Hoge dividend aandelen (netto min. 4%)
TIP
Re: Hoge dividend aandelen (netto min. 4%)
Gelijkaardig heb je een "obligaties met hoge opbrengsten" ETF (SPDR Barclays High Yield Bond) met de toepasselijke ticker: JNKBoompie schreef:Niet 100% on-topic, maar wie gemakkelijk (globaal) wil spreiden, kan eventueel de SDIV-etf overwegen.
Dividend van +6%; je zit natuurlijk eerst met Amerikaanse afhouding.
Carl
Deze geeft 6% bruto.
Je hebt een vergelijkbare met bedrijfsobligaties (iShares iBoxx $ High Yield Corporate Bond ETF) met als ticker: HYG
Die geeft 5,5% bruto.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
BeginnendBelegger
- Full Member

- Contacteer:
Boompie, waar kan je die etf kopen?
Bij ongeveer elke broker waar je US-aandelen kan kopen.BeginnendBelegger schreef:Boompie, waar kan je die etf kopen?
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Buffett incasseert netto $450 mln op een totale kost van $1.3mld cola aandelen.Ongeveer 35% jaarlijks rendement dus.Inversor schreef:Als ik mij niet vergis, begon hij in 1989 daarmee. Prijs was ongeveer toen $2,8. Tegenwoordig geeft KO een dividend van $0,33 per kwartaal, dus $1,32 per jaar. Dat is dus een nominaal dividend van 47% bruto, na inflatie aangepast tot 24%.Popkwiskampioen schreef: Het dividendrendement van Warren Buffet op zijn eerste aandelen van Coca Cola moet fenomenaal hoog liggen.
Hij is daarmee gestopt rond 1998, toen stond KO aan $36. Dat levert een DR op van 3,67%, na inflatie aangepast tot 2,5%.
Ik denk dat hij vooral blij is met die eerste aandelen. Sappig.