Hoe wordt rente berekend op 'variabele' spaarrekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Hoe wordt rente berekend op 'variabele' spaarrekening?
Hallo iedereen,
Het overkomt me wel eens dat ik mijn spaarrekening even plunder, en later weer aanvul, maar hoe zit het eigenlijk met de rente op deze spaarrekening?
Stel, ik heb op 1 januari 2009 25000 euro op de spaarrekening, en in maart en april haal ik telkens 1500 euro af, en in september komt er weer 1500 bij, ...
Hoe berekent de bank de rente die ik op deze rekening zou krijgen in 2010?
En is deze methode voor elke bank hetzelfde?
Eigenlijk iets waar ik nog nooit bij stilstond :-)
G.
Het overkomt me wel eens dat ik mijn spaarrekening even plunder, en later weer aanvul, maar hoe zit het eigenlijk met de rente op deze spaarrekening?
Stel, ik heb op 1 januari 2009 25000 euro op de spaarrekening, en in maart en april haal ik telkens 1500 euro af, en in september komt er weer 1500 bij, ...
Hoe berekent de bank de rente die ik op deze rekening zou krijgen in 2010?
En is deze methode voor elke bank hetzelfde?
Eigenlijk iets waar ik nog nooit bij stilstond :-)
G.
Re: Hoe wordt rente berekend op 'variabele' spaarrekening?
Per dag dat het geld op je rekening staat krijg je op het eind van het jaar je basisrente/365 (of 266 in schrikkeljaar).
De extra getrouwheidspremie krijg je enkel op bedragen die minstens 6 maand lang op de rekening zijn blijven staan.
De extra getrouwheidspremie krijg je enkel op bedragen die minstens 6 maand lang op de rekening zijn blijven staan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dacht dat die getrouwheidspremie ( na de overgangsperiode ) 12 maanden op de rekening moest staan
Idd, vrek sprak nog over de aangroeipremie in het oude systeem. 1 jan. 2009 was nog de oude regeling...paul schreef: dacht dat die getrouwheidspremie ( na de overgangsperiode ) 12 maanden op de rekening moest staan
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Inderdaad, foutje, moet 12 maand zijn voor de getrouwheidspremie.
Of in een aantal gevallen 11 maand: dan geldt de premie ook voor bedragen die later in januari gestort zijn. Enfin, veel verschil maakt dat in praktijk niet.
Of in een aantal gevallen 11 maand: dan geldt de premie ook voor bedragen die later in januari gestort zijn. Enfin, veel verschil maakt dat in praktijk niet.