Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

ING >> Belfius.. Of andere bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
53 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

ING >> Belfius.. Of andere bank

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 oktober 2015, 13:53

Na al klant te zijn gebleven bij BBL en ING voor de laatste 20 jaren op zijn minst, denk ik dat ik er stilaan de brui aan ga geven.
Alsmaar minder openingsuren, vriendelijkheid in het kantoor laat te wensen over, vakkennis vaak ook. De klassieker : 'wij bellen je terug' , maar je hoort niemand meer later.
Verder nog slechte ervaringen met ING verzekeringen waar men de mensen met hun regeltjes en principes (zelfs als ze ongelijk hebben) buiten kuist. Het is een op-afstand-bank geworden. Bijna een internetbank. De kantoren zijn er nog omdat ze er nu eenmaal al lang zijn maar je kan er niet veel meer gaan doen.
Slechte tarieven voor alle spaarrekeningen (behalve TEMPO) van ING, het aanhoudende gezeik als je dan toch eens in het kantoor komt : welke producten je nog zou kunnen bijnemen van ING.. etc. Dit gebeurt dan nog onder het mom van een gesprek waarbij ING geinteresseerd is in je leven (??). Net of ik Facebook neem als ik daar binnen ga.
Dat over-commercieel gedoe heb je wel overal tegenwoordig. Laatst zelfs nog in een tankstation : 'deze week in promotie, de kauwgum van merk X, 2 kopen en derde gratis', waarbij de bediende een ingestudeerd neerwaarts gebaar maakte met zijn hand over het display.
Man man man.. Binnenkort ga je naar de bakker en beginnen ze te zagen over rijsttaartjes in reclame. Bij de beenhouwer koop je 200 gram kipsalade en ze beginnen over de reclame van de week : 1 kilo gehakt en een halve kilo gratis. Ik haat deze nieuwe manier van zaken doen ! Ik schijn bijna de enige te zijn..

Aangezien er nu een actie is van Belfius met 25 euro terugbetaald, overweeg ik om in die richting over te stappen met enkele zichtrekeningen en spaarrekening +.

Eigenlijk twijfelde ik een beetje tussen Fortis en Belfius. Beide banken geven een goed programma om mee te internetbankieren en idem voor laptop of smartphone.

Belfius geeft wel gratis zichtrekeningen (start pack).

Bankshoppen doe ik vooral met mijn buikgevoel. Dat gevoel zegt me dat ik bv Axa, Bpost Bank en Keytrade niet mijn hoofdbank wil maken. Eerder slechte ervaringen bij Argenta en BKCP gehad : die komen niet meer aan bod voor de rest van mijn aardse leven.
Bij Axa ben ik nog klant maar het is me allemaal iets te kleinschaligs. 2 weken gewacht op een bankkaart, als je er binnen gaat ben je precies in een bejaardentehuis (hier toch). Erg gezakt voor intrest op spaarrekeningen ook.

Kan iemand me 'Belfius' nog uit het hoofd praten ? O0 ??? ;D

Diane1
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Diane1
Verstuur privébericht

Re: ING >> Belfius.. Of andere bank

• Citeer

Bericht door Diane1 » 5 oktober 2015, 14:13

Een voordeel of nadeel van Belfius, dat je hier zelfs niet vermeldt: ze zijn nu een staatsbank.
Op dit moment is Belfius ook in handen van de Belgische staat. De bank op zich heeft dus een zwakke positie, maar doordat de Belgische overheid de bank steunt is deze eigenlijk veel kredietwaardiger dan de ratings doet vermoeden. Het wordt echter lastig voor de Belgische staat om de bank te blijven spekken met garanties en nieuwe kapitaalinjecties doordaat daardoor de kredietwaardigheid van de Belgische staat weer onder druk komt te staan.
http://www.kredietverstrekkers.eu/kredi ... lfius.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn buikgevoel zegt me verder dat het niet veel verschil uitmaakt of je nu BNP Paribas Fortis of Belfius verkiest... Die actie van €25 die je vermeldt, gaat uiteindelijk toch hopelijk niet bepalen dat je daardoor dan Belfius nu zou verkiezen?

Belfius betekent voor mij ook Dexia en dus ook Arco...

