Huurdersverzekering + familiale verzekering
Huurdersverzekering + familiale verzekering
Hey iedereen,
Ik ben alleenstaande en woon in een appartement (gehuurd).
Naar aanleiding hiervan wil ik dus een huurdersverzekering en familiale aangaan.
Gedurende mijn zoektocht kwam ik Ethias tegen, graag had ik geweten of jullie (goede) ervaringen hebben met deze maatschappij voor deze verzekeringen ?
Qua pluspunten geven ze mee :
- Vrijstelling € 0 als je schade hoger is dan € 261,87,
- Vraag uw contract online aan en krijg 2 maanden gratis*!
- Huurdersverzekering inclusief wederverhuringsvergoeding in geval van overlijden, scheiding of ontslag.
Blijkbaar hebben ze ook de Decavi trofee gewonnen voor beste brandverzekering voor huurders en ook beste familiale verzekering.
Qua premie voor kom ik op 166eur uit voor volgende waarborgen :
1)Huurdersaansprakelijkheid
- wederverhuringsvergoeding
- bijstand in geval van schade
2)Schade veroorzaakt door diverse gevaren
-bijstand in geval van schade
3)Inboedel tegen verlies of schade
door (poging tot) diefstal en daden van vandalisme.
En voor de Familiale verzekering inclusief rechtsbijstand 69eur.
Totaalkost 236eur
Zijn er eventueel een andere maatschappijen die jullie aanraden met een beter aanbod,... ?
Dank voor jullie advies/suggesties.
Groetjes,
Fay
Ik ben alleenstaande en woon in een appartement (gehuurd).
Naar aanleiding hiervan wil ik dus een huurdersverzekering en familiale aangaan.
Gedurende mijn zoektocht kwam ik Ethias tegen, graag had ik geweten of jullie (goede) ervaringen hebben met deze maatschappij voor deze verzekeringen ?
- Huurdersverzekering inclusief wederverhuringsvergoeding in geval van overlijden, scheiding of ontslag.
Blijkbaar hebben ze ook de Decavi trofee gewonnen voor beste brandverzekering voor huurders en ook beste familiale verzekering.
Qua premie voor kom ik op 166eur uit voor volgende waarborgen :
1)Huurdersaansprakelijkheid
- wederverhuringsvergoeding
- bijstand in geval van schade
2)Schade veroorzaakt door diverse gevaren
-bijstand in geval van schade
3)Inboedel tegen verlies of schade
door (poging tot) diefstal en daden van vandalisme.
En voor de Familiale verzekering inclusief rechtsbijstand 69eur.
Totaalkost 236eur
Zijn er eventueel een andere maatschappijen die jullie aanraden met een beter aanbod,... ?
Dank voor jullie advies/suggesties.
Groetjes,
Fay
Re: Huurdersverzekering + familiale verzekering
Staar je niet blind op de Decavi trofeeën waar Ethias altijd zo de nadruk op legt in hun commercials. Om kans te maken op een Decavi trofee moet je als verzekeraar je "inschrijven", lees betalen. Iedereen die betaalt, wint dus een aantal trofeeën, of dat product nu het beste is of niet doet er eigenlijk bijzonder weinig toe. De enige trofee die een beetje waarde heeft, is de trofee van de makelaar aangezien deze door de makelaars gekozen wordt en dus de enige trofee is die ja kan winnen zonder dat je ingeschreven bent (lees betaald hebt).Fay schreef: ↑24 maart 2019, 10:20
Wat je keuze betreft, hangt het er vooral vanaf welk criterium voor jou het belangrijkste is (prijs of kwaliteit)? Je moet er wel rekening mee houden dat je bij een directe verzekeraar als klant erg weinig impact hebt. Terwijl een goede makelaar vaak toch iets meer kan doorduwen indien er een twijfelgeval is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik kom als alleenstaande in een appartement uit op een 160 euro per jaar bij argenta (verzekerd wonen+). Brandverzekering, familiale en rechtsbijstand. Dus lijkt me zeker niet het beste aanbod, weet wel niet genoeg van de voorwaarden om goed te kunnen vergelijken.
het is te zien hoe groot uw appartement is (hoeveel (slaap)kamers bvb of het oppervlakte of de huurprijs ... ) en hoeveel inhoud je verzekert.
Lijkt mij niet overdreven duur, zeker niet met de waarborg diefstal erbij. Maar een makelaar zal zeker een even goeie prijs kunnen geven, en dan heb je automatisch bijstand bij een schadegeval.
De Engelse vrijstelling is een groot voordeel, maar ook weer niet uniek.
Decavi-trofeeën worden volgens mij gekocht, ik heb er soms grote vragen bij. Beetje zelfde geval als de beste kopen van test-aankoop.
Lijkt mij niet overdreven duur, zeker niet met de waarborg diefstal erbij. Maar een makelaar zal zeker een even goeie prijs kunnen geven, en dan heb je automatisch bijstand bij een schadegeval.
De Engelse vrijstelling is een groot voordeel, maar ook weer niet uniek.
Decavi-trofeeën worden volgens mij gekocht, ik heb er soms grote vragen bij. Beetje zelfde geval als de beste kopen van test-aankoop.
Decavi-trofeeën worden inderdaad gekocht maar bij testaankoop gaat het er wel iets eerlijker aan toe. Het enige probleem dat ik met testaankoop heb, is dat ze elke dekking als gelijkwaardig beschouwen en ze niet werken met wegingscoëfficiënten. Een goeie dekking burenhinder in een familiale polis is voor mij bijvoorbeeld veel belangrijker dan het feit of je nu tuinen dekt van 10ha of 15ha. Op die 5ha gaat het voor 99,99% van België niet op aankomen maar een mindere dekking burenhinder, kan wel grote gevolgen hebben. Ik vind het dan ook merkwaardig dat testaankoop daar niet in differentieert en beide dekkingen even belangrijk acht.
Ik denk dat vorig jaar, volgens testaankoop, de beste familiale verzekeraar KBC was en AG Insurance stond op 2. Ethias stond volgens mij op 3 of 4. Wat wel frappant was, was dat er dan onderaan de vergelijking stond dat je als lid van testaankoop korting kon krijgen op je familiale polis bij Ethias. Dat vond ik niet echt professioneel overkomen