Hoe zal de post-COVID-19 maatschappij er uit zien?
Re: Hoe zal de post-COVID-19 maatschappij er uit zien?
We zijn 111 dagen ver in deze tragedie met op dit moment officieel 31.000 doden.
https://www.hln.be/de-krant/tijdlijn-ho ... ~af3c8064/
Wat de beste aanpak is, weten we als mis-informeerd gepeupel niet. Het virus zit volgens de nieuwsberichten overal, dus het schip 'isoleren en indijken met quarantaines' zien we in de verte varen, daar geraken we niet meer op.
111 dagen, met de gemiddelde cijfers waar men officieel van uitgaat, 5,2 dagen incubatie en een Ro van 3, betekent dat rekenkundig iedere mens op aarde besmet is.
Of China de VS te hulp gaat moeten schieten, of Trump en Johnson echt zo'n grote idioten zijn, of België (weeral) het grote voorbeeld voor de wereld is (de Belgen denken dat toch heel graag), gaat allemaal nog moeten blijken.
https://www.hln.be/de-krant/tijdlijn-ho ... ~af3c8064/
Wat de beste aanpak is, weten we als mis-informeerd gepeupel niet. Het virus zit volgens de nieuwsberichten overal, dus het schip 'isoleren en indijken met quarantaines' zien we in de verte varen, daar geraken we niet meer op.
111 dagen, met de gemiddelde cijfers waar men officieel van uitgaat, 5,2 dagen incubatie en een Ro van 3, betekent dat rekenkundig iedere mens op aarde besmet is.
Of China de VS te hulp gaat moeten schieten, of Trump en Johnson echt zo'n grote idioten zijn, of België (weeral) het grote voorbeeld voor de wereld is (de Belgen denken dat toch heel graag), gaat allemaal nog moeten blijken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ze moeten het niet opleggen. Aan de juiste kant van de geschiedenis gaan staan, is al veel.
Ze hebben het niet slecht gedaan maar met zeer grote inspanningen.deenigekeuze schreef: ↑29 maart 2020, 10:35 Als men vergelijkt hoe China de COVID-19 crisis onder controle heeft gekregen ..
Wat gaat er gebeuren als blijkt dat China zeer positieve cijfers heeft gegeven over het aantal overlijdens .... Over de besmettelijkheid (dat laatste niet moedwillig)...
Waardoor andere landen al te licht reageerden, benijd door een aantal Spaargidsers....
Hoe gaat de rest van de wereld daar op reageren ?
Zal Italië en de rest van Europa mea culpa slaan omwille van de lakse reacties die te traag kwamen ?
Dat andere landen Italië niet veel helpen op het moment : wat verwacht je ? Als het in 5 gemeenten tegelijk brandt kunnen de pompiers van die gemeenten ook niet elders gaan blussen.
De wetenschappers weten het nog niet hoe het gaat evolueren,,, laat staan dat er hier iemand nen glazen bol heeft...
eenmaal een vaccin voorhanden is er geen acuut gevaar meer....
gewoon opletten, en als je ziek wordt hopen dat het niet erg wordt...
de maatschappij zal gewoon weer verder doen met het egoïsme van de dag......
gewoon opletten, en als je ziek wordt hopen dat het niet erg wordt...
de maatschappij zal gewoon weer verder doen met het egoïsme van de dag......
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik ben stevig van plan de horecazaken die mij een blik waardig zijn uitvoerig te bezoeken na dit drama.
Zolang hun prijzen en kwaliteit niet ontsporen... Want dat die ik ook wel gebeuren, links en rechts.
Zolang hun prijzen en kwaliteit niet ontsporen... Want dat die ik ook wel gebeuren, links en rechts.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Omdat je graag eens uit uw kot komt of om de horeca te ondersteunen?
Ik kan nog altijd uit mijn kot. Ik doe mantelzorg....
Ik mis wel enkele etentjes die ik anders zou gehad hebben.
En ik wil echt de horeca steunen (en tegelijk voor mijn plat buikje zorgen).
Als in de horeca voor de helft zijn deuren moet sluiten is dat niet echt in mijn voordeel.
Ik mis wel enkele etentjes die ik anders zou gehad hebben.
En ik wil echt de horeca steunen (en tegelijk voor mijn plat buikje zorgen).
Als in de horeca voor de helft zijn deuren moet sluiten is dat niet echt in mijn voordeel.