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 5 oktober 2015, 14:26

My two cents:
Welke bank je ook kiest, het hangt volgens mij grotendeels af van de kwaliteit van de bediendes in jouw filiaal.
Zijn dat oelewappers dan ben je gejost, zijn dat capabele mensen dan zit je goed.

Ik ben bij Belfius en net overgestapt van filiaal, nog geen idee tot welke categorie deze bediendes behoren.
(Voorlopig is het status quo 1-1. :P)

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 5 oktober 2015, 14:41

Lijkt mij een beetje een keuze tussen de pest of de cholera, maar als dat je opties zijn dan zou ik voor Belfius gaan. Niet alleen mag je dan nog even gratis naar de frituur gaan met die € 25, maar je wordt dan tenminste nog klant van een Belgische bank. België heeft ook wel een aandeel in BNP Paribas Fortis, maar daar plezier je toch vooral Parijs en de Franse aandeelhouders mee.

Boogje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Boogje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Boogje » 5 oktober 2015, 16:20

Je wil dus een persoonlijke en gerichte klantenservice met brede openingsuren,
maar langs de andere kant wens je er niet voor te betalen.
Spreekt zich dat niet een beetje tegen ?

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 oktober 2015, 16:37

Boogje schreef:Je wil dus een persoonlijke en gerichte klantenservice met brede openingsuren,
maar langs de andere kant wens je er niet voor te betalen.
Spreekt zich dat niet een beetje tegen ?
Ik ben ook het gezegde indachtig : You give peanuts, you get monkeys.

Als er een duidelijke meerwaarde was voor wat je bij die ene grootbank in België nog altijd betaalt voor een zichtrekening..
dan ben ik geneigd om dat te overwegen. Je moet dan nog iets vooruit zijn met de extra's ook.

Dat je geld aan het loket mag storten ? Er is geen loket meer bij beide grootbanken in mijn gemeente. Enkel een automaat.
Dat je met je rekening in het rood mag gaan bij die ene bank ? Mag bij die andere ook.
Bij Belfius is de kost om je kaarten te gebruiken lager buiten de eurozone. Dat gebruik ik nou wel meerdere keren per jaar.
Openingsuren BNP versus Belfius : identiek.

Persoonlijke en gerichte klantenservice : zouden die bij BNP beter zijn ? Ik wil het nog zien dan. Klinkt alsof dat iets is wat aan / door BNP personeel wordt verteld maar waar weinig inhoud achter zit. Een marketingslogan : ik ben niet geneigd om er in te trappen. Verbeter me gerust als ik fout ben.
Cfr mijn contactpersoon bij BNP die zegt niets af te weten van spaarrekeningen en er ook niet in geinteresseerd te zijn. En dat tijdens een half uur - afspraakje dat veel te kort bleek door de onwennigheid van het personeelslid met de eigen software. 'En als u nog vragen hebt meneer, maak dan gerust een nieuwe afspraak. Maar nu staat er al iemand anders te wachten.'
Dus : waar zit de meerwaarde voor mij als ik enkel zichtrekeningen en spaarrekeningen wens ?

Diane1
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Diane1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Diane1 » 5 oktober 2015, 17:40

Als het dan toch alleen maar om het persoonlijk contact gaat, waarom dan toch niet Fintro?

Dat is identiek hetzelfde als BNP Paribas Fortis, maar heeft in essentie als doel om juist een persoonlijk contact mogelijk te maken.

Ook bij tal van andere plaatselijke filialen van zelfstandige kantoorhouders gaat dit op: Argenta, Crelan, Recordbank, ...

Bij Argenta heb je zeer slechte ervaringen, schrijf je, maar misschien ligt dit meer aan de medewerkers in het lokale filiaal dan aan Argenta zelf? Misschien dat in de volgende gemeente er een kantoor is waar ze wel correct met hun klanten omgaan?

Ik weet ook dat Recordbank een onderdeel is van ING, maar de insteek is er anders.

Weet natuurlijk niet wat er allemaal in je buurt ligt, maar als het er om gaat dat je voor hen nog een 'Mijnheer' wilt zijn, waar je na jarenlang klant te zijn geweest, dan extra persoonlijke inzet krijgt, dan zou ik net niet voor BNP Paribas Fortis of Belfius gaan, maar naar zulk een plaatselijk zelfstandig kantoor.

Is natuurlijk maar mijn bescheiden mening.

