huur als beroepskost inbrengen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: huur als beroepskost inbrengen
Ik zou wel eens zo'n fraudeur willen leren kennen. Vraag me af of ze handelen vanuit een soort onrechtvaardigheidsgevoel, of dat het gewoon graaiers zijn die egoïstische politiek beoefenen. Ik heb van mijn boekhouder al veel verhalen gehoord over fraudeurs die tot op het bot corrupt zijn en zwart geld aannemen, zeker als het grotere zaken betreft.MoneyTalks91 schreef: ↑12 mei 2019, 20:34Ik zou wel eens zo'n fiscus willen leren kennen. Vraag me af of ze werken vanuit een soort rechtvaardigheidsgevoel, of dat het gewoon graaiers zijn die vriendjespolitiek beoefenen. Ik heb van mijn boekhouder al veel verhalen gehoord over controleurs die tot op het bot corrupt zijn en zwart geld aannemen, zeker als het grotere zaken betreft.paul schreef: De fiscus krijgt een direct een hartaanval als die dat hier allemaal leest
Mijn eigen boekhouder kreeg een discussie met de controleur. Veel kosten die je kan inbrengen zijn voor discussie vatbaar. Een controleur zou bvb kunnen zeuren omdat je waspoeder als kost inbrengt voor het wassen/poetsen van je behandelruimte en materialen. Wil je zo min mogelijk belastingen betalen, dan moet je de grenzen van het aanvaardbare aftasten. Maar daarom ben je nog geen fraudeur
Het is als delinquent typisch om de schuld van eigen misdrijven af te schuiven op het "o zo corrupte systeem" en "o zo corrupte fiscussen". Een democratische samenleving heeft mensen nodig die controleren of mensen geen misbruik maken van de fiscaliteit, mensen zoals u. Als u het plan uitvoert dat u hier zo uitvoerig beschrijft, bent u een fraudeur en zult u vroeg of laat de fiscus achter u aan krijgen. Statements zoals "ik betaal meer belastingen dan 95% van de Vlamingen" zijn kletskoek, uw loon is bovenmodaal maar ook niet meer dan dat. U bent geen gulle weldoener die Robin Hood gewijs wat centjes voor de eigen kindertjes probeert te redden van de boze staat. De overheid betaalde per jaar dat u studeerde 13.000 euro, bovenop de 1.000 euro die u (of uw ouders) betaalden. Dan betaamt het niet om die voordelige positie uit te buiten voor het eigen gewin. Elke euro die u fraudeert, betaalt een andere gebruiker hier uit eigen zak.
Ach ja, recht is doorgaans niet rechtvaardig maar fiscaal recht in België is dat gelukkig wel. Ik zou u ten stelligste afraden om uw plan uit te voeren. Speel volgens de regels van het spel en je nachtrust vaart er wel bij.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je plakt maar zo veel labels op me als je wil. Ik krijg het er warm noch koud van.TheBigGreenday schreef: ↑13 mei 2019, 11:12Ik zou wel eens zo'n fraudeur willen leren kennen. Vraag me af of ze handelen vanuit een soort onrechtvaardigheidsgevoel, of dat het gewoon graaiers zijn die egoïstische politiek beoefenen. Ik heb van mijn boekhouder al veel verhalen gehoord over fraudeurs die tot op het bot corrupt zijn en zwart geld aannemen, zeker als het grotere zaken betreft.MoneyTalks91 schreef: ↑12 mei 2019, 20:34
Ik zou wel eens zo'n fiscus willen leren kennen. Vraag me af of ze werken vanuit een soort rechtvaardigheidsgevoel, of dat het gewoon graaiers zijn die vriendjespolitiek beoefenen. Ik heb van mijn boekhouder al veel verhalen gehoord over controleurs die tot op het bot corrupt zijn en zwart geld aannemen, zeker als het grotere zaken betreft.
Mijn eigen boekhouder kreeg een discussie met de controleur. Veel kosten die je kan inbrengen zijn voor discussie vatbaar. Een controleur zou bvb kunnen zeuren omdat je waspoeder als kost inbrengt voor het wassen/poetsen van je behandelruimte en materialen. Wil je zo min mogelijk belastingen betalen, dan moet je de grenzen van het aanvaardbare aftasten. Maar daarom ben je nog geen fraudeur
Het is als delinquent typisch om de schuld van eigen misdrijven af te schuiven op het "o zo corrupte systeem" en "o zo corrupte fiscussen". Een democratische samenleving heeft mensen nodig die controleren of mensen geen misbruik maken van de fiscaliteit, mensen zoals u. Als u het plan uitvoert dat u hier zo uitvoerig beschrijft, bent u een fraudeur en zult u vroeg of laat de fiscus achter u aan krijgen. Statements zoals "ik betaal meer belastingen dan 95% van de Vlamingen" zijn kletskoek, uw loon is bovenmodaal maar ook niet meer dan dat. U bent geen gulle weldoener die Robin Hood gewijs wat centjes voor de eigen kindertjes probeert te redden van de boze staat. De overheid betaalde per jaar dat u studeerde 13.000 euro, bovenop de 1.000 euro die u (of uw ouders) betaalden. Dan betaamt het niet om die voordelige positie uit te buiten voor het eigen gewin. Elke euro die u fraudeert, betaalt een andere gebruiker hier uit eigen zak.
