Hypotheeklening voor 2005 - woning verhuurd
TIP
Hypotheeklening voor 2005 - woning verhuurd
Beste,
Korte schets:
- Woning verbouwd en aangekocht met lening van 31/08/2004 (voor 2005, dus).
- Tot in 2017 zelf bewoond en afgetrokken van aangifte.
Sedert 2018 woon ik in bij mijn vriendin in andere stad (huis enkel haar eigendom) en is mijn woning verhuurd.
Kan ik de Hypotheeklening van voor 2005 gewoon blijven aftrekken zoals voordien?
Of dien ik sociale redenen (kinderen gaan in stad van vriendin naar school) aan te halen?
Andere tips?
Alvast dank.
Korte schets:
Sedert 2018 woon ik in bij mijn vriendin in andere stad (huis enkel haar eigendom) en is mijn woning verhuurd.
Kan ik de Hypotheeklening van voor 2005 gewoon blijven aftrekken zoals voordien?
Of dien ik sociale redenen (kinderen gaan in stad van vriendin naar school) aan te halen?
Andere tips?
Alvast dank.
Re: Hypotheeklening voor 2005 - woning verhuurd
Ik heb zelf geen ervaring met hypothecaire leningen vóór 2005, maar is die belastingaftrek niet bedoeld voor de eigen woning, namelijk de woning die je zelf betrekt? Dat is toch zo voor de huidige Vlaamse geïntegreerde woonbonus en de vorige Vlaamse woonbonus. Er zijn uitzonderingen waarbij je de woning niet zelf moet betrekken, maar volgens je bericht lijkt me dat niet echt van toepassing: https://financien.belgium.be/nl/particu ... finitie#q2
Voor leningen voor de niet eigen woningen zijn er andere voordelen:
- federaal langetermijnsparen voor de kapitaalaflossingen
- belastingaftrek voor de betaalde intresten
Hierover: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ng-op.html
Voor leningen voor de niet eigen woningen zijn er andere voordelen:
- federaal langetermijnsparen voor de kapitaalaflossingen
- belastingaftrek voor de betaalde intresten
Hierover: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ng-op.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.