Diane1
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Diane1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Diane1 » 5 oktober 2015, 19:27

@haelewyn: Er is geen enkele bank perfect, en al helemaal niet dat ze dit dan voor iedereen zou zijn.

Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen, voor elke specifieke situatie.

Je zult gewoon moeten afwegen, wat voor jou, in jouw persoonlijke situatie, de MINST SLECHTE bank is.

Blijkbaar kom jij dan steeds uit bij Belfius.

Ik zou dan ook zelf mijn conclusie hieruit trekken.

De redding is dichterbij dan je zelf denkt ;D

Vita
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Vita
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vita » 5 oktober 2015, 19:42

Als bankbediende lees ik hier wel wat zaken die je toch even moet onthouden:
1/ een bank is geen vzw
2/ maak een keuze van watvoor jou belangrijk is: zijn dat de kosten, dan zoek je naar de gratispakketten maar dan heb je niet veel advies. Wil je iemand die je dossier begeleidt, dan kost dat wat, zij het via jaarlijkse rekeningskosten of via andere kosten
3/ zoals door iemand hierboven gemeld: zelfs binnen iedere bank is er zeer groot verschil tussen de kantoren onderling. Je hebt mensen die echt daar werken omdat de financiële wereld hen interesseert en het sociale van klantencontacten en hen te leren kennen boeiend is. Anderzijds heb je zoals ieder bedrijf idd mensen die de uren aftellen.

Maar als je alles samen wil: Gratis, perfecte service, volledig afgestemd op wat jij wil, dat men enkel belt als het jouw uitkomt, ....
Jah, dan zou je mss het gat in de markt hebben want dat bestaat niet! Uiteraard, want dan ben je meteen failliet!!!

Wees aub realistisch in wat je wil. En zoek een bankier, bij welke bank dan ook, die interesse in jou heeft en niet in je vermogen!

Orp
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Orp
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Orp » 5 oktober 2015, 21:05

ik ga me aansluiten bij Vita..
Misschien moet je eens de vraag stellen: wil die bank jou wel al klant?
veel service en het mag niets kosten

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

kwaliteit kost nu eenmaal geld, is bij alles zo

Diane1
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Diane1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Diane1 » 5 oktober 2015, 21:06

Vita schreef: ... En zoek een bankier, bij welke bank dan ook, die interesse in jou heeft en niet in je vermogen!
Vita, ik vind het bijna ontroerend dat u dit hier schrijft. Als dit werkelijk uw eigen visie als bankbediende is op de banksector, dan kan ik alleen maar hopen dat er nog meer mensen in die sector werken zoals u.

Ik heb persoonlijk binnen de banksector bijna nooit zo iemand tegengekomen, en ik heb al heel wat jaren op mijn teller.

Ik zou bijna een encyclopedie kunnen volschrijven van wat ik allemaal heb meegemaakt met banken, hun kantoren, of hun bediendes, die net het tegendeel deden. Ze konden gewoonweg niet anders.

De enkelingen die er zoals u over dachten, zijn ofwel nu al lang gepensioneerd of overleden, ofwel hebben ze hun baan niet lang kunnen volhouden. Die verdwenen dan ergens, van de ene op de andere dag en zonder uitleg van het kantoor, in het niets.

De druk vanuit de top van de bank op die bankbediendes is al decennia lang alsmaar groter geworden om net niet aan de klant persoonlijk te denken, maar juist wel aan hem of haar producten te verkopen, waar vooral de bank in de eerste plaats bij wint.

In 2008 is het systeem voor een eerste keer ontploft. Ik heb niet de indruk dat het nu 7 jaar later veel anders is geworden.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 oktober 2015, 21:52

@Orp :
"Misschien moet je eens de vraag stellen: wil die bank jou wel al klant?
veel service en het mag niets kosten"

