Hospitalisatie kind
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hospitalisatie kind
Ben intussen al gedurende ruime tijd bezoeker van dit forum (niet altijd even actief met 'posten', maar soms kan je beter zwijgen en leren ipv zever te verkondigen; of het nu gaat over sparen, beleggen of verzekeren), en had een vraagje.
Situatieschets:
- ik heb via werkgever hospitalisatie van AXA (kosten volledig gedragen door werkgever), mijn vrouw heeft via werkgever hospitalisatie van DKV (kosten voor de helft gedragen door werkgever)
- bij de geboorte van ons eerste kind (ongeveer 2j geleden) hebben we besloten deze te laten aansluiten bij mijn verzekering, voornamelijk owv goedkopere premie. Was iets van 74 EUR vs 93 EUR (dus 20 EUR/jaar)
- (zeer) binnenkort verwachten we een tweede kind, dus zijn we opnieuw aan't nadenken hoe dit aan te pakken. Premies zijn inflatiegewijs gestegen (78 vs 99) dus verschillen nog altijd zo'n 20 EUR/jaar. Dat betekent dus dat de keuze voor een of ander een verschil van 400 à 500 EUR (per kind) betekent op moment dat ze niet meer onder die van ons zouden kunnen zitten over 20 jaar)
Ik weet dat er al veel topics over gestart zijn (hoewel nog niet veel specifiek over kind), en dat je verzekeringen niet zomaar kan vergelijken, maar wat zouden jullie in ons geval doen mbt de verzekering van ons 2de kind? Ook laten aansluiten bij AXA? Laten aansluiten bij DKV? En ingeval van het laatste ook ons eerste kind laten switchen naar DKV (gaat dit zonder extra kosten?) om niet met 2 verschillende verzekeringen te zitten afhankelijk van over wie het gaat?
Bij het maken van de keuze, laat ons uitgaan van een "normale" levensloop van een kind.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Situatieschets:
- ik heb via werkgever hospitalisatie van AXA (kosten volledig gedragen door werkgever), mijn vrouw heeft via werkgever hospitalisatie van DKV (kosten voor de helft gedragen door werkgever)
- bij de geboorte van ons eerste kind (ongeveer 2j geleden) hebben we besloten deze te laten aansluiten bij mijn verzekering, voornamelijk owv goedkopere premie. Was iets van 74 EUR vs 93 EUR (dus 20 EUR/jaar)
- (zeer) binnenkort verwachten we een tweede kind, dus zijn we opnieuw aan't nadenken hoe dit aan te pakken. Premies zijn inflatiegewijs gestegen (78 vs 99) dus verschillen nog altijd zo'n 20 EUR/jaar. Dat betekent dus dat de keuze voor een of ander een verschil van 400 à 500 EUR (per kind) betekent op moment dat ze niet meer onder die van ons zouden kunnen zitten over 20 jaar)
Ik weet dat er al veel topics over gestart zijn (hoewel nog niet veel specifiek over kind), en dat je verzekeringen niet zomaar kan vergelijken, maar wat zouden jullie in ons geval doen mbt de verzekering van ons 2de kind? Ook laten aansluiten bij AXA? Laten aansluiten bij DKV? En ingeval van het laatste ook ons eerste kind laten switchen naar DKV (gaat dit zonder extra kosten?) om niet met 2 verschillende verzekeringen te zitten afhankelijk van over wie het gaat?
Bij het maken van de keuze, laat ons uitgaan van een "normale" levensloop van een kind.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Re: Hospitalisatie kind
Om te weten welke polis het beste is, zul je ze moeten vergelijken. Hoeveel % van de erelonen wordt vergoed? Eenpersoonskamersupplementen inclusief? Wat is de vrijstelling?killerfreak schreef: ↑31 augustus 2020, 09:07 Ik weet dat er al veel topics over gestart zijn (hoewel nog niet veel specifiek over kind), en dat je verzekeringen niet zomaar kan vergelijken, maar wat zouden jullie in ons geval doen mbt de verzekering van ons 2de kind? Ook laten aansluiten bij AXA? Laten aansluiten bij DKV? En ingeval van het laatste ook ons eerste kind laten switchen naar DKV (gaat dit zonder extra kosten?) om niet met 2 verschillende verzekeringen te zitten afhankelijk van over wie het gaat?
Veranderen van hospitalisatie is voor zover ik weet altijd zonder kosten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Hospitalisatie kind
Bedankt voor je reactie, maar zocht eerder een subjectieve insteek. Wat zijn ervaringen axa vs dkv (los van objectieve maatstaven).
Maar topic mag gesloten worden: 2de kind bij dkv aangesloten; zo kunnen we komende maanden/jaren vergelijken (of in het beste geval hebben we het nooit nodig natuurlijk :-))
Maar topic mag gesloten worden: 2de kind bij dkv aangesloten; zo kunnen we komende maanden/jaren vergelijken (of in het beste geval hebben we het nooit nodig natuurlijk :-))