Holdings
TIP
Re: Holdings
Oh, ik dacht dat er nog een bronbelasting in het VK was... Deze holding heb ik al enkele maanden in een schaduwportefeuille zitten, doch heb ze nog niet echt in detail bekeken. Ik ga dit eerstdaags eens doen... Bedankt alvast!
Toen de interesse van walmart. En nu gaat vandaag weer het gerucht dat Amazon 60% zou verwerven.
Voor mij part mogen die twee maar flink tegen elkaar opbieden.

Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
laeka schreef: ↑26 april 2018, 10:02michael25 schreef: ↑26 april 2018, 01:10
Wat vooral opvallend is, is dat het hele verhaal lijkt samen te hangen met een al dan niet verleende korting op diensten van Havas. Dat noemt men dan omkoping. Wat mij betreft lijkt dit op een enorme storm in een glas water. Bovendien is er veel meer beurswaarde verdampt dan gerechtvaardigd lijkt.
Inderdaad ik heb mijn mandje Bollore aandelen weer gevuld. Financiere de l'odet was vandaag zelfs te koop ver onder de 900 euro! Ik was net te laat om van dit knalaanbod te genieten.![]()
![]()
En vandaag springt Bollore bijna 5% hoger onder zeer hoog volume in navolging van Vivendi.

Laeka, u moet toch al super rijk zijn met de aankopen/verkopen van holdings, niet ?
Het is u van harte gegund.
Het is u van harte gegund.
Via nieuwsbrief van Value square las ik over de holding: Jardine Strategic. Iemand die deze holding volgt en wat info kan geven?
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Er is in dit forum een draad die specifiek over Jardine gaat. Daar kan je reeds heel wat bijkomende informatie vinden.
Bij de oudste berichten in die draad zal je een verwijzing vinden naar een werkdocument over Jardine Strategic. Het document en een latere update ervan schetsen een beeld van de holding en zijn prestaties. Is wel niet vers van de pers maar toch nuttig. De links in de forumdraad werken niet (meer), daarom hier hun referentie:
Jardine Strategic Overzicht
Jardine2015 winst en dividend
Zie ook https://fifthperson.com/jardine-strategic/, maar inderdaad, er is een andere topic specifiek hierover
De geruchten over flipkart gaan verder. Nu zou het weer walmart zijn dat de strijd wint en 15Mjd betaald voor 70%. Mogelijk morgen een aankondiging van de transactie.
Sofina stijgt een 2% naar aanleiding van dit nieuws.
Sofina stijgt een 2% naar aanleiding van dit nieuws.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Moet je niet eeder kijken naar hoeveel % het stuk flipkart uitmaakt binnen de portefeuille van beide holdings?
-
- Newbie
- Contacteer:
Stijging zou ook kunnen te maken hebben met ex-dividend die eraan komt op 10/05/2018...
vandaag en morgen laatste kans om te kopen als je dividend wilt ontvangen...
vandaag en morgen laatste kans om te kopen als je dividend wilt ontvangen...
@crassus: daar heb je een punt. De waarde van Flipkart binnen Naspers wordt door de beleggers op $0 (nul) gewaardeerd. Dit omdat de waarde van hun andere belegging Tencent groter is dan de waarde van Naspers zelf. (zie draad Naspers). In dat geval mogen we al blij zijn dat er enige positieve reactie was...