Hoera meerwaardebelasting!
TIP
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Zowel kleine als grote vissen willen ze vangen ( is goed voor hun jaarlijks evalutatiegesprek ).
Grote vissen zijn ze wel wat voorzichtiger mee, die nemen snel een heel dure fiscaal advocaat.
Grote vissen zijn ze wel wat voorzichtiger mee, die nemen snel een heel dure fiscaal advocaat.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Maar dat je zelf eruit gevist wordt, daar heb je wel een probleem mee. Je hebt toegegeven gefraudeerd te hebben, maar dat mag van jou, en je vindt dat de fiscus dat ook moet vindenkarine schreef: ↑Gisteren 15:13€60.000 winst per jaar is voor mij geen kleine garnaal meer.(ik spreek dan over kopen en verkopen)KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:34
Het hangt er vanaf hoe je een kleine garnaal definieert.
Is dus 60.000 winst per jaar. Dit is eigenlijk speculatief, en daar had 33% belasting op moeten betaald worden: 20.000 per jaar. Dit niet aangeven, is fraude.
Je hebt zelfs geen A.I. nodig om daar de interessante kleine garnalen uit te vissen.
Dat ze die garnalen eruit vissen heb ik geen problemen mee.

60.000 blijft een kleine garnaal. Een hangmatbelegger met 600.000 haalt dat door in zijn hangmat te liggen, en met 600.000 ben je niet rijk. Je bent nog geen hogere middenklasse.
Voor de goede orde: speculeren is niet enkel met opties en andere derivaten. Constant aandelen kopen en verkopen is dat ook.
Aangezien er heel weinig hangmatbeleggers zijn (de meeste denken het veel beter te kunnen doen dan de 10% per jaar van de hangmatbelegger) zijn er dus veel speculanten (toch met een deel van hun geld).
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 21 oktober 2025, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
"Voor de goede orde: speculeren is niet enkel met opties en andere derivaten. Constant aandelen kopen en verkopen is dat ook."
Ik vrees helaas dat je gelijk hebt, de fiscus gaat de volgende jaren nog veel rendable overuren kunnen kloppen.
Ik vrees helaas dat je gelijk hebt, de fiscus gaat de volgende jaren nog veel rendable overuren kunnen kloppen.
En ze gaan veel minder T.O.B. krijgen.

JOKER247 schreef: ↑Gisteren 15:45En ze gaan veel minder T.O.B. krijgen.
_____________________________________________________________________________________________________
Dat kan inderdaad, zal afwachten zijn of de beleggers veeeeeeeeeeeeeeeel minder aandelen gaan verkopen.
De roverheid heeft nog vele andere mogelijkheden om daarop te reageren, de TOB x3 of doen en/of percentage van meerwaardetaks omhoog.
Een echte miljonairstaks invoeren en alle achterpoorten door Conner-Matrak laten nazien.
De mensen die huizen verhuren daar zullen ze het onroerend vermogen niet laten meetellen, uit schrik dat er geen huurwoningen meer op de markt komen, en dat er veel meer mensen dakloos worden.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Alleen de huidige speculanten die er niet veel van bakken, gaan stoppen met speculeren. Want wie er veel mee verdient (nu onbelast, wegens geen controle) zal ook nog veel verdienen na 33% belasting

