Iemand ervaring met Ethias woonverzekering?
TIP
Iemand ervaring met Ethias woonverzekering?
Voor afsluiting van hypothecair krediet moet ik een keuze maken tussen ING met woonverzekering bij Ethias (vrij te kiezen) of Belfius. Ik hoor heel goede reacties over verzekering bij Belfius, maar Ethias is goedkoper. Wat zijn jullie ervaringen met Ethias woonverzekering? Als je iets voor hebt, verloopt alles vlot? Doen ze moeilijk? Bedankt!
Re: Iemand ervaring met Ethias woonverzekering?
Dus Ethias of Dvv .Ine123 schreef: ↑8 juli 2020, 08:49 Voor afsluiting van hypothecair krediet moet ik een keuze maken tussen ING met woonverzekering bij Ethias (vrij te kiezen) of Belfius. Ik hoor heel goede reacties over verzekering bij Belfius, maar Ethias is goedkoper. Wat zijn jullie ervaringen met Ethias woonverzekering? Als je iets voor hebt, verloopt alles vlot? Doen ze moeilijk? Bedankt!
Verschiil in prijs zal afhangen van wat gedekt.
Bij Ethias nogal snel extra ( aparte verzekering voor betere dekking )
En zelf slechte ervaringen met beide maatschappijen.
Een vb aparte polis voor een autobox die niet aan gebouw toebehoort.
Bvb bij P&v verzekeringen is er geen extra polis nodig.
Bij Ethias bijstand gebouw ( is aparte polis) ,
Bij P&v is deze bijstand slotenmaker , elec, loodgieter ( chauffage ) in polis inbegrepen.
Zelfs bij blok polis is deze bijstand inbegrepen voor iedere eigenaar.
En vermits toch vrije keuze.
Dus de prijs , hangt af wat in of niet.
Goedkoop en dan extra polissen of dan nog goedkoop ?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je reactie! Ik heb de polissen in detail vergeleken en komt overeen uit - de ene heeft andere voordelen dan andere maar allebei oke voor mij.
Ik vroeg me af hoe moeilijk of klantvriendelijk ze doen wanneer er effectief iets voorvalt. Daar ervaringen mee bij Ethias? Bedankt!
Ik vroeg me af hoe moeilijk of klantvriendelijk ze doen wanneer er effectief iets voorvalt. Daar ervaringen mee bij Ethias? Bedankt!
Wij hebben met heel de familie onze verzekeringen bij Ethias.
Mijn vader heeft de laatste jaren 2 keer beroep moeten doen op zijn brandverzekering wegens stormschade.
Dit is allemaal heel vlot verlopen, met vrije keuze leveranciers e.d.
Mijn vader heeft de laatste jaren 2 keer beroep moeten doen op zijn brandverzekering wegens stormschade.
Dit is allemaal heel vlot verlopen, met vrije keuze leveranciers e.d.
Ethias is mogelijks ook goedkoper het eerste jaar wegens de webpromo
"* Voordeel "-15% " van toepassing op alle waarborgen. Geldig tijdens het eerste verzekeringsjaar voor elk nieuw contract dat via internet is onderschreven. De contracten die niet online kunnen worden aangevraagd ( gebouw buiten de normen, goederen in een overstromingsgebied, ...) zijn uitgesloten."
Ik weet niet of die andere dat ook aanbieden zo een eenmalige korting.
"* Voordeel "-15% " van toepassing op alle waarborgen. Geldig tijdens het eerste verzekeringsjaar voor elk nieuw contract dat via internet is onderschreven. De contracten die niet online kunnen worden aangevraagd ( gebouw buiten de normen, goederen in een overstromingsgebied, ...) zijn uitgesloten."
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Uit ondervinding zou ik zeggen dat ze redelijk vlot zijn op het vlak van brandverzekering, voor de autoverzekering gaat het echter van kwaad naar erger de laatste jaren.
Hun rechtsbijstand is sowieso waardeloos.
Hun rechtsbijstand is sowieso waardeloos.
Ik heb bij Ethias woningverzekering 2 keer te maken gehad met schade: 1 X voor waterschade en 1 X voor glasschade.
Voor beide gevallen is er onmiddellijk een expert gekomen om de oorzaak, de omvang, en de verantwoordelijke voor de schade vast te stellen.
Telkens werd alles correct afgehandeld en vlug uitbetaald.
Voor beide gevallen is er onmiddellijk een expert gekomen om de oorzaak, de omvang, en de verantwoordelijke voor de schade vast te stellen.
En ik ben dan weer NIET tevreden over Ethias.Nefertari schreef: ↑8 juli 2020, 20:37 Ik heb bij Ethias woningverzekering 2 keer te maken gehad met schade: 1 X voor waterschade en 1 X voor glasschade.
We hebben al vele jaren onze brandverzekering bij Ethias en hebben nog nooit een groot schadegeval gehad, de laatste twee jaar is er echter twee keer een kleine uitkering : één keer lekdetectie voor iets waarvan wij dachten dat het waterschade zou veroorzaken, echter bleek het een andere oorzaak.
Een tweede keer iets gelijkaardigs waarvoor Ethias ook direct een lekdetectie wou aanstellen, ik zelf had voorgesteld om onze loodgieter eerst te laten kijken (omdat dit veel goedkoper was dan de lekdetectiedienst).
In beide gevallen was er geen verdere schade, dus twee keer een heel kleine uitbetaling.
Begin dit jaar kreeg ik een brief waarin gemeld werd dat ik twee keer kort na elkaar een "schadegeval" had en werd onze franchise opgetrokken van 250 euro naar 750 euro ... te nemen of te laten.
Mijn vraag om dit te herzien omdat al onze andere verzekeringen ook bij Ethias zitten werd afgewimpeld.
Ik heb glas-en waterschade gehad onlangs. Onze woning stond onder water. Ik heb dat uiteraard onmiddellijk telefonisch gemeld bij Ethias. Na afspraak met hen het bestek van de hersteller en de foto's van de schade doorgestuurd. Het dossier werd correct geopend op 2 juni. Op 25 juni kreeg ik een bericht van Schadebeheer Ethias dat ze het dossier overgemaakt hadden naar een verantwoordelijke, genaamd B. bij Ethias Hasselt. Ze vroegen me om geduld uit te oefenen en pas te reageren als ik na verloop van dagen geen antwoord van de heer B. zou ontvangen hebben.
Ik heb geen antwoord ontvangen. Ik heb dus vandaag de heer B. gevraagd of hij al de tijd gehad heeft om naar het dossier te kijken, maar hij had het nog niet ontvangen. Hij heeft nu de maatschappij aangeschreven om het dossier te mogen ontvangen.
Ik ben al meer dan 20 jaar klant bij Ethias. Al mijn verzekeringen zitten daar. Ik heb ze nog nooit nodig gehad. Maar dit vond ik niet leuk hoor. Het dakraam is ondertussen al vervangen en betaald.
Ik heb geen antwoord ontvangen. Ik heb dus vandaag de heer B. gevraagd of hij al de tijd gehad heeft om naar het dossier te kijken, maar hij had het nog niet ontvangen. Hij heeft nu de maatschappij aangeschreven om het dossier te mogen ontvangen.
Ik ben al meer dan 20 jaar klant bij Ethias. Al mijn verzekeringen zitten daar. Ik heb ze nog nooit nodig gehad. Maar dit vond ik niet leuk hoor. Het dakraam is ondertussen al vervangen en betaald.
Bij ons hetzelfde, reeds meer dan 20 jaar met alle verzekeringen bij Ethias. De laatste 5 jaar hebben we de tegenslag gehad 2 inbraakpogingen en 1 keer stormschade te hebben gehad. Alles netjes afgehandeld, maar inderdaad, onze franchise werd verhoogd naar ik dacht ongeveer 800€. Eigenlijk vragen ze je om er met je verzekering weg te gaan wegens risicoklant. Probleem is dat je bijna bij geen enkele verzekeraar meer terecht kan voor een nieuwe verzekering aan een normale prijs, daar je meerdere schadegevallen hebt gehad in de laatste 5 jaar.geebee schreef: ↑8 juli 2020, 20:58En ik ben dan weer NIET tevreden over Ethias.Nefertari schreef: ↑8 juli 2020, 20:37 Ik heb bij Ethias woningverzekering 2 keer te maken gehad met schade: 1 X voor waterschade en 1 X voor glasschade.
We hebben al vele jaren onze brandverzekering bij Ethias en hebben nog nooit een groot schadegeval gehad, de laatste twee jaar is er echter twee keer een kleine uitkering : één keer lekdetectie voor iets waarvan wij dachten dat het waterschade zou veroorzaken, echter bleek het een andere oorzaak.
Een tweede keer iets gelijkaardigs waarvoor Ethias ook direct een lekdetectie wou aanstellen, ik zelf had voorgesteld om onze loodgieter eerst te laten kijken (omdat dit veel goedkoper was dan de lekdetectiedienst).
In beide gevallen was er geen verdere schade, dus twee keer een heel kleine uitbetaling.
Begin dit jaar kreeg ik een brief waarin gemeld werd dat ik twee keer kort na elkaar een "schadegeval" had en werd onze franchise opgetrokken van 250 euro naar 750 euro ... te nemen of te laten.
Mijn vraag om dit te herzien omdat al onze andere verzekeringen ook bij Ethias zitten werd afgewimpeld.
In Juni was het zelfs -25% voor het eerste jaar.Jamesken schreef: ↑8 juli 2020, 13:51 Ethias is mogelijks ook goedkoper het eerste jaar wegens de webpromo
Dat was ook mijn eerste reactie : f*ck them, ik ben weg maar dan gaan ze je schadeverleden moeten doorgeven aan een andere maatschappij en heb je het weer vlaggen.dirk77 schreef: ↑8 juli 2020, 22:00 Eigenlijk vragen ze je om er met je verzekering weg te gaan wegens risicoklant. Probleem is dat je bijna bij geen enkele verzekeraar meer terecht kan voor een nieuwe verzekering aan een normale prijs, daar je meerdere schadegevallen hebt gehad in de laatste 5 jaar.
Om die franchise kwijt te spelen moet ik ZELF binnen een paar jaar een aanvraag indienen om het weer op de normale franchise te zetten, zelf zullen ze het niet doen.