Hoera meerwaardebelasting!
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Juist! Een lapsus, excuus. Ik zou zo'n goed uitgewerkte defensieve strategie nooit zelf kunnen bedenken 

Zeker weten. 95% van mijn handelen is in opties. En van die opties is 95% puts schrijven en (gedekte) calls schrijven. Goedkoper kopen en duurder verkopen... Volgens steun en weerstand. Elk zijn goesting en systeemPopkwiskampioen schreef: ↑20 oktober 2025, 20:51 Ik ga ervan uit dat iemand die OTM puts schrijft op bv. een index als de S&P500 en het daarvoor vereiste onderpand ter beschikking heeft, geen speculant is. Ik begrijp dat je met opties aan speculatie kan doen, maar dat is in mijn ogen niet het geval voor mensen die beredeneerd opties schrijven.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ok maar waarom moet iemand die kiest voor termijnrekeningen en obligaties dan wel 30% RV betalen?
Ja, juist. Ik moet dat ook betalen (ik kies wel eerder voor zero bonds)spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 19:28 Ok maar waarom moet iemand die kiest voor termijnrekeningen en obligaties dan wel 30% RV betalen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
voor zover ik weet is het van 2006 geleden dat je via een beursproduct een premie kon krijgen voor het nemen van minder risicoPopkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 16:14 Ik werk met geschreven putopties omdat dat defensiever is. Ik verdien met mijn optiestrategie zeker en vast geen 10% per jaar en ik vind dat ok omdat ik minder risico neem. Toch heb ik de indruk dat u mij bij de speculanten rekent. Ik betwist dat nadrukkelijk. Ik ben een goede huisvader. Eens mijn kinderen oud genoeg zullen zijn, zullen ze dat kunnen bevestigen. Kapitaal in obligaties en met dat onderpand (+ wat cash op de rekening uiteraard)
u of uw vriend maakt een redeneringsfout door als vergelijkbare basis aandelen(index) te nemen terwijl het cash/obligaties moet zijn
hij wil op die cash extra rendement halen en neemt hiervoor (en dus hierop) extra risico in ruil voor een premie
zijn obligaties hieraan niet blootstellen is uiteraard defensiever
(hoe zoiets belast moet worden is uiteraard een andere discussie)
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Nee hoor. Maar ik heb me verkeerd uitgedrukt. De fiscus moet de fiscale wetgeving volgen. En in de fiscale wetgeving staat het zoals ik het gezegd heb.JOKER247 schreef: ↑Gisteren 16:20Werkt u misschien bij de fiscus, dat u zo goed weet wat de fiscus denkt?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:17
Ik oordeel niet. Ik geef gewoon weer wat de fiscus denkt. En ik ben niet de fiscus![]()
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wie fraudeert zouden ze aan 200% moeten belasten. 33% is veel te weinig. Een loontrekkende betaalt meer dan dat percentage.