheden. Ik wil op lange termijn beleggen (20-30 jaar). Wat mij persoonlijk het meest aantrekt, zijn de accumulerende ETF's. Ik weet ondertussen dat je een verschil in taks hebt tussen Belgisch geregistreerde en internationale. Dat er distributieve en accumulerende bestaan. Dat accumulerende de dividenden meteen herinvesteren waardoor je geen roerende voorheffing moet betalen, wat voor langetermijn beleggen voordelig is.
Waar ik, vooraleer ik ermee zou starten, niks van kan terugvinden, is het recupereren van je investering + rendement op het einde van de rit. Hoe gebeurt dat met accumulerende ETF's als deze elke keer automatisch opnieuw belegd worden? En betaal je uiteindelijk dan op het einde 30% roerende voorheffing op het totale rendement van 20 of 30 jaar?
Excuses als dit domme vragen lijken, ik kon er niet zo direct iets van vinden en deze vragen houden mij toch bezig
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes
Ik ben nieuw in beleggen en heb mij de laatste dagen proberen inlezen in de mogelijkheden. Ik wil op lange termijn beleggen (20-30 jaar). Wat mij persoonlijk het meest aantrekt, zijn de accumulerende ETF's. Ik weet ondertussen dat je een verschil in taks hebt tussen Belgisch geregistreerde en internationale. Dat er distributieve en accumulerende bestaan. Dat accumulerende de dividenden meteen herinvesteren waardoor je geen roerende voorheffing moet betalen, wat voor langetermijn beleggen voordelig is.
Waar ik, vooraleer ik ermee zou starten, niks van kan terugvinden, is het recupereren van je investering + rendement op het einde van de rit. Hoe gebeurt dat met accumulerende ETF's als deze elke keer automatisch opnieuw belegd worden? En betaal je uiteindelijk dan op het einde 30% roerende voorheffing op het totale rendement van 20 of 30 jaar?