Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ik ben zoooooo kwaad op KBC

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
43 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
DCM78
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer DCM78
Verstuur privébericht

Re: Ik ben zoooooo kwaad op KBC

• Citeer

Bericht door DCM78 » 4 juni 2024, 23:39

Zelf klant bij enkele banken met zichtrekening.

- KBC opgezet online, had die rekening enkel nodig voor Cera aandelen
- Argenta, niks fout mee, hebben me nooit wat willen aansmeren. Eigen bankautomaten en meestal kantoor met ruime openingstijden. Online bankieren is goed. Heb er geen effecten, dus geen idee.
- Fintro is mijn thuisbank, noodgedwongen maar als deel van BNP Paribas zeer slecht en absoluut niet aan te raden. Rekenen te hoge kosten aan en vooral hebben me al hun fondsen aangesmeerd die niks waard zijn, zelf voor de kinderen. Hebben geen enkele ethiek. Oorspronkelijk wel goed bankje met vriendelijke mensen maar is tegenwoordig nooit meer open, veel nieuwe mensen die de zaken niet goed kennen en sturen je naar automaten. In enkele jaren van een van de betere naar absoluut de slechtste en dat is omdat ze niet op eigen benen staan en BNP alles regelt achter de schermen. Bovendien heel slechte spaarrente en ook termijnrekeningen zwak.
- Europabank springt er momenteel met kop en schouders uit. Goede service, smeren niks aan, behalve per post geregeld reclame voor hun leningen maar dat smijt je maar direct in vuilbak. Goede home banking. Wel beperkt in aantal diensten maar bovenal gratis. Goede service bij vervanging bankkaart. Matige spaarrente maar enkele maanden geleden heel goede termijnrekeningen aangeboden.
- Keytrade is ok maar puur internet en helpdesk wekt traag of niet goed. Hier wel effecten ook en niet mistevreden over.

Van grootbanken zou ik wegblijven maar soms kan het niet anders.

Gwendoline1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Gwendoline1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gwendoline1 » 5 juni 2024, 00:30

DCM78 schreef: ↑4 juni 2024, 23:39 Zelf klant bij enkele banken met zichtrekening.

- KBC opgezet online, had die rekening enkel nodig voor Cera aandelen
- Argenta, niks fout mee, hebben me nooit wat willen aansmeren. Eigen bankautomaten en meestal kantoor met ruime openingstijden. Online bankieren is goed. Heb er geen effecten, dus geen idee.
- Fintro is mijn thuisbank, noodgedwongen maar als deel van BNP Paribas zeer slecht en absoluut niet aan te raden. Rekenen te hoge kosten aan en vooral hebben me al hun fondsen aangesmeerd die niks waard zijn, zelf voor de kinderen. Hebben geen enkele ethiek. Oorspronkelijk wel goed bankje met vriendelijke mensen maar is tegenwoordig nooit meer open, veel nieuwe mensen die de zaken niet goed kennen en sturen je naar automaten. In enkele jaren van een van de betere naar absoluut de slechtste en dat is omdat ze niet op eigen benen staan en BNP alles regelt achter de schermen. Bovendien heel slechte spaarrente en ook termijnrekeningen zwak.
- Europabank springt er momenteel met kop en schouders uit. Goede service, smeren niks aan, behalve per post geregeld reclame voor hun leningen maar dat smijt je maar direct in vuilbak. Goede home banking. Wel beperkt in aantal diensten maar bovenal gratis. Goede service bij vervanging bankkaart. Matige spaarrente maar enkele maanden geleden heel goede termijnrekeningen aangeboden.
- Keytrade is ok maar puur internet en helpdesk wekt traag of niet goed. Hier wel effecten ook en niet mistevreden over.

Van grootbanken zou ik wegblijven maar soms kan het niet anders.
Deel jouw mening over Europabank, al ruim 20jaar klant, nog nooit problemen gehad. Vooral geen gezaag om produkten aan te smeren, wat eigenlijk moeilijk is voor hen want doen geen beleggingen zoals obligaties en aandelen.

tuinder666
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer tuinder666
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door tuinder666 » 5 juni 2024, 06:13

DCM78, je hebt geen KBC rekening nodig om CERA aandelen te kunnen aanhouden.

Als ik het goed heb is de KBC rekening ook niet meer gratis.

https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ijken.html

Bae1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bae1
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Bae1 » 5 juni 2024, 06:54

Hello Bank (BNP) en Pulse (Belfius) hier nog niet zien passeren, nochtans volledig gratis. Daarnaast ook heel tevreden van Argenta & Keytrade.

