In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
TIP
Re: In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
Ik vind niets terug op de site i.v.m. Die aankoopbonnen.JulusCesar schreef:
Bestaande alterfin aandeelhouders kunnen bij-intekenen voor 2013 en krijgen hiervoor aankoop-bonnen van de wereldwinkel.
Waar heb je dit gelezen?
Geld dit ook voor nieuwe aandeelhouders?
Alterfin schenkt de aandeelhouders die voor 31 januari 2013 intekenen op nieuwe aandelen
een cadeaubon van 5 euro per geïnvesteerde schijf van 1.250 euro
(20 aandelen van 62,50 euro voor particulieren, 5 aandelen van 250 euro voor rechtspersonen).
een cadeaubon van 5 euro per geïnvesteerde schijf van 1.250 euro
(20 aandelen van 62,50 euro voor particulieren, 5 aandelen van 250 euro voor rechtspersonen).
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Is er iemand met ervaring in Zuiderlicht ? Er loopt momenteel een groepsaankoop bij die cooperatieve voor ledverlichting.
maar je kan ook 'aandelen' kopen in deze cooperatie.
http://www.zuiderlicht.be/zuiderlicht-c ... /#more-274" onclick="window.open(this.href);return false;
maar je kan ook 'aandelen' kopen in deze cooperatie.
http://www.zuiderlicht.be/zuiderlicht-c ... /#more-274" onclick="window.open(this.href);return false;
zuiderlicht lijkt me heel erg klein (2 binnenlandse projectjes: op een museum en op cultureel centrum in regio Maldegem-Brugge). daarnaast dan een buitenlandse samenwerking (klik gerust eens op de site, is ook wel beperkt...zie op site welgeteld 1 project staan). ze zoeken daarvoor 1000 aandeelhouders, dus ze willen 124.000 euro ophalen.
Voor je denkt dat ik dit wil afschieten, neen
Net zoals bij alterfin, kocht ik hier eentje 'uit sympathie'. brengt het iets op, dan heb je én je goed hart getoond en krijg je nog een extra (zelf laat ik dat bij alterfin staan en koop ik af en toe nieuw aandeel). grof geld ga je er niet mee verdienen...
investeerde in ecopower, groenkracht ook...iedereen die in al wat verschillende coöperatieve vennootschappen investeerde, weet dat ook met een faillissement rekening moet houden. Bij deze schat ik de kans om mijn geld nooit terug te zien op 'reëel'. ben er nog niet lang genoeg bij om te zeggen OF en hoeveel het opbrengt.
maar soit, als je stort op rekening 11.11.11 heb je eventueel uw fiscaal voordeel, heel wat werkingsmiddelen en een fractie dat ter plaatse terecht komt, dan kun je al even goed hier iets doen
Voor je denkt dat ik dit wil afschieten, neen
Net zoals bij alterfin, kocht ik hier eentje 'uit sympathie'. brengt het iets op, dan heb je én je goed hart getoond en krijg je nog een extra (zelf laat ik dat bij alterfin staan en koop ik af en toe nieuw aandeel). grof geld ga je er niet mee verdienen...
investeerde in ecopower, groenkracht ook...iedereen die in al wat verschillende coöperatieve vennootschappen investeerde, weet dat ook met een faillissement rekening moet houden. Bij deze schat ik de kans om mijn geld nooit terug te zien op 'reëel'. ben er nog niet lang genoeg bij om te zeggen OF en hoeveel het opbrengt.
maar soit, als je stort op rekening 11.11.11 heb je eventueel uw fiscaal voordeel, heel wat werkingsmiddelen en een fractie dat ter plaatse terecht komt, dan kun je al even goed hier iets doen
Ik heb vandaag een overschrijving ontvangen met de melding “bijkomend dividend coöperatieve aandelen record bank”. Ik heb het jaarlijks dividend reeds ontvangen in mei maar nu ontvang ik in hetzelfde jaar een bijkomend dividend. Dit is voorheen nog nooit gebeurd. Zou dit te maken hebben met de afstoting van Record door ING?
eindejaarsbonus 

geen enkele.
Hoef die brol niet.
Hoef die brol niet.
Vorige week een pakketje Incofin-deelbewijzen gekocht:
- sociaal engagement;
- in 2017 een dividend van 2,5%;
- het eerste jaar krijg je een fiscaal cadeau van 5% in de vorm van belastingkorting;
- quote Test-Aankoop: "De solidaire coöperatie behaalde in 2016 een winst die 56% hoger lag dan in 2015. [...] Ondanks de hogere winst blijft het dividend gehandhaafd op 2,5%. De rest van de winst wordt veiligheidshalve opzijgezet. [...] Bovendien werden er doorheen de jaren financiële buffers opgebouwd voor moeilijkere jaren. Incofin lijkt ons dan ook in staat om de komende jaren een stabiel dividend van 2,5% te blijven uitkeren."
Enfin, rendementen van het verleden etc. Maar het leek me wel een leuke vorm van risicospreiding in tijden van dure beurzen. En het gaat hoe dan ook om een beperkt bedrag.
- sociaal engagement;
- in 2017 een dividend van 2,5%;
- het eerste jaar krijg je een fiscaal cadeau van 5% in de vorm van belastingkorting;
- quote Test-Aankoop: "De solidaire coöperatie behaalde in 2016 een winst die 56% hoger lag dan in 2015. [...] Ondanks de hogere winst blijft het dividend gehandhaafd op 2,5%. De rest van de winst wordt veiligheidshalve opzijgezet. [...] Bovendien werden er doorheen de jaren financiële buffers opgebouwd voor moeilijkere jaren. Incofin lijkt ons dan ook in staat om de komende jaren een stabiel dividend van 2,5% te blijven uitkeren."
Enfin, rendementen van het verleden etc. Maar het leek me wel een leuke vorm van risicospreiding in tijden van dure beurzen. En het gaat hoe dan ook om een beperkt bedrag.
Nog 1 jaar en dan ben ik uit alle energie coöperatieven uitgestapt.
Januari verwacht ik al een groot deel dat zal worden teruggestoord.
Hopelijk zie ik ooit nog iets terug van mijn groenkracht geld

Januari verwacht ik al een groot deel dat zal worden teruggestoord.
Hopelijk zie ik ooit nog iets terug van mijn groenkracht geld

Mijn man heeft gisteren voor zijn coöperatieve Recordbank aandelen ook een extra dividend ontvangen via zijn Keytrade-rekening; met dezelfde mededeling.kaohsiung schreef: ↑18 december 2017, 17:27 Ik heb vandaag een overschrijving ontvangen met de melding “bijkomend dividend coöperatieve aandelen record bank”. Ik heb het jaarlijks dividend reeds ontvangen in mei maar nu ontvang ik in hetzelfde jaar een bijkomend dividend. Dit is voorheen nog nooit gebeurd. Zou dit te maken hebben met de afstoting van Record door ING?
Hij heeft verder ook geen idee vanwaar dit komt en ook vroeger nooit gekregen.
Over de huidige relatie ING-/Record weet hij niets, want hij is al jaren weg bij ING-(waar hij die aandelen ooit aankocht).
Hier hetzelfde verhaal met record aandelen .
Het antwoord op het bijkomend dividend zal te vinden zijn in hun verslag van de BAV, heb geen zin om dit op te zoeken.
Geachte,
Een buitengewone Algemene Vergadering heeft plaats gehad op 14/11/17.
We hebben beslist een complementair dividend uit te betalen van 4 % vanaf 6 december 2017.
Met vriendelijke groeten,
Geachte,
Een buitengewone Algemene Vergadering heeft plaats gehad op 14/11/17.
We hebben beslist een complementair dividend uit te betalen van 4 % vanaf 6 december 2017.
Met vriendelijke groeten,