Ach ja, recht is doorgaans niet rechtvaardig maar fiscaal recht in België is dat gelukkig wel. Ik zou u ten stelligste afraden om uw plan uit te voeren. Speel volgens de regels van het spel en je nachtrust vaart er wel bij.
Ik ken hopen gepensioneerden die tuinen onderhouden in ruil voor zwart geld. 1500 euro pensioen en ze werken dagelijks door. Schat zelf maar in wat ze uiteindelijk overhouden.
Ik behandel dagelijks mensen die ettelijke jaren thuis blijven met een geveinsde aandoening, ondertussen in het zwart bijverdienen en evenveel/meer overhouden dan een hard werkende Vlaming. Of van die Turken die hier een minimumuitkering trekken, waar ze in hun thuisland (appartement kost er 30 000 euro door de inflatie) heel royaal vastgoed mee kunnen kopen.
Die mensen kosten heel veel geld. Ik geloof niet dat iemand die een woning wat royaler inbrengt voor beroepsdoeleinden, daarmee in vergelijking staat.
Als jij trouwens 20 jaar geleden een woning kocht, zou je moeten weten dat de hypothecaire druk op jongeren tegenwoordig heel veel hoger is en dat men dus manieren zoekt om het betaalbaar te houden. Mensen die vroeger kochten kennen die druk niet en hebben in mijn ogen weinig recht van spreken. Zo ken ik bvb iemand die 20 jaar geleden een appartement kocht met een afbetaling van 750 euro/maand. Vandaag zijn de prijzen zodanig geëxplodeerd dat een huurder de hypotheek volledig dekt
Ikzelf heb een vriendin die onze taal nog niet machtig is, en moet daarom harder werken dan de meesten om financieel alles rond te krijgen. Je zou denken "dan werk 2 keer zo hard", maar 2 keer zo hard werken betekent in BE gewoon dat je meer moet afdragen dan een ander.
Ik moet er ook om lachen hoe gemakkelijk mensen het woord "fraude" in de mond nemen.
Stel dat ik in het ouderlijke huis ga werken en er klanten ontvang. Het lijkt me maar logisch dat mijn ouders dan huur vragen. 1000 euro/maand voor een werkruimte zouden velen hier "fraude" durven noemen omdat je er makkelijk een huurprijs van een volledig appartement mee dekt, maar de realiteit is wel dat ik in drukke maanden 2500 euro huur afsta aan mijn baas voor dezelfde ruimte + materiaal. Maar hij is geen fraudeur, en ik ben dat zogezegd wel (begrijpe wie begrijpen kan)
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er veel hypocrieten met de vinger wijzen in dit topic
Lol. Voor de plebs (aka, de gewone zelfstandige) wel. Voor mensen met een aanzienlijk vermogen (lees: tientallen tot honderden miljoenen euro's) is het nog steeds leuk vertoeven in België. Lage levenskost en fiscaal voordelig.TheBigGreenday schreef: ↑13 mei 2019, 11:12 Ach ja, recht is doorgaans niet rechtvaardig maar fiscaal recht in België is dat gelukkig wel. Ik zou u ten stelligste afraden om uw plan uit te voeren. Speel volgens de regels van het spel en je nachtrust vaart er wel bij.
Participaties van bedrijven kunnen nog steeds belastingvrij verkocht worden, privé of via een holding. Zolang holdings vrijgesteld worden van meerwaardebelasting op aandelen (en men de renteinkomsten voor het verwerven van deze participaties als kost kan aftrekken) zal het goed vertoeven blijven in België.
-
- Newbie
- Contacteer:
Volgens Paul De Grauwe is het 12000 euro. Maal 5 jaar geeft dat 60 000 euro per student.TheBigGreenday schreef: ↑13 mei 2019, 11:12 De overheid betaalde per jaar dat u studeerde 13.000 euro, bovenop de 1.000 euro die u (of uw ouders) betaalden. Dan betaamt het niet om die voordelige positie uit te buiten voor het eigen gewin. Elke euro die u fraudeert, betaalt een andere gebruiker hier uit eigen zak.