Zeg die KBC vaarwel ;)

Converse
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Converse
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Converse » 5 juni 2024, 07:28

Als de staatsbon gestort is in september, ben ik ook meteen weg bij KBC. Alleen maar aandringen op verkoopspraatjes en binnenkort ook niet meer gratis. Daaaag ;)

Dag nadat ik al alle overige zaken overgezet had naar een andere bank kreeg ik al meteen weer een telefoontje om eens te praten over interessante kansen (voor KBC zelf dan wss :) !

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 juni 2024, 09:32

Bij kbc en axa heb ik eens gezegd dat ik die telefoontjes niet wil krijgen. En dat werkt perfect. Ze bellen me niet meer.
Soms zijn dingen erg simpel..

Gwendoline1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Gwendoline1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gwendoline1 » 5 juni 2024, 12:57

haelewyn schreef: ↑5 juni 2024, 09:32 Bij kbc en axa heb ik eens gezegd dat ik die telefoontjes niet wil krijgen. En dat werkt perfect. Ze bellen me niet meer.
Soms zijn dingen erg simpel..
Inderdaad, best om dit onmiddelijk te zeggen, maar sommige banken bellen gewoon verder. >:(
Bij Argenta, Crelan, Europabank nog nooit telefoontjes gekregen, heb dit ook meteen gezegd
toen ik er klant werd. En natuurlijk zijn er meer of die 3 banken die zich daar aan houden, is maar
dat ik bij deze klant ben.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 juni 2024, 13:04

Ik heb dat altijd gezegd op een manier van : als jullie mij regelmatig bellen om afspraakjes te maken, ben ik weg als klant.
Er is niets mis mee om je aan die belofte te houden.

Gwendoline1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Gwendoline1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gwendoline1 » 5 juni 2024, 13:05

Bae1 schreef: ↑5 juni 2024, 06:54 Hello Bank (BNP) en Pulse (Belfius) hier nog niet zien passeren, nochtans volledig gratis. Daarnaast ook heel tevreden van Argenta & Keytrade.

Zeg die KBC vaarwel ;)
Wil hier even op ingaan, tijdje geleden aan de chat gehangen met Hello Bank, was van plan de gratis zichtrekening te nemen om van daaruit dan termijnrekening te openen, ik dacht dat ze die toch ook aanboden met dezelfde tarieven of BNP, maar volgens hun kan dit niet
en ben ik verplicht betalende zichtrekening bij BNP te nemen en het via hen te doen. Heb jij of iemand anders daar soms ervaring mee of
dit klopt?

Gwendoline1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Gwendoline1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gwendoline1 » 5 juni 2024, 13:13

haelewyn schreef: ↑5 juni 2024, 13:04 Ik heb dat altijd gezegd op een manier van : als jullie mij regelmatig bellen om afspraakjes te maken, ben ik weg als klant.
Er is niets mis mee om je aan die belofte te houden.
Ben allesins bij 1 grootbank waar ikzelf die belofte zal moeten nakomen.
Al zo vaak gezegd dat ze me niet hoeven bellen om dingen aan te smeren,
maar blijven proberen, tot gsm abonnement toe. Waarschijnlijk weet je nu
wel over welke bank het gaat. :-*

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 juni 2024, 13:15

- Als houder van een Hello bank rekening kan ik beide apps installeren. Zowel die van hello bank als die van BNP.
- Ik heb ook een ster spaarrekening van bnp
- Ik heb toegang tot service in de kantoren, althans vroeger toch. Altijd wel op afspraak en nu nog niet geprobeerd.
- Ik gebruik altijd de app van bnp en daar staat niks in over termijnrekeningen. Als ik die zou willen openen moet ik ook via een ander kanaal gaan (helpdesk of kantoor).
- Iemand in een kantoor heeft me eens gezegd dat alle producten beschikbaar zijn voor mij. Waarom niet ? Als ik wil kopen.. wie gaat me tegenhouden.
- Open eventueel een hello bankrekening, installeer de app van bnp, zie wat je kan of niet kan. Upgraden van hello naar bnp rekening kan altijd. Klantenrelatie of rekening afsluiten kan ook altijd.
Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:13
Belfius ? Probeer eens de helpdesk. Leg uit wat je probleem is, dat je niet wil gebeld worden door je kantoor of eender wie...
Ik denk dat het gaat lukken.
Mij hebben ze 1 keer gebeld van belfius. Ik heb hen mijn idee 1 keer uitgelegd. Nadien geen last meer van gehad.

