in welke fondsen zit mijn aandeel
TIP
in welke fondsen zit mijn aandeel
Ik vroeg me af of ik kon terugvinden in welke fondsen Argenx was opgenomen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Via morningstar kan ik meeestal wel de top-10 van aandelen per fonds vinden, maar
nu wil ik eens omgekeerd zoeken en teweten komen waar Argen-x overal in zit.
Kan dat ergens?
Via morningstar kan ik meeestal wel de top-10 van aandelen per fonds vinden, maar
Kan dat ergens?
Re: in welke fondsen zit mijn aandeel
Ik vond het volgende bij Marketscreener :
https://www.marketscreener.com/ARGENX-S ... 6/company/
Name
Equities
%
Fidelity Management & Research Co.
4,279,107
10.0%
Wellington Management Co. LLP
1,770,834
4.14%
Johnson & Johnson Innovation JJDC, Inc.
1,766,899
4.13%
Federated Global Investment Management Corp.
1,522,200
3.56%
RTW Investments LP
1,436,705
3.36%
The Vanguard Group, Inc.
1,403,916
3.28%
Baillie Gifford & Co.
1,401,085
3.28%
Bellevue Asset Management AG
944,739
2.21%
Norges Bank Investment Management
787,039
1.84%
BlackRock Fund Advisors
443,661
1.04%
https://www.marketscreener.com/ARGENX-S ... 6/company/
Name
Equities
%
Fidelity Management & Research Co.
4,279,107
10.0%
Wellington Management Co. LLP
1,770,834
4.14%
Johnson & Johnson Innovation JJDC, Inc.
1,766,899
4.13%
Federated Global Investment Management Corp.
1,522,200
3.56%
RTW Investments LP
1,436,705
3.36%
The Vanguard Group, Inc.
1,403,916
3.28%
Baillie Gifford & Co.
1,401,085
3.28%
Bellevue Asset Management AG
944,739
2.21%
Norges Bank Investment Management
787,039
1.84%
BlackRock Fund Advisors
443,661
1.04%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
op dezelfde pagina staat:
Markets and indexes
- Euronext Brussels
- Compartiment A
- BEL 20 / Next 150, Next Biotech, PEA
Maar dit zal wel niet volledig zijn.
Markets and indexes
- Euronext Brussels
- Compartiment A
- BEL 20 / Next 150, Next Biotech, PEA
Maar dit zal wel niet volledig zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Index(fonds)en zijn zeer op over welke aandelen er in de index zitten. Je kan meestal de actuele wel vinden.Boogje schreef: ↑26 mei 2020, 12:37 Ik vroeg me af of ik kon terugvinden in welke fondsen Argenx was opgenomen.
Kan dat ergens?
Actieve fondsen zijn helemaal niet open om aan te geven in welke aandelen ze beleggen: dit is hun "competetive advantage" dat ze dus niet graag delen met iedereen. Meestal publiceren ze om de zoveel maand wel een overzicht van de portefeuille. De dagen voor de publicatie wordt dee dan mooi opgekuist, en snel na de publicatie is deze al niet meer actueel.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
De meeste bedrijven hebben op hun (investors) website wel een overzicht van de grote aandeelhouders, want er is meldingsplicht voor het overschrijden -in beide richtingen- van bepaalde drempels (bv. meer dan 3%). Daarmee weet je dan het "fondshuis", maar natuurlijk nog niet in welk concreet fonds.
Je kan dit ook terugvinden op morningstar via Institutional ownership
https://www.morningstar.com/stocks/xbru/argx/ownership
https://www.morningstar.com/stocks/xbru/argx/ownership
Dit lijkt de vraag te beantwoorden.
Je hebt dan nog maar ten dele een antwoord. Je zal vinden dat bv Blackrock of Fidelity aandeelhouder is, maar daarmee weet je nog niet in welke fondsen ze die aandelen ondergebracht hebben.
Dat moet je dan fonds per fonds bekijken als je ze vindt. Meestal vind je als particulier enkel de historische data van hun top 10.
Met een pro account op Morningstar zou je meer kunnen zien.
Dat moet je dan fonds per fonds bekijken als je ze vindt. Meestal vind je als particulier enkel de historische data van hun top 10.
Met een pro account op Morningstar zou je meer kunnen zien.
De morningstar.com link van Phjo01 geeft de fondinformatie die de TS vroeg.
Bvb:
Axa B pension fund balanced bezit 0,37% van de aandelen van argx en dit maakt 0,47% uit van de portefeuille van het fonds.
Bvb:
Axa B pension fund balanced bezit 0,37% van de aandelen van argx en dit maakt 0,47% uit van de portefeuille van het fonds.
Je kan selecteren op institution waar je de totaliteit krijgt per instelling. Maar je kan ook op funds selecteren
bedankt allemaal, ik kan weer wat gaan opzoeken