Ik ben dit weekend langs enkele horecazaken gewandeld.
1 is bezig de parking aan het (her)aanleggen en het meubilair staat buiten, dus ik vermoed dat ze nieuwe meubels gaan installeren. Misschien zelfs binnen wat verbouwen : respect, blijven investeren, van dit moment profiteren om nu actie te ondernemen en zo ook de bouw ondersteunen. Goed bezig.
Een ander heeft beren in haar veranda gezet. Dat je naar je horeca zaak gaat begrijp ik. Dat je dan beren meepakt om in de veranda aan het raam te zetten : hoedje af.
Op andere zaken int centrum hebben ze met stiften op de ramen geschreven dat ze de witte sector danken en dat we goed voor elkaar moeten zorgen en ... .
Doet me wel plezier. Ik weet al welke zaken te bezoeken als deze opsluiting eindelijk achter de rug is.
1 is bezig de parking aan het (her)aanleggen en het meubilair staat buiten, dus ik vermoed dat ze nieuwe meubels gaan installeren. Misschien zelfs binnen wat verbouwen : respect, blijven investeren, van dit moment profiteren om nu actie te ondernemen en zo ook de bouw ondersteunen. Goed bezig.
Een ander heeft beren in haar veranda gezet. Dat je naar je horeca zaak gaat begrijp ik. Dat je dan beren meepakt om in de veranda aan het raam te zetten : hoedje af.
Op andere zaken int centrum hebben ze met stiften op de ramen geschreven dat ze de witte sector danken en dat we goed voor elkaar moeten zorgen en ... .
Doet me wel plezier. Ik weet al welke zaken te bezoeken als deze opsluiting eindelijk achter de rug is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alle respect en waardering voor onze horeca uitbaters, maak zelf bovengemiddeld gebruik van de aangeboden diensten en gezelschap. Maar ook ben ik kritisch m.b.t. het huidige sentiment en genomen maatregelen.
Deze sector draait sinds jaar en dag op zwart geld maar staat wel op de eerste rij wanneer er belastinggelden worden uitgedeeld in deze moeilijke tijden. Het personeelsbeleid in de horeca is eveneens geen toonbeeld -het is beter geworden maar daar stopt het ook.
De forfaitaire vergoeding die wordt toegekend zal voor vele zaken ontoereikend zijn maar zal ook voor vele zaken ruimschoots volstaan, bepaalde zaken zullen zelfs meer ontvangen dan gewoonlijk. Wanneer men dit gaat vergelijken met een werknemer zijn de betaalde belastingen hoger en de compensatie altijd lager en de mogelijkheden tot zwartwerk veeleer beperkt.
Tot slot zou ik de gemiddelde horeca -uitbater niet echt als hulpbehoevend definiëren - elk interview of gesprek met een horeca uitbater komt over alsof men levend wordt gekeeld. Nu ben ik niet jaloers op het succes van de horeca, deze mensen werken hard, werken veel en het vergt heel veel toewijding - het is dus geheel hun verdienste dat ze "goed geboerd hebben".
Hetzelfde vind momenteel ook plaatst in de voetbalwereld - maar dan op veel grotere schaal: een sector die letterlijk miljoenen subsidies ontvangt, talloze voordelen geniet, gaat nu snel snel hun loonslaven op de corona - uitkering en dus op de doorsnee belastingbetaler afwimpelen, de spelertjes krijgen een veel grotere compensatie - mocht ik minister zijn kreeg het eerste klasse voetbal geen rooie cent subsidie meer en schafte ik alle fiscale voordelen integraal af.
Deze sector draait sinds jaar en dag op zwart geld maar staat wel op de eerste rij wanneer er belastinggelden worden uitgedeeld in deze moeilijke tijden. Het personeelsbeleid in de horeca is eveneens geen toonbeeld -het is beter geworden maar daar stopt het ook.
De forfaitaire vergoeding die wordt toegekend zal voor vele zaken ontoereikend zijn maar zal ook voor vele zaken ruimschoots volstaan, bepaalde zaken zullen zelfs meer ontvangen dan gewoonlijk. Wanneer men dit gaat vergelijken met een werknemer zijn de betaalde belastingen hoger en de compensatie altijd lager en de mogelijkheden tot zwartwerk veeleer beperkt.