"De overheid betaalde".. ik vind dat toch nogal snel gezegd. In realiteit is de 60 000 euro geldcreatie die een of andere bankier op zijn computer tikt, en die uiteindelijk bij de staatsschuld wordt geteld. Die op zijn beurt min of meer in balans moet worden gehouden door Vlamingen die werken, maar die in realiteit al jaren blijft oplopen. Een beetje zoals een alcoholieker die in zijn stamcafé maar alles op de rekening blijft zetten, maar uiteindelijk niet betaalt.
Dat argument dat studenten een bevoorrechte positie genieten heb ik vaker gehoord. Ik heb zelfs eens een senior zich horen beklagen omdat "hij" mijn studies betaald heeft, en ik overwoog om de EU te verlaten terwijl de Vlaamse belastingbetaler niet heeft kunnen genieten van de service die ik door mijn diploma zou moeten leveren.
Aan't einde van de rit moet iedereen voor zichzelf eens uitmaken wat hij/zij na 40 jaar werken bruto verdiend heeft, wat hij er netto van overhield, en hoeveel belastingen hij tegen zijn pensioen betaald heeft. Ik denk dat dat bij mij veel meer is dan de hypocrieten die hier met de vinger wijzen.
Mag ik je glazen bol eens lenen?MoneyTalks91 schreef: ↑18 mei 2019, 23:31 Aan't einde van de rit moet iedereen voor zichzelf eens uitmaken wat hij/zij na 40 jaar werken bruto verdiend heeft, wat hij er netto van overhield, en hoeveel belastingen hij tegen zijn pensioen betaald heeft. Ik denk dat dat bij mij veel meer is dan de hypocrieten die hier met de vinger wijzen.

Ik begrijp dat eenieder zijn belastingen wil optimaliseren, en met optimaliseren is niets mis (iedereen doet dat. Of zijn er hier die hun dienstencheques of pensioensparen niet wensen af te trekken?) als dan ook aanvaard kan worden dat de fiscus sommige optimalisaties terugschroeft.
Maar ik hoop wel dat u beseft dat u ongelooflijk arrogant overkomt.
Maar ik hoop wel dat u beseft dat u ongelooflijk arrogant overkomt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb de afgelopen jaren gezien wat geld in mensen naar boven haalt. Jaloezie, ruzie bij erfenissen, bazenpoeperij, manipulatie, partnerkeuze met bijbedoelingen etc.
Het verbaast me dan ook helemaal niks dat mensen heel snel op hun paard zitten en met dergelijke labels komen. Zelfde soort mensen die zeggen dat garagisten oplichters zijn, maar die wel zelf vragen om de BTW niet te hoeven betalen. Ik vind het allemaal hypocrieten, en ik lach ze liever uit dan dat ik me er aan erger
Wat mij betreft is belastingen ontwijken op basis van de wet nog altijd toegelaten, ook al heeft men hier een mouw aan proberen te passen door art. 344 van het WIB wat te herschrijven.
Ontduiken daarentegen ... zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je door tralies naar buiten kijkt.
Verder is er niks rechtvaardig aan heel onze fiscaliteit, vooral niet voor de middenklasse.
En de misvatting dat elke euro die ontweken, ontdoken of gefraudeerd wordt door een ander betaald moet worden mag ook wel eens de wereld uit. Stel je voor dat de fiscus iedere cent zou innen die ze nu beweren mis te lopen. Zou iedereen die correct beroofd is geworden een deel van de buit terug krijgen? Ik denk het niet, ik denk dat alles wat extra binnenkomt extra uitgegeven gaat worden, en niet verstandig voor (infra-) structurele maatregelen maar zoals een madam in een schoenen- of sacoche winkel.
Ontduiken daarentegen ... zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je door tralies naar buiten kijkt.
Verder is er niks rechtvaardig aan heel onze fiscaliteit, vooral niet voor de middenklasse.
En de misvatting dat elke euro die ontweken, ontdoken of gefraudeerd wordt door een ander betaald moet worden mag ook wel eens de wereld uit. Stel je voor dat de fiscus iedere cent zou innen die ze nu beweren mis te lopen. Zou iedereen die correct beroofd is geworden een deel van de buit terug krijgen? Ik denk het niet, ik denk dat alles wat extra binnenkomt extra uitgegeven gaat worden, en niet verstandig voor (infra-) structurele maatregelen maar zoals een madam in een schoenen- of sacoche winkel.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.