Al degenen die toeteren dat ze ermee stoppen, geven toe dat ze het niet zo goed kunnen. Wat logisch is, want wat de ene speculant wint, verliest de andere (gerekend als minder of meer dan de 10% per jaar van de luie hangmatbelegger).
paul schreef: ↑Gisteren 15:50Ze zoeken het maar uit. Als het niet leuk meer is dan stop ik gewoon met beleggen.JOKER247 schreef: ↑Gisteren 15:45
En ze gaan veel minder T.O.B. krijgen.
_____________________________________________________________________________________________________
Dat kan inderdaad, zal afwachten zijn of de beleggers veeeeeeeeeeeeeeeel minder aandelen gaan verkopen.
De roverheid heeft nog vele andere mogelijkheden om daarop te reageren, de TOB x3 of doen en/of percentage van meerwaardetaks omhoog.
Een echte miljonairstaks invoeren en alle achterpoorten door Conner-Matrak laten nazien.
De mensen die huizen verhuren daar zullen ze het onroerend vermogen niet laten meetellen, uit schrik dat er geen huurwoningen meer op de markt komen, en dat er veel meer mensen dakloos worden.
We waren over speculeren bezig niet over beleggen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 15:38Maar dat je zelf eruit gevist wordt, daar heb je wel een probleem mee. Je hebt toegegeven gefraudeerd te hebben, maar dat mag van jou, en je vindt dat de fiscus dat ook moet vinden![]()
60.000 blijft een kleine garnaal. Een hangmatbelegger met 600.000 haalt dat door in zijn hangmat te liggen, en met 600.000 ben je niet rijk. Je
Het speculeren is voor mij enkel wat drinkgeld. Vandaar dat ik ermee stop wanneer het 33% belast zou worden.
Het hangmatbeleggen(grote porteuille) en laat die €60.000 opbrengen wordt niet verkocht en blijft in portefeuille zitten.Gun een mens die een beetje wil bijverdienen ook iets. Pak anders al de zwartwerkers ook maar aan. En wat is het nut nog van bedrijfswagens??
Een recente analyse stelt dat de overheid jaarlijks 3 tot 6 miljard euro misloopt door het gunstige belastingregime rond bedrijfswagens.
Hoeveel miljarden hadden ze nodig???
-
- Full Member
- Contacteer:
Veel nuance kent u toch niet.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 15:53Alleen de huidige speculanten die er niet veel van bakken, gaan stoppen met speculeren. Want wie er veel mee verdient (nu onbelast, wegens geen controle) zal ook nog veel verdienen na 33% belasting![]()
Al degenen die toeteren dat ze ermee stoppen, geven toe dat ze het niet zo goed kunnen. Wat logisch is, want wat de ene speculant wint, verliest de andere (gerekend als minder of meer dan de 10% per jaar van de luie hangmatbelegger).
Ik werk met geschreven putopties omdat dat defensiever is dan vol in de markt zitten. Ik verdien met mijn optiestrategie zeker en vast geen 10% per jaar en ik vind dat ok omdat ik minder risico neem. Toch heb ik de indruk dat u mij bij de speculanten rekent. Ik betwist dat nadrukkelijk. Ik ben een goede huisvader. Eens mijn kinderen oud genoeg zullen zijn, zullen ze dat kunnen bevestigen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
De fraudeurs en de profiteurs zijn altijd de anderen. Het zijn altijd de anderen die meer belast moeten worden.
Zoals Carpenoctem altijd zegt:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 21 oktober 2025, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd meer, omdat ze nooit genoeg hebben om Sinterklaas te blijven spelen en ambtenaren aan te blijven nemen.karine schreef: ↑Gisteren 16:13We waren over speculeren bezig niet over beleggen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 15:38
Maar dat je zelf eruit gevist wordt, daar heb je wel een probleem mee. Je hebt toegegeven gefraudeerd te hebben, maar dat mag van jou, en je vindt dat de fiscus dat ook moet vinden![]()
60.000 blijft een kleine garnaal. Een hangmatbelegger met 600.000 haalt dat door in zijn hangmat te liggen, en met 600.000 ben je niet rijk. Je
Het speculeren is voor mij enkel wat drinkgeld. Vandaar dat ik ermee stop wanneer het 33% belast zou worden.
Het hangmatbeleggen(grote porteuille) en laat die €60.000 opbrengen wordt niet verkocht en blijft in portefeuille zitten.Gun een mens die een beetje wil bijverdienen ook iets. Pak anders al de zwartwerkers ook maar aan. En wat is het nut nog van bedrijfswagens??
Een recente analyse stelt dat de overheid jaarlijks 3 tot 6 miljard euro misloopt door het gunstige belastingregime rond bedrijfswagens.
Hoeveel miljarden hadden ze nodig???

- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Ik oordeel niet. Ik geef gewoon weer wat de fiscus denkt. En ik ben niet de fiscus

Werkt u misschien bij de fiscus, dat u zo goed weet wat de fiscus denkt?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:17Ik oordeel niet. Ik geef gewoon weer wat de fiscus denkt. En ik ben niet de fiscus![]()
Hmmm, geen antwoord. Dat betekent vermoedelijk.....
Nou..Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 16:14 ...
Ik werk met geschreven putopties omdat dat defensiever is dan vol in de markt zitten. Ik verdien met mijn optiestrategie zeker en vast geen 10% per jaar en ik vind dat ok omdat ik minder risico neem. Toch heb ik de indruk dat u mij bij de speculanten rekent. Ik betwist dat nadrukkelijk. Ik ben een goede huisvader. Eens mijn kinderen oud genoeg zullen zijn, zullen ze dat kunnen bevestigen.

Het is een verre vriend van U die putopties schrijft.