Home Invest Plan - Fortis, goed idee voor pensioensparen?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Home Invest Plan - Fortis, goed idee voor pensioensparen?
klopt je kan het gewoon verder laten lopen naar u wens.
Maar niemand doet da bijna omdat u fiscaal voordeel weg is tijdens de afbetaling van u woning.
En er zijn betere lange termijn beleggingen zonder fiscaal voordeel dus is die home invest niet ideaal.
Meestal vanaf de woning er is wordt dit omgevormd naar een SSV
grtz
Maar niemand doet da bijna omdat u fiscaal voordeel weg is tijdens de afbetaling van u woning.
En er zijn betere lange termijn beleggingen zonder fiscaal voordeel dus is die home invest niet ideaal.
Meestal vanaf de woning er is wordt dit omgevormd naar een SSV
grtz
-
Krisse
Heeft iemand een idee hoeveel de boete is als je je geld (of een deel ervan) terug vraagt?
Stopzetten kost niks maar ik heb nu dat home investplan al een paar jaren lopen en er staat al veel meer geld op dan dat ik nodig ga hebben voor mijn schuldsaldo verzekering (ongeveer het dubbel).
Stopzetten kost niks maar ik heb nu dat home investplan al een paar jaren lopen en er staat al veel meer geld op dan dat ik nodig ga hebben voor mijn schuldsaldo verzekering (ongeveer het dubbel).
fiscale sanktie : meestal ongeveer 33% en nog wat kosten van de bank erbij.Krisse schreef: Heeft iemand een idee hoeveel de boete is als je je geld (of een deel ervan) terug vraagt?
Ze kunnen ook zonder kosten, of zonder fiscale sanktie, je home investplan splitsen in een deel schuldsaldo en een deel kapitaal bij LEVEN op 65 jaar.
ik heb zelf ook zo'n home invest. mijn redenen om het te nemen:
3 - 4%bruto (resultaten uit het verleden...) vind ik nog een 'redelijk rendement voor een 100%safe product.
30% terug van de belastingen, 5.4%instapkosten = 25% terug van je inlage elk jaar
vooral die belastingswinst vind ik wel vrij belangrijk.
3 - 4%bruto (resultaten uit het verleden...) vind ik nog een 'redelijk rendement voor een 100%safe product.
30% terug van de belastingen, 5.4%instapkosten = 25% terug van je inlage elk jaar
vooral die belastingswinst vind ik wel vrij belangrijk.
dus stopzetten is blijkbaar duur
kan je het eventueel overzetten naar een product bij een andere bank ipv stop te zetten?
kan je het eventueel overzetten naar een product bij een andere bank ipv stop te zetten?