Ja.. Ik behoor tot die categorie van 20 Vlamingen die menen dat bankieren, bankservices zelf uitvoeren en gebruiken via internet en het woord 'gratis' samengaan.
Waarschijnlijk daarom zijn de gratis rekeningen totaaaaal geen succes.
Vergeef me het sarcasme dat ik aan de dag heb gelegd om deze boodschap over te brengen.
Mijn stelling is nog altijd : zeg mij wat de meerwaarde is als ik voor een rekening betaal. Ik kijk en luister aandachtig maar ik zie het niet. Ik schreef zelf onlangs dat ik nog liever zou betalen voor bankdiensten dan gratis knudde service te hebben. Het rare is dat je bij duurdere banken niet echt een betere service krijgt. Geloof me.. Ik heb het al uitvoerig getest.
Of service goed is moet niet bepaald worden door de winkelier. Wel door de klant.
Ik heb gemiddeld >3000 euros op mijn bankrekening waar de doorsnee bank geen intrest op betaalt. Als ik morgen een autolening nodig heb, waar ga ik dan eerst ? Bij mijn eigen hoofdbank waarschijnlijk...
Hypothecair krediet .. idem. En noem maar nog wat dingen op.
Als een bank me niet als klant wil : ze moeten het maar zeggen hoor. Voor mij is het ok.

@Vita :
Wil je iemand die je dossier begeleidt, dan kost dat wat, zij het via jaarlijkse rekeningskosten of via andere kosten

Ik begrijp dat een bankbediende de dingen anders ziet omdat hij het elke dag vanuit de andere kant van het verhaal bekijkt.
Op een vorige job zei ik zelf ook wel eens : als de bakker morgen gratis brood geeft.. dan heb je volgende week honger, want dan zijn die bakker zijn deuren voor altijd dicht.
Is het dom om te veronderstellen dat een bank winst doet als ze je geld toevertrouwd krijgen en daar lage intresten op uitkeren maar hoge intresten aanrekenen voor de meeste van hun producten die ze verkopen ?
Ik wil enkel een paar zichtrekeningen (2-3) en een paar spaarrekeningen (2).
Ik denk echt niet dat ik daarbij begeleiding nodig heb. Wat mag ik bv van Fortis verwachten als begeleiding bij die rekeningen ?
Misschien is het al te lang geleden dat ik nog betaalde voor een rekening en ben ik ondertussen vergeten hoe het was om begeleid te worden. Maar eerlijk : ik weet echt niet meer wat die begeleiding zou geweest zijn toen.
Bij beleggingen wil ik echt niet begeleid worden. Ik doe er niet aan en ik ben er van overtuigd dat de bank me alleen maar zou verkopen wat hen het beste uitkomt. Zelfs als dat een heel slecht idee is voor mijn geldbeugel.
Hoe het vroeger was, toen ik nog betaalde voor een bankrekening :
Ik kreeg cheques .. ik haalde geld af aan het loket. De bank(en) vonden dat cheques te duur waren en moesten aangerekend worden. Daarop zijn ze verdwenen en ik ben gestopt ze te gebruiken.
De bank(en) wilden dat ik meer en meer dingen zou gaan doen via internet. Of was dat alleen ING die dat wou en wil de rest iets anders ?
De bank(en) vonden dat ik geld moest afhalen en storten aan een automaat. Ik heb dat gedaan en ondertussen ben ik dat gewoon.
Bij de kleine banken is er een probleem want hun automaten schijnen niet zo 'mee' te zijn als bij de 4 grootste banken.

Verschil bij de banken onderling : ik kan je verzekeren dat zelfs in een ziekenhuis sommige afdelingen voortreffelijk draaien en andere afdelingen knudde binnen hetzelfde gebouw. Het is overal hetzelfde. Voor de bank : ik kan het pas weten als ik er aantal keren geweest ben. Een eerste indruk zegt vaak al veel trouwens. Ik zoek dus naar een goed kantoor en niet echt een goede bank ?

Wil ik dat men enkel belt als het mij uitkomt ? Ik wil helemaal niet gebeld worden ! Waarom moet ik gebeld worden of uitgenodigd worden mijn tijd te verdoen in de bank voor zaken die alleen hen ten goede komen ?
Ik wil niet gebeld worden door de bakker dat hij nog veel brood over heeft, door de beenhouwer dat hij dit jaar zijn winkel zal uitbreiden met diepvriesgroenten.. Waarom dan wel door de bank ?
Ga ik er beter van worden als ik nog meer producten bij dezelfde bank neem ? Over het algemeen : Nee. Alle producten die mijn bank me al heeft aangeboden koop ik elders goedkoper en/of beter. Als je aanbod niet commercieel interessant is moet je niet de schuld leggen bij je klant maar bij jezelf (als bank).
We moeten vooral niet omkeren wie de klant is en wie de leverancier. Dat was in het verleden al te vaak wel het geval (40-50 jaar geleden bv). Hoogmoed heeft mee geleid tot de val van de banken en dat is een les die de meeste instellingen nog niet hebben geleerd.
Het zou nochtans een onderdeel van de verplichte leerstof voor elk personeelslid mogen zijn.

