hoeveel %punten dient lening lager te liggen om te herfinanciëren
TIP
hoeveel %punten dient lening lager te liggen om te herfinanciëren
Hallo
Ik dacht deze vuistregel ooit gehoord te hebben over de financiering van woonleningen
ivm hoeveel %punten het nieuwe voorstel ligger moet liggen, zodat het voordelig is te herfinancieren:
- 1 % lager bij andere bank
- 0,5 % bij eigen bank
Klopt dat?
Groeten
Tom
Ik dacht deze vuistregel ooit gehoord te hebben over de financiering van woonleningen
ivm hoeveel %punten het nieuwe voorstel ligger moet liggen, zodat het voordelig is te herfinancieren:
- 1 % lager bij andere bank
- 0,5 % bij eigen bank
Klopt dat?
Groeten
Tom
Re: hoeveel %punten dient lening lager te liggen om te herfinanciëren
Dat is een gemiddelde stelregel.
Maar er zijn veel meer factoren die meespelen:
* Wat is je openstaande kapitaal?
* huidige rentevoet?
* Resterende looptijd?
Je kan altijd een simulatie doen hier:
https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html
Maar er zijn veel meer factoren die meespelen:
* Wat is je openstaande kapitaal?
* huidige rentevoet?
* Resterende looptijd?
Je kan altijd een simulatie doen hier:
https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is in bepaalde gevallen véél minder dan -1 en 0.5% hoor!
Volgens spaargids met mijn eigen lening:
-0.46% = break even bij andere bank
-0.08% = break even bij de eigen bank
Natuurlijk dan maak je een paar cent winst = de moeite niet.
MAAR ... je hebt ook nog de SSV. Is die erg duur? (wat meestal het geval is als de bank je verplicht heeft een SSV te nemen bij hun), dan kan je daar ook al enkele tientjes extra winst mee maken.
Volgens spaargids met mijn eigen lening:
-0.46% = break even bij andere bank
-0.08% = break even bij de eigen bank
Natuurlijk dan maak je een paar cent winst = de moeite niet.
MAAR ... je hebt ook nog de SSV. Is die erg duur? (wat meestal het geval is als de bank je verplicht heeft een SSV te nemen bij hun), dan kan je daar ook al enkele tientjes extra winst mee maken.
Wat de SSV betreft:
Als je die ooit in 1 keer hebt betaald, laat u dan bij een herfinanciering niet aanpraten dat je die oude moet afkopen en er een nieuwe moet starten!!
Je kan perfect bij de nieuwe bank de lening herfinancieren en daarna de SSV laten verwijzen naar de nieuwe lening.
Als je die ooit in 1 keer hebt betaald, laat u dan bij een herfinanciering niet aanpraten dat je die oude moet afkopen en er een nieuwe moet starten!!
Je kan perfect bij de nieuwe bank de lening herfinancieren en daarna de SSV laten verwijzen naar de nieuwe lening.
Ik betaal maandelijks, fiscaal nooit afgetrokken van de belastingen. Dus dat is geen probleem voor mij hier 
Normaal wel 3 maanden opzeg voor eindvervaldag. (dat staat in de kleine letterkes hier van het contract)
Maar als ik het goed begrepen heb, betaal je bij een herfinanciering eigenlijk de huidige lening volledig af, waardoor je wel het recht krijgt om de SSV vroegtijdig op te zeggen. De SSV hangt namelijk vast aan die lening die dan niet meer zal bestaan.
(Dat lijkt me ook logisch anders zou de bank doelbewust elke herfinanciering kunnen boycotten)

Normaal wel 3 maanden opzeg voor eindvervaldag. (dat staat in de kleine letterkes hier van het contract)
Maar als ik het goed begrepen heb, betaal je bij een herfinanciering eigenlijk de huidige lening volledig af, waardoor je wel het recht krijgt om de SSV vroegtijdig op te zeggen. De SSV hangt namelijk vast aan die lening die dan niet meer zal bestaan.
(Dat lijkt me ook logisch anders zou de bank doelbewust elke herfinanciering kunnen boycotten)