Hypothecaire lening Reserveringsvergoeding
TIP
Hypothecaire lening Reserveringsvergoeding
Bij een voorstel voor hypothecaire lening werd gesproken over een reserveringsvergoeding van 1.75%.
Zijnde rentevergoeding op het bedrag dat nog niet werd opgenomen.
Deze vergoeding zou momenteel mogelijks hoger zijn dan de rente waartegen de lening wordt afgesloten, ik vind dit dus buiten proportie.
Zou deze vergoeding onderhandelbaar zijn, is er iemand die daar ervaring mee heeft.
Vragen alle banken deze vergoeding.
Zijnde rentevergoeding op het bedrag dat nog niet werd opgenomen.
Deze vergoeding zou momenteel mogelijks hoger zijn dan de rente waartegen de lening wordt afgesloten, ik vind dit dus buiten proportie.
Zou deze vergoeding onderhandelbaar zijn, is er iemand die daar ervaring mee heeft.
Vragen alle banken deze vergoeding.
Re: Hypothecaire lening Reserveringsvergoeding
Dit lijkt mij inderdaad veel.
Wij hebben bij argenta:
- eerste 6m geen vergoeding
-7m tot 24m, 0.10 maandrente op het niet opgenomen bedrag
- vanaf 25m 0.25 maandrente op het niet opgenomen bedrag
Wij hebben bij argenta:
- eerste 6m geen vergoeding
-7m tot 24m, 0.10 maandrente op het niet opgenomen bedrag
- vanaf 25m 0.25 maandrente op het niet opgenomen bedrag
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank voor het duidelijk antwoord, concrete cijfers, daar kan ik dus iets mee doen.
Ik heb begrepen dat 1,75% de rente was op jaarbasis met de eerste zes maanden geen vergoeding.
Argenta is dus de eerste maanden goedkoper maar na 2 jaar wel duurder indien er dan nog een niet opgenomen bedrag is.
0,25 op maandbasis is 3% op jaarbasis, dit is met de huidige tarieven dan weer erg duur. Nu is het wel zo dat meestal na 2 jaar wel alles opgenomen is.
Ik heb begrepen dat 1,75% de rente was op jaarbasis met de eerste zes maanden geen vergoeding.
Argenta is dus de eerste maanden goedkoper maar na 2 jaar wel duurder indien er dan nog een niet opgenomen bedrag is.
0,25 op maandbasis is 3% op jaarbasis, dit is met de huidige tarieven dan weer erg duur. Nu is het wel zo dat meestal na 2 jaar wel alles opgenomen is.
Wij gaan normaal alles binnen het jaar hebben opgenomen. We gaan bouwen met Quackels. Als het huis staat, moeten we alles betalen. Normaal gaan we de lening afsluiten in april en het huis staat er normaal in december.
Is deze reserveringsvergoeding fiscaal aftrekbaar ?