Diane : ik sluit me aan bij het idee dat je een encyclopedie kan schrijven over je belevenissen met banken.
Idem met dat er niet veel veranderd is aan de 'geest' binnen de banksector.

Aan iedereen die over dit onderwerp zijn licht laat schijnen, welke het ook moge zijn.. Aan allen die zullen schrijven en al geschreven hebben , mijn dank ;)

Orp
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Orp
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Orp » 5 oktober 2015, 22:13

Neem dan toch gewoon een onlinebank?
IS er eigenlijk nog een reden om naar een bank te gaan?

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 6 oktober 2015, 09:14

"het beste voor de portefeuille van de klanten willen" en "vertrouwen in je bankier" ... Ik vrees dat Haelewyn naar iets op zoek is wat er haast nergens bij geen enkele bank meer is, op een uitzondering na die de regel bevestigd (zoals het relaas van Vita). In hun drang naar kostenbesparing door iedereen zelf thuis hun internetbetalingsverkeer te laten uitvoeren, hebben de banken één kapitale fout gemaakt: ze hebben de navelstreng die hen met de klanten verbond hiermee gewoon doorgeknipt. Op korte termijn een succes met een gigantische besparing aan uurlonen, maar op lange termijn een ramp voor de banken. Ze zien hun klanten niet meer en kunnen ze dus - en passant - niets meer verkopen. Alleen al daardoor is de relatie van de klant met zijn bankier totaal verwaterd en is de klant volatieler geworden (tot onvrede van de bankier). Helaas voor de bankier: de klant past zich aan en trekt zijn plan. Een grote som aan het loket laten overschrijven of gewoon met een paar muisklikken naar een andere bank overplaatsen is een andere situatie. De banken hebben met hun politiek dus een kuil voor henzelf gegraven. En daar is natuurlijk ook de loketbediende het eerste slachtoffer van: minder personeel nodig, steeds hogere targets, steeds in het oog van het storm als gezicht voor de klanten, ... Sedert 2008 is er niets veranderd en is het business as usual ... op weg naar het volgende ongeluk.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 6 oktober 2015, 09:36

Het meeste is al gezegd door de posters hierboven.
Een bank is geen vzw. Een bankbediende wordt niet betaald om de klant het meest interessante product aan te geven, maar hetgeen waar de bank het meeste aan verdient.
Net hetzelfde als er bij andere winkels gebeurt. Een winkel die enkel Miele verkoopt, zal je nooit vertellen dat je een Bauknecht bij een andere winkel zal moeten gaan kopen.

Ik snap Haelewyn zijn reactie.
Langs de andere kant geef je aan dat je enkel interesse hebt in een zicht- en spaarrekening. Welk persoonlijk contact wil je daar dan precies bij?

Ikzelf heb als bank KBC. Voor een lening ben je gebonden aan de grootbanken. Daar is ook loon domiciliatie bij verplicht.
Daarom hier een gratis rekening.
Na het toekomen van mijn loon, gaat de afbetaling eraf en de rest wordt doorgestort naar Keytrade bank, waar ik een gratis rekening en visa kaart heb.
Het beste van de 2 werelden:
* Bij KT gratis bankieren (je krijgt er nog voor betaald ook). Persoonlijk contact heb je natuurlijk niet, maar who cares? Voor deze diensten heb ik geen persoonlijk contact nodig. Als er problemen/vragen zijn , heb je een helpdesk die meer dan gemiddeld bereikbaar is. Tot hiertoe enkel lof ervan.
* Als ik toch eens geld wil storten, of uitzonderlijke bankdiensten nodig heb (vreemde valuta, bankchecque) kan ik terecht bij KBC
* Spaarrekening heb ik bij diverse andere online banken, met iets hogere rente.

Niemand zegt dat je maar 1 bank mag hebben!
Voor producten/diensten ga je naar de leverancier die daarvoor het best geschikt is.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

53 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy