Huidige lening stuk aflossen of beleggen
TIP
Huidige lening stuk aflossen of beleggen
Vraagje. We zijn aan het bouwen ons huidig huis goed verkocht dus gaan geld "over" hebben.
We hebben nog wel tijd en wachten tot bouw helemaal af is.
Maar stel 25 000 euro zo aflossen is een 104/maand minder af betalen. Of we beleggen ze "veilig" rentevoet is 1,86 op 25j.
Vraag dus is het realistisch om relatief veilig 25 000 euro per jaar meer dan 1,86% te laten opbrengen ? Ik heb nog geen ervaring met beleggen maar wel interesse.
Wat denken jullie?
We hebben nog wel tijd en wachten tot bouw helemaal af is.
Maar stel 25 000 euro zo aflossen is een 104/maand minder af betalen. Of we beleggen ze "veilig" rentevoet is 1,86 op 25j.
Vraag dus is het realistisch om relatief veilig 25 000 euro per jaar meer dan 1,86% te laten opbrengen ? Ik heb nog geen ervaring met beleggen maar wel interesse.
Wat denken jullie?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Huidige lening stuk aflossen of beleggen
Neen ... door de huidige lage rentestanden zal je deze opbrengst niet kunnen halen op een "relatief veilige" manier.
Je zou al obligaties van groeilanden moeten doorspitten om deze te kunnen vinden maar ja ... hangen alzo risico's aan.
"Geen ervaring met beleggen" ... blijf dan momenteel maar weg van de beurs.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.