Bij kbc was het trouwens enkel mogelijk om alleen gestoord te worden via email.
Als tussenoplossing stelde de bankmedewerker voor om een emailadres in het systeem te zetten dat ik heel weinig gebruik.. en zo heb ik er een paar.
Hun reclame en voorstellen voor afspraken zullen daar wel terecht komen veronderstel ik.
Kbc belt me wel nog, als enige bank, om te controleren of ik een bepaalde verricht voor een hoog bedrag wel degelijk zelf gedaan heb. En over die extra service ben ik zeer tevreden.
Ook ooit over de manier waarop ze een nalatenschap afhandelden. Daar waren ze veruit de beste in !
Dus toch nog ergens "beter bij de bank van hier".

Bae1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bae1
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Bae1 » 5 juni 2024, 14:05

Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:05 was van plan de gratis zichtrekening te nemen om van daaruit dan termijnrekening te openen, maar volgens hun kan dit niet en ben ik verplicht betalende zichtrekening bij BNP te nemen en het via hen te doen
Ik heb enkel een gratis Hello zichtrekening, en gebruik uitsluitend de BNP app... Alle BNP diensten zijn daar voor mij beschikbaar; PSP,Beleggen,Lenen,Sparen&Verzekeringen.

Termijnrekeningen staan er niet bij, maar als ze daar moeilijk over doen, zou ik Belfius aanraden.

Gwendoline1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Gwendoline1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gwendoline1 » 5 juni 2024, 22:51

Bae1 schreef: ↑5 juni 2024, 14:05
Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:05 was van plan de gratis zichtrekening te nemen om van daaruit dan termijnrekening te openen, maar volgens hun kan dit niet en ben ik verplicht betalende zichtrekening bij BNP te nemen en het via hen te doen
Ik heb enkel een gratis Hello zichtrekening, en gebruik uitsluitend de BNP app... Alle BNP diensten zijn daar voor mij beschikbaar; PSP,Beleggen,Lenen,Sparen&Verzekeringen.

Termijnrekeningen staan er niet bij, maar als ze daar moeilijk over doen, zou ik Belfius aanraden.
Belfius ben ik ook al klant. :D

Gwendoline1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Gwendoline1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gwendoline1 » 5 juni 2024, 22:58

haelewyn schreef: ↑5 juni 2024, 13:15 - Als houder van een Hello bank rekening kan ik beide apps installeren. Zowel die van hello bank als die van BNP.
- Ik heb ook een ster spaarrekening van bnp
- Ik heb toegang tot service in de kantoren, althans vroeger toch. Altijd wel op afspraak en nu nog niet geprobeerd.
- Ik gebruik altijd de app van bnp en daar staat niks in over termijnrekeningen. Als ik die zou willen openen moet ik ook via een ander kanaal gaan (helpdesk of kantoor).
- Iemand in een kantoor heeft me eens gezegd dat alle producten beschikbaar zijn voor mij. Waarom niet ? Als ik wil kopen.. wie gaat me tegenhouden.
- Open eventueel een hello bankrekening, installeer de app van bnp, zie wat je kan of niet kan. Upgraden van hello naar bnp rekening kan altijd. Klantenrelatie of rekening afsluiten kan ook altijd.
Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:13
Belfius ? Probeer eens de helpdesk. Leg uit wat je probleem is, dat je niet wil gebeld worden door je kantoor of eender wie...
Ik denk dat het gaat lukken.
Mij hebben ze 1 keer gebeld van belfius. Ik heb hen mijn idee 1 keer uitgelegd. Nadien geen last meer van gehad.

Bij kbc was het trouwens enkel mogelijk om alleen gestoord te worden via email.
Als tussenoplossing stelde de bankmedewerker voor om een emailadres in het systeem te zetten dat ik heel weinig gebruik.. en zo heb ik er een paar.
Hun reclame en voorstellen voor afspraken zullen daar wel terecht komen veronderstel ik.
Kbc belt me wel nog, als enige bank, om te controleren of ik een bepaalde verricht voor een hoog bedrag wel degelijk zelf gedaan heb. En over die extra service ben ik zeer tevreden.
Ook ooit over de manier waarop ze een nalatenschap afhandelden. Daar waren ze veruit de beste in !
Dus toch nog ergens "beter bij de bank van hier".
Bedankt voor de reactie, wat betreft Hello bank, denk ik niet dat je nog zal kunnen langsgaan in een BNP kantoor om vb. termijnrekening te openen.

bryanv
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer bryanv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bryanv » 6 juni 2024, 08:28

Weten we nu al over welk document het gaat? ???

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

43 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy