Hospitalisatieverzekering CM Hospitaalplan vs P&V Hopsi
Hospitalisatieverzekering CM Hospitaalplan vs P&V Hopsi
Hallo,
Vroeger heb ik bij P&V een verzekering afgesloten en eigenlijk nooit een vergelijking gedaan ivm premies.
Nu een huis en kinderen dus genoeg afbetalingen lijkt het mij precies een hoge premie.
Man 33 jaar en betaal 167,71€ / 6maand als ik een simulatie doe op de website van CM kom ik 92,04€ / jaar uit.
Dit is toch een groot verschil van 335,42€
Zou het aan te raden zijn om samen met vrouw en kinderen over te stappen. Vrouw en kinderen zitten nu bij de neutrale.
vg
Vroeger heb ik bij P&V een verzekering afgesloten en eigenlijk nooit een vergelijking gedaan ivm premies.
Nu een huis en kinderen dus genoeg afbetalingen lijkt het mij precies een hoge premie.
Man 33 jaar en betaal 167,71€ / 6maand als ik een simulatie doe op de website van CM kom ik 92,04€ / jaar uit.
Zou het aan te raden zijn om samen met vrouw en kinderen over te stappen. Vrouw en kinderen zitten nu bij de neutrale.
vg
Re: Hospitalisatieverzekering CM Hospitaalplan vs P&V Hopsi
de hospiverzekeringen bij de mutualiteiten zijn altijd veel goedkoper dan bij de private maatschappijen; Reden:
-ze nemen geen winstmarge
-er is geen taks op de premie
-meer basic qua uitkeringen
-ze houden geen rekening met de schandalige prijzen in de brusselse ziekenhuizen
uit onderzoek van test-aankoop zijn ze echter zeker niet slecht, dus ik zou het wel weten (was vroeger zelf bij cm hospitaalplan, maar stopgezet wegens nu gratis via werkgever)
ps: als het vlaams regeerakkoord uitgevoerd zal worden (eens er wat meer geld is) zou er vanuit de vlaamse overheid sowieso voor iedereen een gratis hospiverzekering komen (zat in kiesprogramma n-va). Het lijdt geen twijfel dat de verzekeringssector zich zal weren als een duivel in een wijwatervat om tegen te houden dat de kip met de gouden eieren geslacht wordt
-ze nemen geen winstmarge
-er is geen taks op de premie
-meer basic qua uitkeringen
-ze houden geen rekening met de schandalige prijzen in de brusselse ziekenhuizen
uit onderzoek van test-aankoop zijn ze echter zeker niet slecht, dus ik zou het wel weten (was vroeger zelf bij cm hospitaalplan, maar stopgezet wegens nu gratis via werkgever)
ps: als het vlaams regeerakkoord uitgevoerd zal worden (eens er wat meer geld is) zou er vanuit de vlaamse overheid sowieso voor iedereen een gratis hospiverzekering komen (zat in kiesprogramma n-va). Het lijdt geen twijfel dat de verzekeringssector zich zal weren als een duivel in een wijwatervat om tegen te houden dat de kip met de gouden eieren geslacht wordt

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Kijk om te beginnen eens na of er een jaarlijks grensbedrag is bij p&v voor tussenkomst en welke uitsluitingen er zijn.
Als je een overstap maakt naar het CM Hospitaalplan, zijn voorafgaande ziekten/aandoeningen de eerste vijf jaar niet gedekt.
Ook de lijst van uitsluitingen moet je goed vergelijken tussen de twee.
Het CM Hospitaalplan is begrenst tot ongeveer 13000€ per jaar, wanneer het om een ernstige ziekte gaat, trekken ze dit op tot 20000€ per jaar.
In principe zijn de dure polissen bij privé verzekeraars voorzien van onbeperkte tussenkomsten, dit telt zeer zwaar door wanneer je een zware ziekte zoals kanker zou krijgen.
Het is dus afwegen prijs/kwaliteit en de manier waarop je verzekerd wil zijn.
Als je een overstap maakt naar het CM Hospitaalplan, zijn voorafgaande ziekten/aandoeningen de eerste vijf jaar niet gedekt.
Ook de lijst van uitsluitingen moet je goed vergelijken tussen de twee.
Het CM Hospitaalplan is begrenst tot ongeveer 13000€ per jaar, wanneer het om een ernstige ziekte gaat, trekken ze dit op tot 20000€ per jaar.
In principe zijn de dure polissen bij privé verzekeraars voorzien van onbeperkte tussenkomsten, dit telt zeer zwaar door wanneer je een zware ziekte zoals kanker zou krijgen.
Het is dus afwegen prijs/kwaliteit en de manier waarop je verzekerd wil zijn.
JA zal goedkoper zijn.Fr3dje schreef:Hallo,
vg
maar kijk bvb maar eens naar terugbetalings termijn voor en na hospitalisatie.
is nog maar een verschil.
voor wat hoort wat.
valt goed mee bij de CM, rekening opsturen en twee weken later was deze al gestort.
kwestie om snel te reageren op de hospitaalfacturen en kopieren, geloof dat andere verzekeraars
zoals Ethias met een kaart werken en dat facturen rechtstreeks met hen wordt afgerekent dus geen
papiergeklooi meer voor de patient maar ja je betaald er wel genoeg voor he.
kwestie om snel te reageren op de hospitaalfacturen en kopieren, geloof dat andere verzekeraars
zoals Ethias met een kaart werken en dat facturen rechtstreeks met hen wordt afgerekent dus geen
frekske schreef:valt goed mee bij de CM, rekening opsturen en twee weken later was deze al gestort.
3 maand voor hospitalisatie gedekt alle medische kosten.
6 maand na hospitalisatie gedekt alle medische kosten.
dat zijn termijnen ,
dus kine , apotheek kosten , gaat heel snel veel centjes kosten.
en daar doen ziekenfondsen niet aan mee.
vandaar goedkoper bij ziekenfondsen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik wil het toch eens gezegd dat het een illusie is als men denkt dat bv DKV alle kosten terugstort.
bv sonde voeding werd niet terugbetaald. Uitleg: anders moet je toch ook eten...
Slechts 2 op de 3 euro's werd terugbetaald van de kosten na ziekenhuisopname. (kanker)
't ging om duizenden euro's!
bv sonde voeding werd niet terugbetaald. Uitleg: anders moet je toch ook eten...
Slechts 2 op de 3 euro's werd terugbetaald van de kosten na ziekenhuisopname. (kanker)
't ging om duizenden euro's!