Huis behouden of verkopen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Huis behouden of verkopen?
Zoals hierboven geschreven:Ronan schreef:Dank voor de reactie predah.
Ik begrijp het systeem maar stel vast dat het kapitaal toch opgesoupeerd wordt.
Mag ik dan even dromen? Ik had de stille hoop het kapitaal van de woning (+/- 250.000) te kunnen beleggen tegen 5% per jaar wat dan ongeveer 12500 euro zou opbrengen. Dit zou per maand ruw geschat toch ook een 800 euro aan inkomsten opleveren en met het behoud van kapitaal. Is dit onrealistisch?
5% rente op jaarbasis is onmogelijk in deze tijden.
Met de beste termijnrekening kan je nu rond de 2% halen. Met dank aan de RV. En dan zit je al bij de buitenlandse banken.
Dank voor de diverse tips en meningen.
Ja, ik blijf worstelen met het opgeven van het kapitaal. Graag laat ik zoveel als mogelijk over voor mijn 3 nakomelingen.
Mag ik nog vragen naar ervaringen met vermogensbeheer? Is daar een vast of gegarandeerd gemiddelde van de opbrengsten op een periode van bv. 10 jaar een realistisch gegeven? Ik zou dan uiteraard een defensieve instelling hanteren.
Ja, ik blijf worstelen met het opgeven van het kapitaal. Graag laat ik zoveel als mogelijk over voor mijn 3 nakomelingen.
Mag ik nog vragen naar ervaringen met vermogensbeheer? Is daar een vast of gegarandeerd gemiddelde van de opbrengsten op een periode van bv. 10 jaar een realistisch gegeven? Ik zou dan uiteraard een defensieve instelling hanteren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb je er al aan gedacht een ambitieus iemand met veel energie en weinig kapitaal te zoeken die het lastige werk kan doen aan je opbrengsteigendom, in ruil voor een deel van de opbrengsten?Ronan schreef:Dank voor de diverse tips en meningen.