Tot slot zou ik de gemiddelde horeca -uitbater niet echt als hulpbehoevend definiëren - elk interview of gesprek met een horeca uitbater komt over alsof men levend wordt gekeeld. Nu ben ik niet jaloers op het succes van de horeca, deze mensen werken hard, werken veel en het vergt heel veel toewijding - het is dus geheel hun verdienste dat ze "goed geboerd hebben".
Hetzelfde vind momenteel ook plaatst in de voetbalwereld - maar dan op veel grotere schaal: een sector die letterlijk miljoenen subsidies ontvangt, talloze voordelen geniet, gaat nu snel snel hun loonslaven op de corona - uitkering en dus op de doorsnee belastingbetaler afwimpelen, de spelertjes krijgen een veel grotere compensatie - mocht ik minister zijn kreeg het eerste klasse voetbal geen rooie cent subsidie meer en schafte ik alle fiscale voordelen integraal af.
Willem Buiter:
Tegen het jaareinde zien we waarschijnlijk al een inflatieopstoot.
'https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 17404.html
Tegen het jaareinde zien we waarschijnlijk al een inflatieopstoot.
'https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 17404.html
Inflatie is toch wat de ECB al tien jaar wanhopig probeert te bekomen? Waarom dan zeuren over een verwachte inflatieopstoot? Beter inflatie dan deflatie want dan valt de economie stil.
-
- VIP member
- Contacteer:
Voor de economie heb ik geen schrik, dat komt wel goed zolang het een tijdelijke schok blijft (hoogstwaarschijnlijk). Ik heb meer schrik van de overheid die nu met geld smijt en eens de crisis over is, met nieuwe belastingen gaat afkomen om jaren wanbeleid in te dekken..
Noteer : taks op beursverrichten omhoog, meerwaardebelasting op aandelen zal er komen, verhoging van de belastingen op onroerende verhuur ook, indexering van de lonen? Vergeet het dat wordt afgeschaft. De auto, nog zo een melkkoe : er komt kilometerheffing voor het milieu! Want de niet essentiële verplaatsingen moeten er uit (zie maar naar de verbeterde luchtkwaliteit nu...)
Noteer : taks op beursverrichten omhoog, meerwaardebelasting op aandelen zal er komen, verhoging van de belastingen op onroerende verhuur ook, indexering van de lonen? Vergeet het dat wordt afgeschaft. De auto, nog zo een melkkoe : er komt kilometerheffing voor het milieu! Want de niet essentiële verplaatsingen moeten er uit (zie maar naar de verbeterde luchtkwaliteit nu...)
Crevits is als minister van werk en economie nog achterlijker dan als minister van onderwijs...
(ja, ik dacht ook niet dat dat kon)
3000 euro voor alle bedrijven met omzetsverlies.
"moeten ze dat bewijzen?"
"Nee, we gaan voor een snelle procedure, een verklaring op eer volstaat"
(ofwel is dit een gefaalde aprilgrap van ons Hilde, nu begin ik zelf te twijfelen...)
Ik denk dat letterlijk alles en iedereen met een BTW-nummer deze premie zal aanvragen en krijgen...
Zou het te laat zijn om snel een paar BTW-nummers aan te vragen?
In principe als je voor mid april je papierwerk rond krijgt, heb je er recht op.
En ze kunnen er niet veel op zeggen ook, 70% omzetsdaling van 0€ is 0€, dus je hebt zelfs niet gelogen.
Na deze maatregel hebben we letterlijk nooit nog geld voor iets maar het zal Hilde niet veel kunnen schelen waarschijnlijk
(ofwel is dit een gefaalde aprilgrap van ons Hilde, nu begin ik zelf te twijfelen...)
Ik denk dat letterlijk alles en iedereen met een BTW-nummer deze premie zal aanvragen en krijgen...
In principe als je voor mid april je papierwerk rond krijgt, heb je er recht op.
En ze kunnen er niet veel op zeggen ook, 70% omzetsdaling van 0€ is 0€, dus je hebt zelfs niet gelogen.
Na deze maatregel hebben we letterlijk nooit nog geld voor iets maar het zal Hilde niet veel kunnen schelen waarschijnlijk
Een verklaring op eer,en....Aerolla schreef: ↑1 april 2020, 23:12 Crevits is als minister van werk en economie nog achterlijker dan als minister van onderwijs...
er wordt vergeleken met de BTW aangifte van verleden jaar voor de betrokken periode.. als controle.